Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 23.01.2019, sygn. 0112-KDIL3-3.4011.426.2018.1.AM, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL3-3.4011.426.2018.1.AM

Zaliczenie do kosztów uzyskania przychodów nieściągalnych wierzytelności.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 12 grudnia 2018 r. (data wpływu 18 grudnia 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów nieściągalnych wierzytelności jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 18 grudnia 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej dochodowego od osób fizycznych w zakresie zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów nieściągalnych wierzytelności.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Podatnik składający niniejszy wniosek jest oraz w 2017 r. pozostawał komandytariuszem spółki X spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa () (dalej jako: Spółka). W dniu 17 lipca 2017 r. Spółka zawarła umowę ramową sprzedaży produktów (produkowanych przez Spółkę) (dalej jako Umowa) ze spółką y, z siedzibą w USA, (dalej jako: Kontrahent). Przedmiotem umowy było ustalenie warunków współpracy w zakresie dostawy przez Spółkę na rzecz Kontrahenta produktów. Strony przewidziały termin zapłaty ceny za dostarczone produkty wynoszący czterdzieści pięć (45) dni od dnia dostawy produktów.

W wykonaniu Umowy m.in. w listopadzie 2017 r. oraz w grudniu 2017 r. Spółka wysłała (wystosowała) do Kontrahenta produkt będący przedmiotem Umowy. Mając na uwadze powyższe, Spółka wystawiła dwie faktury VAT: fakturę VAT z dnia 16.11.2017 r. odnoszącą się do dostawy dokonanej w listopadzie 2017 r. oraz fakturę VAT z dnia 19.12.2017 r. odnoszącą się do dostawy z grudnia 2017 r. (dalej łącznie jako: Faktury VAT). Wedle najlepszej wiedzy Podatnika, produkt będący przedmiotem dostawy dokonanej w listopadzie 2017 r. (tj. objętej fakturą VAT z dnia 16.11.2017 r.) został dostarczony Kontrahentowi bez wad w dniu 1 lutego 2018 r. (data potwierdzona drogą e-mailową przez Kontrahenta). Wobec powyższego termin płatności wierzytelności wynikającej z przedmiotowej faktury VAT bezsprzecznie upłynął dnia 18 marca 2018 r. Natomiast w odniesieniu do dostawy z grudnia 2017 r. (objętej fakturą VAT z dnia 19.12.2017 r.), wedle najlepszej wiedzy Podatnika, produkt będący jej przedmiotem został dostarczony na terytorium Stanów Zjednoczonych, Spółka nie otrzymała jednak potwierdzenia jego odbioru przez Kontrahenta (wobec braku odpowiedzi ze strony Kontrahenta w tym zakresie).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00