Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 10.12.2019, sygn. 0111-KDIB3-2.4012.649.2019.1.EJ, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-2.4012.649.2019.1.EJ

Stawka podatku dla usług związanych z rozrywką i rekreacją w ramach zawartej umowy

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900 ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 30 września 2019 r. (data wpływu 9 października 2019 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku VAT dla świadczonych usług dla Zamawiającego związanych z rekreacją, rozrywką oraz sportem jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 9 października 2019 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku VAT dla świadczonych usług dla Zamawiającego związanych z rekreacją, rozrywką oraz sportem.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Firma X, Urząd Miasta, Dom Kultury bądź inna instytucja po wcześniejszych negocjacjach ustala z Wnioskodawcą jego przybycie z zapleczem karuzel, zamków dmuchanych, itp. w wyznaczonym konkretnym terminie i godzinie. W niektórych przypadkach zamawiający jest zainteresowany tylko np. jedną karuzelą, bądź jednym zamkiem dmuchanym. Wnioskodawca udaje się w ustalone miejsce, tam rozkłada swój sprzęt, który od początku do końca wyznaczonego czasu jest obsługiwany przez pracowników Wnioskodawcy. Wspomniane negocjacje Zamawiającego oraz Wnioskodawcy polegają na ustaleniu terminu oraz godzin rozpoczęcia i zakończenia, kiedy z zaplecza karuzel mogą korzystać dzieci i młodzież. Godziny od-do pozwalają wyliczyć w jakim czasie i ile maksymalnie dzieci może skorzystać z atrakcji. Liczba dzieci, która ma możliwość skorzystania z atrakcji jest przeliczana na ilość biletów w zakresie wstępu na atrakcje, poprzez co powstaje kwota, którą obciążony jest zamawiający. Kalkulacja ceny ma nierozerwalne powiązanie z ilością sprzedanych indywidualnie biletów w zakresie wstępu. Gdy Zamawiającym jest firma indywidualna bądź szkoła cena tak samo jak w przypadku powyżej jest przeliczana na ilość biletów w zakresie wstępu dzieci i młodzieży do powstałego swego rodzaju parku rozrywki/wesołego miasteczka. Dodatkowo na życzenie Zamawiającego (szkoły bądź firmy prywatnej) jest wydawana odpowiednia ilość biletów uprawniających dzieci do wejścia na teren parku rozrywki. Kwotę w zakresie wstępu dzieci na atrakcje pokrywa Zamawiający na podstawie wystawionej faktury VAT. Faktura jest wystawiana ze stawką preferencyjną w wysokości 8% VAT. Faktura w zależności od przypadku jest wystawiana na Urząd Miasta, szkołę (gdzie bilety finansowane są najczęściej ze środków komitetu rodzicielskiego), bądź na firmę indywidualną. W opisanych powyżej przypadkach Wnioskodawca nie jest głównym organizatorem ani też współorganizatorem imprezy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00