Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 24.06.2019, sygn. 0112-KDIL1-3.4012.190.2019.2.KB, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-3.4012.190.2019.2.KB

Określenie limitu małego podatnika przy prowadzeniu działalności polegającej na pośrednictwie w sprzedaży usług turystycznych.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 12 kwietnia 2019 r. (data wpływu 23 kwietnia 2019 r.) uzupełnionym pismem z dnia 27 maja 2019 r. (data wpływu 31 maja 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia limitu małego podatnika przy prowadzeniu działalności polegającej na pośrednictwie w sprzedaży usług turystycznych jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 23 kwietnia 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia limitu małego podatnika przy prowadzeniu działalności polegającej na pośrednictwie w sprzedaży usług turystycznych. Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 27 maja 2019 r. (data wpływu 31 maja 2019 r.) o doprecyzowanie opisu sprawy.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą, której przedmiotem jest działalność agentów turystycznych (PKD 79.11.A). Wnioskodawca jest podatnikiem podatku VAT. Rozlicza podatek w formie miesięcznej. U Wnioskodawcy wartość sprzedaży w poprzednim roku podatkowym nie przekroczyła kwoty wyrażonej w złotych polskich odpowiadającej równowartości 1 200 000 euro. Z uwagi na powyższe Wnioskodawca spełnia kryterium wyrażone w art. 2 pkt 25 ustawy o podatku od towarów i usług, a w konsekwencji zamierza zmienić formę rozliczenia podatku z miesięcznej na kwartalną.

W złożonym uzupełnieniu Wnioskodawca wskazał, że otrzymuje on wynagrodzenie w formie prowizyjnej. Usługi świadczone przez Wnioskodawcę organizowane są na terenie Unii Europejskiej, jak również poza terytorium Unii. Wnioskodawca świadczy usługi sprzedaży imprez turystycznych na zasadzie agencji turystycznej, na podstawie przepisów art. 758 i następnych ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. z 1964 r., nr 16, poz. 93, ze zm.) oraz przepisów UoUT. Wynagrodzenie Wnioskodawcy za sprzedaż imprez turystycznych określone jest jako prowizja. Prowizja należna jest za rozpoczęte przez klientów imprezy turystyczne lub zarezerwowane oraz opłacone przed wyjazdem programy dodatkowe, takie jak np. dodatkowe wycieczki w miejscu pobytu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00