Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 18.03.2019, sygn. 0111-KDIB3-3.4012.355.2018.2.PK, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4012.355.2018.2.PK

Zastosowanie zwolnienia od podatku w zakresie gier organizowanych przez sieć Internet

Na podstawie art. 13 § 2a i art. 14b § 1, ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 800 ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 30 listopada 2018 r. (data wpływu 3 grudnia 2018 r.), uzupełnionym pismem z 24 stycznia 2019 r. (data wpływu 30 stycznia 2019 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w przedmiocie zastosowania zwolnienia od podatku w zakresie gier organizowanych przez sieć Internet jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 3 grudnia 2018 r. wpłynął do Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w przedmiocie zastosowania zwolnienia od podatku w zakresie gier organizowanych przez sieć Internet. Ww. wniosek został uzupełniony pismem z 24 stycznia 2019 r. stanowiącym odpowiedź na wezwanie Organu z 14 stycznia 2019 r. znak: 0111-KDIB3-3.4013.278.2018.2.PK, 0111-KDIB3-3.4012.355.2018.1.PK.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

()

W ramach prowadzonej działalności, Wnioskodawca zamierza urządzać gry przez sieć Internet. W szczególności, Wnioskodawca wykonuje wszelkie niezbędne czynności potrzebne do skutecznego organizowania i prowadzenia gier przez sieć Internet.

()

W celu prawidłowej realizacji nałożonych na Spółkę obowiązków publicznoprawnych, Spółka zamierza opodatkować gry urządzane przez sieć Internet podatkiem od gier. W tym zakresie zamierza obliczać podstawę opodatkowania podatkiem od gier w wysokości różnicy między sumą wpłaconych stawek a sumą wypłaconych wygranych.

W uzupełnieniu do wniosku Wnioskodawca wskazał, że:

  • wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej z dnia 30 listopada 2018 r. dotyczył jedynie rozstrzygnięcia, czy gry urządzane w sieci Internet podlegają opodatkowaniu podatkiem od gier oraz czy podlegają one zwolnieniu od opodatkowania podatkiem do towarów i usług. Wniosek o wydanie interpretacji z dnia 30 listopada 2018 r. nie dotyczył zasad określania podstawy opodatkowania podatkiem od gier, przedmiotem urządzanych przez Wnioskodawcę gier w sieci Internet jest wyłącznie umożliwienie rozegrania wirtualnej rozgrywki bez uczestnictwa innych graczy, organizowane przez Wnioskodawcę gry, o których mowa we wniosku z dnia 30 listopada 2018 r., są udostępniane użytkownikom za pomocą Internetu i ze względu na charakter, ich świadczenie jest zasadniczo zautomatyzowane i wymaga minimalnego udziału człowieka, a ich wykonywanie bez wykorzystania technologii informatycznej jest niemożliwe,
  • W świetle powyższego, Wnioskodawca nie gromadzi danych, ani nie posiada informacji na temat statusu graczy na gruncie podatku od towarów i usług czy też podatku od wartości dodanej w innych obszarach ich działalności. Informacje te są z punktu widzenia Wnioskodawcy nieistotne, Dodatkowo, Wnioskodawca zaznacza, że w związku z urządzaniem gier w sieci Internet pozyskiwane są dane uczestników, których zakres określają powszechnie obowiązujące przepisy prawa oraz zatwierdzone regulaminy. Pozyskane na podstawie powyższych regulacji dane nie pozwalają Wnioskodawcy stwierdzić, czy uczestnik posiada status podatnika w rozumieniu art. 28a pkt 1 ustawy o podatku od towarów i usług. Należy jednak ponownie podkreślić, że gry hazardowe są kierowane do osób fizycznych, w celu zapewnienia im rozrywki niemającej żadnego związku z wykonywaną przez nie działalnością gospodarczą czy ich statusem jako podatnika (lub podmiotu niebędącego podatnikiem) na gruncie podatku od towarów i usług,Odnosząc się natomiast do części pytań dotyczących miejsca siedziby, stałego miejsca zamieszkania czy zwykłego miejsca pobytu podmiotów niebędących podatnikami w rozumieniu ustawy o podatku od towarów i usług, Wnioskodawca zaznacza, że pojęcia te są pojęciami charakterystycznymi dla podatku od towarów i usług, Wnioskodawca zaznacza, że gromadzi dane adresowe graczy - uczestników gier urządzanych w sieci Internet, a wymóg ten wynika z przepisów prawa powszechnie obowiązującego w Polsce, które obligują graczy, którzy zamierzają uczestniczyć w grze, do wskazania podczas rejestracji swojego adresu w Polsce oraz okazania swojego dowodu osobistego. Wskazanie adresu w Polsce odbywa się na zasadzie oświadczenia, które nie jest składane dla celów opodatkowania podatkiem od towarów i usług. Dlatego mając na uwadze powyższe, Wnioskodawca nie jest w stanie odpowiedzieć na pytanie, czy dostarczone przez graczy informacje adresowe (zakładając, że nie są oni podatnikami podatku od towarów i usług - czego Wnioskodawca również nie jest w stanie ustalić) odpowiadają w rzeczywistości miejscu ich siedziby, stałego miejsca zamieszkania czy zwykłego miejsca pobytu na gruncie VAT.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00