Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 19.10.2020, sygn. 0113-KDWPT.4011.140.2020.1.DS, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDWPT.4011.140.2020.1.DS

obowiązki płatnika

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325 z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 7 lipca 2020 r. złożonym za pośrednictwem platformy ePUAP (identyfikator poświadczenia ePUAP UPP), uzupełnionym pismami złożonymi w dniu 12 sierpnia 2020 r. (identyfikator poświadczeń ePUAP UPP, UPP), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika:

  • w części dotyczącej wykazania przychodu w odpowiedniej rubryce informacji PIT-11 za 2019 r. - jest nieprawidłowe,
  • w części dotyczącej obowiązku sporządzenia korekty informacji PIT-11 za 2019 r., jest nieprawidłowe,
  • w pozostałym zakresie - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 7 lipca 2020 r. wpłynął do tutejszego Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych, uzupełniony pismami złożonymi w dniu 12 sierpnia 2020 r.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Zgodnie z art. 16 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. o inspekcji weterynaryjnej (tj. Dz. U. z 2018 r., poz. 1557 z późn. zm.) jeżeli powiatowy lekarz weterynarii, (dalej: Wnioskodawca) z przyczyn finansowych lub organizacyjnych nie jest w stanie wykonać ustawowych zadań inspekcji może wyznaczać na czas określony lekarzy weterynarii niebędących pracownikami inspekcji do wykonywania czynności nadzoru weterynaryjnego wskazanych w tym przepisie. Wyznaczenie następuje w drodze decyzji administracyjnej powiatowego lekarza weterynarii (art. 16 ust. 2 ww. ustawy). Wykonywanie czynności następuje po zawarciu przez powiatowego lekarza weterynarii umowy z lekarzem wyznaczonym określającej zakres, terminy i miejsce wykonywania tych czynności, wysokość wynagrodzenia oraz termin płatności (art. 16 ust. 3 ww. ustawy). Pomimo, że przepisy ww. ustawy o inspekcji weterynaryjnej wprost nie nazywają tej umowy, to w swej istocie jest to umowa zlecenia. Wnioskodawca wyznaczył lekarza weterynarii, (dalej: Zleceniobiorca) na podstawie decyzji administracyjnych do wykonywania czynności nadzoru weterynaryjnego, a następnie zawarł z nim stosowne umowy zlecenia w okresie od 1 stycznia 2016 r. do 31 grudnia 2017 r. Przedmiotowe umowy zostały zawarte według identycznego wzorca umownego. W § 3 ust. 3 ww. umów, Zleceniobiorca oświadczył, że posiada odrębny tytuł ubezpieczenia społecznego i nie wnosi o opłacanie składek na ubezpieczenie społeczne w związku z zawarciem niniejszej umowy. W związku z powyższym od ww. umów Wnioskodawca zgłosił i opłacał w okresach obowiązywania ww. umów za Zleceniobiorcę jedynie składki na ubezpieczenie zdrowotne.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00