Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 28.05.2020, sygn. 0114-KDIP2-2.4010.43.2020.2.PP/AG, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-2.4010.43.2020.2.PP/AG

zastosowanie wyłączenia z ograniczeń, o którym mowa w art. 15e ust. 11 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w odniesieniu do ponoszonych przez Wnioskodawcę wydatków na Opłatę Franczyzową oraz Opłatę Licencyjną

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 31 stycznia 2020 r. (data wpływu 5 lutego 2020 r.) uzupełnionym pismem (data nadania 20 maja 2020 r., data wpływu 21 maja 2020 r.) na wezwanie z dnia 8 kwietnia 2020 r. Nr 0114-KDIP2-2.4010.43.2020.1.PP/AG (data nadania 24 kwietnia 2020 r., data odbioru 24 kwietnia 2020 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zastosowania wyłączenia z ograniczeń, o którym mowa w art. 15e ust. 11 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w odniesieniu do ponoszonych przez Wnioskodawcę wydatków na Opłatę Franczyzową oraz Opłatę Licencyjną jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 5 lutego 2020 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zastosowania wyłączenia z ograniczeń, o którym mowa w art. 15e ust. 11 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w odniesieniu do ponoszonych przez Wnioskodawcę wydatków na Opłatę Franczyzową oraz Opłatę Licencyjną.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

W ramach prowadzonej działalności spółka akcyjna z siedzibą w Polsce (dalej zwana Kontrahentem albo Spółką) prowadzi jedną z największych i najbardziej znanych sieci klubów fitness w kraju. Wnioskodawca (zwany także Franczyzobiorcą) prowadzi sieć klubów fitness. Celem pozyskania know-how w tym zakresie zawarła umowę franczyzową (dalej Umowa Franczyzy) z Kontrahentem. Na podstawie Umowy Franczyzy Spółka zobowiązuje się do udzielania Franczyzobiorcy wsparcia i wiedzy w zakresie posiadanego Know-How w procesie wyszukiwania przez Franczyzobiorcę optymalnych lokalizacji do prowadzenia klubów fitness; w ocenie potencjału rentowności poszczególnych lokalizacji, którymi Franczyzobiorca jest zainteresowany; w pozyskiwaniu przez Franczyzobiorcę lokalizacji przeznaczonych do prowadzenia przez Franczyzobiorcę klubów fitness; udzielania Franczyzobiorcy wsparcia technicznego i organizacyjnego oraz wiedzy w zakresie posiadanego Know-How w prowadzonym przez Franczyzobiorcę procesie budowy, otwarcia i prowadzenia klubów fitness; wyszukiwania kontrahentów i nawiązywania współpracy z dostawcami usług i produktów związanych z bieżącą działalnością klubów fitness; udostępnienia Franczyzobiorcy standardów działania oraz opracowań w zakresie wystroju, urządzenia, prowadzenia oraz budowy klubów fitness, umożliwienia wdrożenia oraz udzielenia wsparcia we wdrożeniu standardów organizacyjnych i administracyjnych obowiązujących u Franczyzodawcy oraz nadzorowania ich utrzymania w Sieci; przeprowadzenia jak i wsparcia Franczyzobiorcy w przeprowadzeniu stosownych szkoleń z zasad funkcjonowania Sieci dla pracowników Franczyzobiorcy; wspierania Franczyzobiorcy w zakresie posiadanego Know-How w bieżącej działalności operacyjnej; przekazywania oraz dostarczania niezbędnej pomocy we wdrażaniu opracowania strategii dystrybucji i rozwiązań logistycznych; przekazywania oraz dostarczania niezbędnej pomocy we wdrażaniu opracowania strategii promocji, komunikacji reklamowej i public relations, działań promocyjnych, reklamowych, marketingowych Sieci oraz wspierania Franczyzobiorcy w takich działaniach, poprzez odpłatne dostarczanie własnych lub opiniowanie i zatwierdzanie projektów materiałów handlowych, reklamowych i promocyjnych przedstawionych przez Franczyzobiorcę wraz z informacją o sposobie ich wykorzystania; udostępniania Franczyzobiorcy do wdrożenia, w tym udzielenia wsparcia przy wdrożeniu, oraz komercyjnego eksploatowania systemu komputerowego lub innego funkcjonującego w Sieci, zarówno w zakresie modułów zarządzania jak i sprzedaży za pośrednictwem e-commerce; wsparcia Franczyzobiorcy w zakresie dopełnienia obowiązków regulacyjnych, od których zależy funkcjonowanie klubów fitness.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00