Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 20.11.2018, sygn. 0112-KDIL1-2.4012.642.2018.1.JO, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-2.4012.642.2018.1.JO

Brak opodatkowania czynności wykonywanych za pośrednictwem Przedszkoli polegających na zapewnieniu wychowania przedszkolnego oraz wyżywienia wychowanków, a także braku opodatkowania czynności wykonywanych za pośrednictwem Szkół polegających na zapewnieniu wyżywienia uczniom oraz Pracownikom.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 12 września 2018 r. (data wpływu 21 września 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku opodatkowania czynności wykonywanych za pośrednictwem Przedszkoli polegających na zapewnieniu wychowania przedszkolnego oraz wyżywienia wychowanków, a także braku opodatkowania czynności wykonywanych za pośrednictwem Szkół polegających na zapewnieniu wyżywienia uczniom oraz Pracownikom jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 21 września 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku opodatkowania czynności wykonywanych za pośrednictwem Przedszkoli polegających na zapewnieniu wychowania przedszkolnego oraz wyżywienia wychowanków, a także braku opodatkowania czynności wykonywanych za pośrednictwem Szkół polegających na zapewnieniu wyżywienia uczniom oraz Pracownikom.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny i następujące zdarzenie przyszłe.

Gmina (dalej: Gmina lub Wnioskodawca) jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług (dalej: VAT).

Z dniem 1 stycznia 2017 r. uwzględniając treść wyroku Trybunatu Sprawiedliwości Unii Europejskiej z dnia 29 września 2015 r. w sprawie C-276/14 Gmina Wrocław przeciwko Ministrowi Finansów Gmina podjęła rozliczanie VAT wraz ze swoimi wszystkimi jednostkami organizacyjnymi. Gmina dokonała zatem tzw. centralizacji, o której mowa w ustawie z dnia 5 września 2016 r. o szczególnych zasadach rozliczeń podatku od towarów i usług oraz dokonywania zwrotu środków publicznych przeznaczonych na realizację projektów finansowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej lub od państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu przez jednostki samorządu terytorialnego (Dz. U. z 2016 r., poz. 1454, ze zm.) (dalej: Ustawa centralizacyjna).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00