Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 12.11.2020, sygn. 0112-KDIL1-1.4012.430.2020.1.MB, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-1.4012.430.2020.1.MB

Brak prawa do odliczenia lub zwrotu podatku VAT w związku z realizacją projektu.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 30 września 2020 r. (data wpływu 2 października 2020 r.), uzupełnionym pismem sygnowanym datą 24 października 2017 r. (data wpływu 7 października 2020 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odzyskania podatku naliczonego od wydatków związanych z realizacją projektu pn. (...) jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 2 października 2020 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odzyskania podatku naliczonego od wydatków związanych z realizacją projektu pn. (...). Wniosek został uzupełniony w dniu 7 października 2020 r. o upoważnienie, z którego wynika prawo osoby podpisanej na wniosku do reprezentowania Gminy.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Gmina Miasto X (dalej: Wnioskodawca lub Miasto) jest zarejestrowana jako płatnik podatku od towarów i usług. Jako podatnik podatku od towarów i usług składa w urzędzie skarbowym deklaracje podatkowe VAT-7 za okresy miesięczne w terminie do 25 dnia miesiąca następującego po każdym kolejnym miesiącu.

Miasto zrealizowało projekt o nazwie (...).

Przedsięwzięcie objęte projektem obejmowało dwa zadania realizowane w ramach odrębnych kontraktów.

Zakres rzeczowy Zadania 1 obejmował: montaż kamer wizyjnych monitoringu miejskiego na istniejących słupach monitoringu zlokalizowanych przy skrzyżowaniu ulic A, B, C.

W ramach Zadania 1 istniejący system monitoringu ulicznego miasta został rozbudowany o 6 kamer, które zainstalowano na istniejącej infrastrukturze słupach monitoringu. Oprócz instalacji 6 nowych kamer, dodatkowo została przeprowadzona wymiana 2 istniejących kamer. Wymiana istniejących kamer została uznana za koszt niekwalifikowany w ramach przedmiotowego projektu, gdyż działanie to nie jest elementem rozbudowy istniejącego systemu o nowe punkty (zgodnie z zapisami w Lokalnym Programie Rewitalizacji).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00