Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 16.05.2019, sygn. 0112-KDIL3-3.4011.108.2019.1.DS, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL3-3.4011.108.2019.1.DS

Koszty uzyskania przychodów odsetki od kredytu, wydatki eksploatacyjne i na wyposażenie biura z wydzielonej części budynku mieszkalnego na prowadzenie działalności.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 18 marca 2019 r. (data wpływu 25 marca 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie kosztów uzyskania przychodów jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 25 marca 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie kosztów uzyskania przychodów.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca prowadzi od 20.08.2015 r. zarejestrowaną działalność gospodarczą pod firmą Kancelaria Radcy Prawnego xxx. Przedmiotem działalności jest działalność prawnicza (kod PKD: 69.10.Z).

Jako jedyne miejsce prowadzenia działalności, a zarazem siedziba przedsiębiorcy wskazany jest budynek mieszkalny (), stanowiący współwłasność Wnioskodawcy od 13.12.2017 r. w udziale 2/3. Na prowadzenie działalności gospodarczej zajęte jest ok. 35,92 m, tj. 20,44% całkowitej powierzchni użytkowej budynku (która wynosi 175,74 m). Na powyższe składa się 6,37 m z pomieszczenia gabinetu (w którym znajduje się biurko, szafa na dokumenty i akta oraz urządzenia biurowe), ok. 8 m z salonu (w którym znajduje się stół i krzesła dla spotkań z klientami oraz regał z literaturą fachową), ok. 21,55 m z pomieszczeń wspólnych (kuchnia, łazienka i korytarz, z których korzystają klienci Wnioskodawcy). Podana powierzchnia wynika z własnego obmiaru powierzchni wykorzystywanej do celów działalności. Ta część budynku nie została wniesiona do składników majątkowych związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00