Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 17.03.2020, sygn. 0114-KDIP3-2.4011.31.2020.2.JM, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP3-2.4011.31.2020.2.JM

Ulga termomodernizacyjna.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 14 stycznia 2020 r. (data wpływu 15 stycznia 2020 r.) uzupełnionym pismem z dnia 9 marca 2020 r. (data nadania 9 marca 2020 r, data wpływu 9 marca 2020 r.) stanowiącym odpowiedź na wezwanie z dnia 5 marca 2020 r. Nr 0114-KDIP3-2.4011.31.2020.1.JM (data nadania 5 marca 2020 r., data doręczenia 6 marca 2020 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie ulgi termomodernizacyjnej jest:

  • nieprawidłowe w części dotyczącej wydatków na: zabezpieczenie podłóg, malowanie sufitu, odbioru odpadów poinwestycyjnych, sprzątanie poinwestycyjne,
  • prawidłowe w pozostałym zakresie.

UZASADNIENIE

W dniu 15 stycznia 2020 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie ulgi termomodernizacyjnej.

Z uwagi na braki formalne, pismem z dnia 5 marca 2020 r. Nr 0114-KDIP3-2.4011.31.2020.1.JM (data nadania 5 marca 2020 r., data doręczenia 6 marca 2020 r.) tut. Organ wezwał Wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku poprzez doprecyzowanie stanu faktycznego, przeformułowania pytania Nr 2 oraz przedstawienie własnego stanowiska w odniesieniu do przeformułowanego pytania Nr 2. Pismem z dnia 9 marca 2020 r. (data nadania 9 marca 2020 r, data wpływu 9 marca 2020 r.) uzupełniono powyższe w terminie.

We wniosku i uzupełnieniu przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca jest współwłaścicielem budynku mieszkalnego jednorodzinnego w rozumieniu art. 3 pkt 2a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (Dz. U. z 2017 r., poz. 1332, z późn. zm.). Od momentu nabycia tego budynku nie były wykonywane prace związane z dociepleniem pokrycia dachowego. Wnioskodawca nie prowadzi działalności gospodarczej, nie jest podatnikiem VAT, a budynek wykorzystuje wyłącznie na swoje i swoich najbliższych cele mieszkaniowe. W 2019 r. Wnioskodawca zlecił przeprowadzenie zarejestrowanej i będącej podatnikiem VAT firmie budowlanej przeprowadzenie usługi w postaci termomodernizacji dachu. Termomodernizacja dachu polegała na remoncie poddasza użytkowego i polegała na: zabezpieczeniu podłóg, rozebraniu wewnętrznego poszycia dachu, wyłożeniu od wewnątrz wełną mineralną z welonem, obłożenie wełny mineralnej płatami perforowanymi z membranami typu (...), malowanie sufitu, odbiór odpadów poinwestycyjnych, sprzątanie poinwestycyjne. Prace zostały wykonane z materiałów zakupionych przez wykonawcę usługi. Po wykonaniu prac usługodawca wystawił Wnioskodawcy fakturę VAT, w której nazwa usługi określona została jako remont poddasza użytkowego, przy czym do faktury dołączony został kosztorys z wyszczególnieniem wyżej wskazanych prac. Fakturę Wnioskodawca opłacił przelewem z konta osobistego. Poniesione przez Wnioskodawcę wydatki na przeprowadzenie termomodernizacji dachu nie będą ani finansowane ani też dofinansowane z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, ani z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Opisane wydatki na przedsięwzięcie termomodernizacyjne nie zostały ani nie zostaną Wnioskodawcy zwrócone w jakiejkolwiek formie. Wydatków tych Wnioskodawca nie zaliczy do kosztów uzyskania przychodów. Również wydatki te nie są odliczane od przychodu na podstawie ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym. Ponadto, opisanych wydatków na przedsięwzięcie termomodernizacyjne Wnioskodawca nie uwzględnił i nie będzie uwzględniał w związku z korzystaniem z innych ulg podatkowych w rozumieniu Ordynacji podatkowej. Po zakończeniu roku podatkowego to jest w 2020 r. Wnioskodawca zamierza skorzystać z odliczenia poniesionych wydatków związanych z termomodernizacją dachu od podstawy obliczenia podatku w oparciu o przepis art. 26h ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00