Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 03.06.2019, sygn. 0111-KDIB3-3.4012.103.2019.2.MPU, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4012.103.2019.2.MPU

w zakresie możliwość odliczenia VAT-u przy zakupie sprzętu w związku z realizacją projektu

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2019 r., poz. 900) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 30 marca 2019r. (data wpływu 30 marca 2019 r.) uzupełniony pismem z 20 maja 2019 r. (data wpływu 23 maja 2019 r.), o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwość odliczenia VAT-u przy zakupie sprzętu w związku z realizacją projektu pn.: () - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 30 marca 2019 r. wpłynął do Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwość odliczenia VAT-u przy zakupie sprzętu w związku z realizacją projektu pn.: ()

Jako, że wniosek nie spełniał wymogów formalnych, w piśmie z 15 maja 2019 r., znak 0111-KDIB3-3.4012.103.2019.1.MPU, wezwano do jego uzupełnienia. Ww. wniosek został uzupełniony pismem z 20 maja 2019 r. (data wpływu 23 maja 2019 r.)

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca () (dalej jako: Wnioskodawca lub Sp. z o.o.) realizuje w okresie () w ramach umowy o dofinansowanie nr () (Działanie 10.1. Infrastruktura ochrony zdrowia w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa () na lata (), które to działanie prowadzi Instytucja Zarządzająca () z siedzibą () projekt ().

Projekt ma wartość całkowitą () zł, a koszty kwalifikowane () zł (w tym VAT, ponieważ zarówno w trakcie realizacji projektu, jak i po jego zakończeniu Podmiot nie ma możliwości odzyskania w żaden sposób poniesionego kosztu podatku VAT, którego wysokość została określona w kategorii wydatków kwalifikowanych wniosku o dofinansowanie). Zgodnie z (), na które powołują się wytyczne konkursowe (Działanie 10.1, w ramach którego Podmiot uzyskał dofinansowanie) podatek VAT może być uznany za wydatek kwalifikowalne tylko wtedy, gdy brak jest prawnej możliwości ich odzyskania na mocy prawodawstwa krajowego (tj. zgodnie z pkt 6.13 ww. wytycznych ust. 2 zapłacony podatek VAT może być uznany za wydatek kwalifikowalny wyłącznie wówczas, gdy beneficjentowi ani żadnemu innemu podmiotowi zaangażowanemu w projekt oraz wykorzystującemu do działalności opodatkowanej produkty będące efektem realizacji projektu, zarówno w fazie realizacyjnej jak i operacyjnej, zgodnie z obowiązującym prawodawstwem krajowym, nie przysługuje prawo (tzn. brak jest prawnych możliwości) do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego lub ubiegania się o zwrot VAT. Instytucja Zarządzająca () w wytycznych programowych dopuściła możliwość kwalifikowania VAT (Przewodnik dla beneficjentów ()).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00