Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 17.08.2018, sygn. 0111-KDIB2-2.4019.9.2018.3.MZA, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej

Możliwość ubiegania się o zwrot niektórych wydatków związanych z budownictwem mieszkaniowym w związku z przystosowaniem strychu na cele mieszkalne.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2018 r., poz. 800 ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawczyni przedstawione we wniosku z 9 maja 2018 r. (data wpływu 18 maja 2018 r.), uzupełnionym 18 lipca i 6 sierpnia 2018 r., o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej zwrotu osobom fizycznym niektórych wydatków poniesionych w związku z budową pierwszego własnego mieszkania na podstawie ustawy z dnia 27 września 2013 r. o pomocy państwa w nabyciu pierwszego mieszkania przez młodych ludzi w zakresie ustalenia prawa do ubiegania się o zwrot jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 18 maja 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej zwrotu osobom fizycznym niektórych wydatków poniesionych w związku z budową pierwszego własnego mieszkania na podstawie ustawy z dnia 27 września 2013 r. o pomocy państwa w nabyciu pierwszego mieszkania przez młodych ludzi w zakresie ustalenia prawa do ubiegania się o zwrot.

W związku z brakami formalnymi stwierdzonymi we wniosku, pismami z 6 i 26 lipca 2018 r., Znak: 0111-KDIB2-2.4019.9.2018.1.MZA oraz 0111-KDIB2-2.4019.9.2018.2.MZA wezwano Wnioskodawczynię do uzupełnienia wniosku. Uzupełnienia dokonano 18 lipca i 6 sierpnia 2018 r.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Na wstępie Wnioskodawczyni wskazała, że wydatki zostały poniesione w celu przebudowy (przystosowania) części budynku/pomieszczenia niemieszkalnego na cele mieszkalne.

Na podstawie zgłoszenia na wymianę poszycia dachowego wydanego przez Starostwo Powiatowe wymienionych zostało kilka krokiew ze względu na ich zły stan (były spróchniałe, zjedzone przez korniki) co zagrażało zawaleniem się dachu. Został również zdjęty stary dach (płyty azbestowe, które przeciekały). Następnie nałożona została membrana dachowa, której nigdy wcześniej na dachu nie było. Zapewniła ona ciepło i szczelność dachu. Następnie położona została blacha trapezowa w czarnym kolorze. Na odcinku około 1,5 m od linii dachu w dolną stronę domu z każdej strony dom został ocieplony styropianem o grubości 15 cm, zaciągnięty klejem i siatką, na co następnie przybito podbitkę dachową. Kolejnym etapem było zamontowanie gąsiorów na dachu, wyłazu i rynien dookoła dachu oraz dwóch kominków wentylacyjnych. Wybudowano nowy komin (stary był krzywy i nie było ciągu przy paleniu w piecu co powodowało zadymienie strychu w momencie palenia). W dachu zamontowano okna dachowe (wcześniej na strychu było zupełnie ciemno) oraz doprowadzono światło. Dzięki wykonaniu ww. prac przystosowano część pomieszczenia niemieszkalnego na cele mieszkalne. Ciemny i zimny strych z przeciekającym dachem i dymiącym kominem, stanowiącym zagrożenie zaczadzenia się dymem, bez prądu został przekształcony w pomieszczenia mieszkalne, które są jasne, ciepłe i z nowym szczelnym dachem, w których postawiono ściany działowe i niedługo powstaną tam pozostałe pokoje i łazienka.

W uzupełnieniach wniosku, które wpłynęły 18 lipca i 6 sierpnia 2018 r. Wnioskodawczyni wskazała, że opisane przez nią prace związane z przystosowaniem strychu na cele mieszkalne były prowadzone w budynku mieszkalnym, którego Wnioskodawczyni jest właścicielem od czerwca 2008 r. W wyniku przystosowania pomieszczenia niemieszkalnego na cele mieszkalne powstaną lokale mieszkalne trzy pokoje i jedna łazienka (jeden pokój już powstał). Powstałe lokale będą miały powierzchnię użytkową około 70 m. Ponadto Wnioskodawczyni zaznaczyła, że zgodnie z art. 2 pkt 3 ustawy o pomocy państwa w nabyciu pierwszego mieszkania przez młodych ludzi w wyniku przystosowania pomieszczenia na cele mieszkalne powstanie samodzielny lokal mieszkalny, mający więcej niż dwie izby. Jest to samodzielny lokal mieszkalny posiadający osobne liczniki na media i oddzielne wejście. Wnioskodawczyni wyjaśniła również, że jest właścicielem tylko budynku mieszkalnego, o którym mowa we wniosku, ani ona, ani jej mąż nie byli właścicielami żadnego innego budynku mieszkalnego jednorodzinnego, nie byli właścicielami lokalu spółdzielczego, ani również nie byli nigdy współwłaścicielami innych nieruchomości.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00