Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 18.12.2019, sygn. 0111-KDIB3-3.4013.267.2019.1.MAZ, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4013.267.2019.1.MAZ

Brak możliwości uznania spółki za podmiot zużywający wyroby akcyzowe, zwolnione od akcyzy ze względu na przeznaczenie, tj. używane w statkach powietrznych paliwo do silników odrzutowych o kodzie CN 2710 19 21.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2019 r., poz. 900, ze zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 18 listopada 2019 r. (data wpływu 18 listopada 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku akcyzowego, w zakresie uznania Spółki za podmiot zużywający wyroby akcyzowe zwolnione od akcyzy ze względu na przeznaczenie, tj. używane w statkach powietrznych paliwo do silników odrzutowych o kodzie CN 2710 19 21 - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 18 listopada 2019 r. wpłynął do Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, dotyczącej podatku akcyzowego, w zakresie uznania Spółki za podmiot zużywający wyroby akcyzowe zwolnione od akcyzy ze względu na przeznaczenie, tj. używane w statkach powietrznych paliwo do silników odrzutowych o kodzie CN 2710 19 21.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca - Spółka (dalej jako: Wnioskodawca lub Spółka) planuje wdrożyć w swoim zakładzie nowe technologie, dzięki którym będzie mogła realizować wieloletnie zlecenia na zagraniczne rynki.

Ze względu na specyfikę produkcji oraz wysokie wymogi jakościowe, przez pierwszy rok odbywać się będą ze strony klienta comiesięczne audyty, których koszty ponosić będzie Wnioskodawca. Klient, niemiecka spółka (dalej jako: Klient niemiecki), obciążać będzie Spółkę kosztami doradztwa technicznego, w tym kosztami podróży służbowej, obejmującej przelot samolotem wynajmowanym od spółki (dalej jako: Przewoźnik), będącej właścicielem floty oraz świadczącej usługi transportu lotniczego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00