Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 14.03.2019, sygn. 0113-KDIPT1-2.4012.29.2019.2.IR, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-2.4012.29.2019.2.IR

w zakresie określenia miejsca świadczenia usług logistycznych wykonywanych na rzecz zagranicznych kontrahentów.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 10 stycznia 2019 r. (data wpływu 14 stycznia 2019 r.), uzupełnionym pismem z dnia 18 lutego 2019 r. (data wpływu 19 lutego 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia miejsca świadczenia usług logistycznych wykonywanych na rzecz zagranicznych kontrahentów jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 14 stycznia 2019 r. wpłynął do tutejszego Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia miejsca świadczenia usług logistycznych wykonywanych na rzecz zagranicznych kontrahentów.

Przedmiotowy wniosek został uzupełniony pismem z dnia 18 lutego 2019 r. poprzez doprecyzowanie opisu sprawy.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca (Spółka) jest zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT posiadającym siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Prowadzi działalność gospodarczą polegającą głównie na świadczeniu usług transportowych i logistycznych.

Spółka między innymi zawiera umowy z kontrahentami zagranicznymi (dalej: Kontrahenci). Kontrahenci są spółkami prawa zagranicznego, nieposiadającymi siedziby, ani miejsca stałego prowadzenia działalności na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

Przedmiotem zawieranych umów (dalej: Umowy) jest obsługa magazynowa wraz ze zlecaniem przesyłek kurierskich innym podmiotom. Zgodnie z zapisami Umów, w celu świadczenia usług, w czasie trwania umowy Spółka staje się tymczasowym dysponentem towarów będących własnością Kontrahenta, które przechowywane są w magazynie Spółki. Umowa podpisywana z Kontrahentem zawiera między innymi indywidualne warunki współpracy, w których w szczególności podane są szacunkowo: ilość obsługiwanych zamówień w miesiącu, ilość sztuk/rodzajów produktów w jednym zamówieniu, liczba wynajmowanych modułów w magazynie w miesiącu, ilość rodzajów produktów w magazynie, udział procentowy produktów z kodami kreskowymi EAN13, charakterystyka towarów (przykładowo: obuwie dziecięce o wymiarach ok. 10 x 10 x 8 cm). W umowie wskazuje się również zasady przyjęcia towaru do magazynu (przykładowo: pełna kontrola ilościowa), zasady pakowania i wydawania zamówień (przykładowo: pakowanie z wykorzystaniem materiałów Kontrahenta lub zawartych w cenniku), zasady przesyłania zleceń do realizacji (przykładowo: integracja z kontem .). Podpisując umowę, Kontrahent oświadcza, że zapoznał się i akceptuje dodatkowe dokumenty, które precyzują zasady współpracy i koszty obsługi, w postaci Regulaminu Obsługi Magazynowej i Cennika lub Cennika Indywidualnego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00