Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 19.10.2018, sygn. 0114-KDIP3-2.4011.420.2018.2.AK1, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP3-2.4011.420.2018.2.AK1

Zastosowanie 50% kosztów uzyskania przychodów przez płatnika.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 800 z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 30 lipca 2018 r. (data wpływu 6 sierpnia 2018 r.) uzupełnionym pismem z dnia 19 września 2018 r. (data wpływu 24 września 2018 r.) na wezwanie z dnia 11 września 2018 r. nr 0114-KDIP3-2.4011.420.2018.1.AK1 o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości zastosowania 50% kosztów uzyskania przychodów przez płatnika:

  • jest nieprawidłowe w części dotyczącej korekty zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych od przychodów pracowników uzyskanych od początku 2018 r., do których nie zostały zastosowane 50% koszty uzyskania przychodów,
  • jest prawidłowe w pozostałym zakresie.

UZASADNIENIE

W dniu 6 sierpnia 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób w zakresie możliwości zastosowania 50% kosztów uzyskania przychodów.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe.

X prowadzi działalność gospodarczą polegającą między innymi na produkcji i handlu kosmetykami i perfumami. Z uwagi na własną, rozbudowaną sieć sprzedaży oraz dużą konkurencję rynkową w Spółce utworzony został dział marketingu. Pracownicy tego działu zajmują się w szczególności tworzeniem katalogów produktów oferowanych przez Spółkę. W toku ich pracy, tworzone są dwa rodzaje katalogów, z których pierwszy kierowany jest do odbiorców produktów Spółki, a drugi - do osób zajmujących się sprzedażą bezpośrednią tych produktów odbiorcom.

Każdy katalog ma pewien lejtmotyw, ideę wokół której jest skonstruowany. Lejtmotyw ten, np. Y, któremu podporządkowana jest warstwa tekstowa oraz graficzna katalogu, określa ogólny nastrój przekazu w warstwie graficznej i tekstowej. Musi on być z jednej strony zgodny z wartościami i filozofią marki X a z drugiej - być czymś nowym i odróżniającym katalog od poprzednich jego edycji oraz zdecydowanie wyróżnić go na rynku. Pewne uwarunkowania zewnętrzne, takie jak okresy świąteczne czy wakacje, wpływają na lejtmotyw, ale jego wybór i określenie jest punktem wyjścia dla całego zespołu tworzącego katalog. Lejtmotyw jest rezultatem wspólnej pracy copywritera oraz dyrektora artystycznego. Jest on następnie przekazywany wraz z zarysem pewnych pomysłów na projekty materiałów graficznych i fotograficznych pozostałym członkom zespołu tworzącego katalog, tj. grafikom i retuszerom.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00