Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 28.01.2020, sygn. 0114-KDIP1-1.4012.649.2019.2.RR, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-1.4012.649.2019.2.RR

Braku obowiązku stosowania mechanizmu podzielonej płatności dla nabyć oraz dostaw naboi do piór, atramentu do pisania, tuszu kreślarskiego.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900 z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 12 listopada 2019 r. (data wpływu 21 listopada 2019 r.), uzupełnionym pismem z dnia 17 stycznia 2020 r. (data wpływu 24 stycznia 2020 r.) w odpowiedzi na wezwanie tutejszego Organu z dnia 10 stycznia 2020 r., nr 0114-KDIP1-1.4012.649.2019.1.RR o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku obowiązku stosowania mechanizmu podzielonej płatności dla nabyć oraz dostaw naboi do piór, atramentu do pisania, tuszu kreślarskiego jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 21 listopada 2019 r. wpłynął do Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku obowiązku stosowania mechanizmu podzielonej płatności dla nabyć oraz dostaw naboi do piór, atramentu do pisania, tuszu kreślarskiego. Złożony wniosek został uzupełniony pismem z dnia 17 stycznia 2020 r. (data wpływu 24 stycznia 2020 r.) w odpowiedzi na wezwanie tutejszego Organu z dnia 10 stycznia 2020 r., nr 0114-KDIP1-1.4012.649.2019.1.RR (skutecznie doręczone 15 stycznia 2020 r.).

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca prowadzi na terenie kraju działalność handlową w obszarze artykułów szkolnych i biurowych, będąc wiodącym dostawcą towarów dla sieci handlowych. Towary są nabywane od dostawców krajowych (producentów/hurtowników) jak i importowane bezpośrednio z terenu UE i spoza UE.

Faktury sprzedaży generowane są na podstawie zamówień z sieci handlowych do każdego sklepu osobno (tj. Nabywca A posiada np. 30 sklepów wielkopowierzchniowych na terenie Polski i do każdego z nich przypisane jest zamówienie i na jego podstawie wystawiana faktura oraz realizowana dostawa towarów ). Zamawiający (Nabywca towarów od Wnioskodawcy) wymaga, aby wygenerowana faktura była odzwierciedleniem zamówienia 1:1 (nie dopuszczalne aby zamówienie było dzielone na kilka faktur ani faktura nie może obejmować kilku zamówień).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00