Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 11.07.2019, sygn. 0115-KDIT3.4011.196.2019.4.WM, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT3.4011.196.2019.4.WM

Czy Wnioskodawca, po dołożeniu należytej staranności do nawiązania kontaktu z Wykonawcą i jego ewentualnymi spadkobiercami, ma prawo zaliczyć kwotę 25 000 PLN wpłaconą gotówką przed rozpoczęciem działalności gospodarczej do wartości początkowej nabytego środka trwałego, tak aby w kosztach amortyzacji ująć całą wartość netto zakupionego środka trwałego?

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900 z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 8 maja 2019 r. (data wpływu) uzupełnionym pismami z dnia 3 lipca 2019 r. (data wpływu) i 10 lipca 2019 r. (data wpływu) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości zaliczenia do wartości początkowej środka trwałego kwoty zadatku wpłaconego gotówką przed rozpoczęciem działalności gospodarczej jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 8 maja 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości zaliczenia do wartości początkowej środka trwałego kwoty zadatku wpłaconego gotówką przed rozpoczęciem działalności gospodarczej.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

W grudniu 2018 r. Wnioskodawca powziął decyzję o podjęciu w przyszłości działalności gospodarczej polegającej na usługowym piaskowaniu oraz malowaniu proszkowym elementów metalowych i drewnianych. Do założenia tego typu działalności niezbędny okazał się zakup pieca do wypalania proszkowego. W związku z tym, Wnioskodawca wystosował odpowiednie zapytania ofertowe na zaprojektowanie i wykonanie pieca o indywidualnych parametrach. Z otrzymanych ofert Wnioskodawca wybrał ofertę przedstawioną przez właściciela jednoosobowej działalności gospodarczej. Zgodnie ze słowną umową zawartą w grudniu 2018 r. z ówczesnym właścicielem, został wpłacony zadatek w wysokości 25.000 zł potwierdzony przez właściciela na zawartej umowie na poczet realizacji wyżej wspomnianej inwestycji w formie pieniężnej - był to warunek konieczny postawiony przez wykonawcę do podjęcia się wykonania zamówionej malarni proszkowej. Wykonawca nie wystawił faktury zaliczkowej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00