Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 07.04.2020, sygn. 0114-KDIP2-2.4010.20.2020.1.SJ, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej
Interpretacja w zakresie zastosowania wyłączeń przewidzianych w art. 15e ust. 11 do kosztów usług marketingu.Interpretacja w zakresie zastosowania wyłączeń przewidzianych w art. 15e ust. 11 do kosztów usług marketingu.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 9 stycznia 2020 r. (data wpływu 15 stycznia 2020 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zastosowania wyłączeń przewidzianych w art. 15e ust. 11 do kosztów usług marketingu jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 15 stycznia 2020 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zastosowania wyłączeń przewidzianych w art. 15e ust. 11 do kosztów usług marketingu.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe.
() S.A. (Spółka lub Wnioskodawca) jest polską spółką kapitałową, podlegającą w Polsce nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu (rezydent podatkowy w Polsce). Spółka prowadzi działalność gospodarczą w zakresie produkcji oraz dystrybucji m.in. przypraw i środków spożywczych, w szczególności dystrybucji tych towarów do sieci handlowych i hurtowni działających na rynku polskim i rynkach zagranicznych.
() SAS (A.- numer identyfikacji podatkowej (), kraj jurysdykcji podatkowej który wydał powyższy numer: ()) jest spółką prawa francuskiego, podlegającą nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu we Francji (francuski rezydent podatkowy). A. jest podmiotem powiązanym ze Spółką w rozumieniu polskich regulacji w zakresie podatku dochodowego. Jest również podmiotem skupiającym większość funkcji w zakresie zarządzania produkcją i dystrybucją oraz posiadającym know-how w tym zakresie, w tym również relacje handlowe z globalnymi dystrybutorami. Swoje funkcje realizuje z korzyścią dla podmiotów powiązanych, za co otrzymuje wynagrodzenie (nie jest to przedmiotem wniosku o interpretację).
A. jest stroną umów handlowych z globalnymi sieciami dystrybucyjnymi, regulującymi warunki współpracy pomiędzy całą Grupą a poszczególnymi sieciami. Globalne sieci dystrybucyjne i podmioty, z którymi A. zawiera umowy handlowe nie są podmiotami powiązanymi ze Spółką czy A. w rozumieniu regulacji w zakresie podatków dochodowych.
Model działania Spółki
W ramach rozwinięcia umów globalnych zawierane są lokalne umowy handlowe, na podstawie której lokalne spółki z Grupy dokonują dostawy towarów do przedstawiciela danej sieci handlowej. Takie też lokalne umowy, stanowiące uszczegółowienie czy rozwinięcie globalnych umów zawieranych przez A. są zawierane przez Spółkę z lokalnymi sieciami handlowymi. Na podstawie tych lokalnych umów Spółka dokonuje sprzedaży towarów wyprodukowanych we własnym zakresie bądź nabytych od podmiotów powiązanych.
W wykonaniu globalnych i lokalnych umów dystrybucyjnych, Spółka rozpoznaje przychody ze sprzedaży towarów (własnych lub nabytych od podmiotów powiązanych), jednocześnie rozpoznając koszt podatkowy będący kosztem wytworzenia czy kosztem zakupu ...