Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 24.10.2019, sygn. 0113-KDIPT2-1.4011.400.2019.1.DJD, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT2-1.4011.400.2019.1.DJD

Moment ujęcia w kosztach podatkowych zaległości w podatku od nieruchomości

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 20 sierpnia 2019 r. (data wpływu 23 sierpnia 2019 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie momentu ujęcia w kosztach uzyskania przychodów podatku od nieruchomości jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 23 sierpnia 2019 r. do tutejszego Organu wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą pod nazwą ..... Przeważający rodzaj wykonywanej działalności to wynajem i zarządzanie nieruchomościami własnymi lub dzierżawionymi (PKD 68.20.Z). W przedsiębiorstwie Wnioskodawcy prowadzone są księgi rachunkowe, zgodnie z ustawą o rachunkowości. Prowadzona działalność opodatkowana jest 19% podatkiem liniowym. Wnioskodawca podatek od nieruchomości płaci na podstawie corocznych decyzji Prezydenta Miasta. Kwoty wynikające z tych decyzji Wnioskodawca zalicza w koszty uzyskania przychodów.

W ramach działalności gospodarczej Wnioskodawca w 2013 r. nabył nieruchomość, na którą składały się: grunt, cztery budynki o przeznaczeniu dydaktyczno-biurowym i jeden o przeznaczeniu niemieszkalnym (trafostacja) oraz budowle. Dwa budynki wpisane są do rejestru zabytków, na podstawie decyzji Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. W zabytkowym budynku dawnej stróżówki, na podstawie decyzji .... Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków Nr ....., z dnia 12 stycznia 2016 r., udzielającej pozwolenia na przeprowadzenie robót budowlanych w zakresie przebudowy wraz ze zmianą sposobu użytkowania na stację transformatorową budynku byłej stróżówki, dokonano remontu i zmiany sposobu użytkowania, a na podstawie decyzji Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków Nr .... z dnia 19 lutego 2014 r., Nr .... z dnia 4 kwietnia 2014 r. oraz Nr .... z dnia 5 marca 2015 r., dokonano przebudowy i remontu zabytkowego budynku willowego. Po zakończeniu prac budowlanych zabytkowy budynek wprowadzono do ewidencji środków trwałych z datą 1 lipca 2016 r. i przekazano najemcy do użytkowania 1 lipca 2016 r., zgodnie z umową najmu. Budynek dawnej stróżówki został wprowadzony do ewidencji środków trwałych z datą 22 lipca 2016 r., zajęty jest na potrzeby Zakładu Energetycznego (trafostacja będąca własnością ....), a w części stanowi furtkę wejściową na posesję. Do lipca 2016 r. Wnioskodawca nie prowadził działalności gospodarczej w zabytkowych budynkach. Na podstawie decyzji Prezydenta Miasta dokonano rozbiórki dwóch budynków o przeznaczeniu dydaktyczno-biurowym (listopad 2014 r. i listopad 2015 r.) i budynku trafostacji (kwiecień 2016 r.).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00