Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
archiwalny
Dziennik Urzędowy Wyższego Urzędu Górniczego rok 2019 poz. 48
Wersja archiwalna od 2019-06-08 do 2020-01-01
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Wyższego Urzędu Górniczego rok 2019 poz. 48
Wersja archiwalna od 2019-06-08 do 2020-01-01
Akt prawny
archiwalny
ZAMKNIJ close

Alerty

ZARZĄDZENIE NR 21
PREZESA WYŻSZEGO URZĘDU GÓRNICZEGO

z dnia 7 czerwca 2019 r.

zmieniające zarządzenie w sprawie prowadzenia gospodarki finansowej oraz rachunkowości w Wyższym Urzędzie Górniczym

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1. W zarządzeniu nr 28 Prezesa Wyższego Urzędu Górniczego z dnia 13 lutego 2018 r. w sprawie prowadzenia gospodarki finansowej oraz rachunkowości w Wyższym Urzędzie Górniczym (Dz. Urz. WUG poz. 45 oraz z 2019 r. poz. 27) wprowadza się następujące zmiany:

1) w załączniku nr 2 do zarządzenia w pkt II pkt 6.2.1.2 otrzymuje brzmienie:

"6.2.1.2. Do rozliczenia kosztów podróży służbowej zagranicznej w walucie polskiej stosuje się średni kurs Narodowego Banku Polskiego z dnia przedłożenia przez pracownika rozliczenia tych kosztów.";

2) w załączniku nr 4 do zarządzenia:

a) w pkt II:

- w pkt 6 ppkt 1 i 2 otrzymują brzmienie:

"1) dla dokumentów:

a) zewnętrznych obcych,

b) wewnętrznych, z wyjątkiem dokumentów, o których mowa w ppkt 2

- datę dokumentu, która jest równoznaczna z datą wpływu dokumentu do Biura Budżetowo-Finansowego w WUG, zwanego dalej "BBF";

2) dla dokumentów wewnętrznych, stanowiących podstawę wypłaty w kasie WUG, z których nie wynikają zobowiązania na koniec okresu sprawozdawczego - datę dokumentu, która jest równoznaczna z datą wypłaty;",

- pkt 6.2 otrzymuje brzmienie:

"6.2. W przypadku zamknięcia roku obrotowego okres wymieniony w pkt 6.1 wydłuża się do 12 stycznia roku następnego. Dowody księgowe, które wpłynęły do tego terminu i dotyczą okresu poprzedniego, ujmuje się w księgach rachunkowych pod datą 31 grudnia roku poprzedniego.",

b) w pkt IV pkt 3 otrzymuje brzmienie:

"3. W przypadku:

1) umów bezterminowych,

2) umów najmu

- o znanej stawce miesięcznej - wymiar kwotowy umowy jest ograniczony do planu bieżącego roku, czyli 12 miesięcy.";

3) w załączniku nr 5 do zarządzenia:

a) w pkt I pkt 6 otrzymuje brzmienie:

"6. Niedozwolone jest dokonywanie wymazywania i przeróbek w:

1) dowodach księgowych;

2) dokumentach stanowiących podstawę wypłaty należności.",

b) w pkt II:

- w pkt 1 ppkt 2 otrzymuje brzmienie:

"2) listy płac;",

- po pkt 2 dodaje się pkt 2.1 w brzmieniu:

"2.1. Ustrukturyzowane faktury elektroniczne dostarczane przez dostawców towarów lub usług za pośrednictwem Platformy Elektronicznego Fakturowania, funkcjonującej na podstawie przepisów ustawy z dnia 9 listopada 2018 r. o elektronicznym fakturowaniu w zamówieniach publicznych, koncesjach na roboty budowlane lub usługi oraz partnerstwie publiczno-prywatnym (Dz. U. poz. 2191), są:

1) odbierane przez osoby zatrudnione w Biurze Budżetowo-Finansowym w WUG, zwanym dalej "BBF", zgodnie z ich zakresami czynności;

2) drukowane w celu dokonania:

a) czynności wymaganych przez obowiązującą w urzędach górniczych instrukcję kancelaryjną,

b) opisu i kontroli, o których mowa w niniejszym załączniku w pkt III;

3) przechowywane na dysku komputera użytkowanego przez osobę, o której mowa w pkt 1;

4) corocznie archiwizowane na zewnętrznym informatycznym nośniku danych.",

- pkt 3 otrzymuje brzmienie:

"3. Listy płac ujmują łączne wynagrodzenia pracowników za okres obrachunkowy - miesiąc, i są sporządzane na podstawie angaży pracowników i innej dokumentacji pracowniczej.",

- użyte w pkt 4 w zdaniu trzecim we wprowadzeniu do wyliczenia wyrazy "płac do umowy" zastępuje się wyrazami "wypłat z tytułu umowy",

- pkt 12 otrzymuje brzmienie:

"12. Polecenie przelewu oraz polecenie wypłaty są to dokumenty zastępcze, zobowiązujące do zapłaty za towary lub usługi w przypadku braku faktury VAT lub rachunku, a związane z podpisanymi przez WUG umowami lub otrzymanymi decyzjami. Polecenie przelewu oraz polecenie wypłaty zawierają co najmniej:

1) określenie wystawcy i odbiorcy;

2) numery kont bankowych wystawcy i odbiorcy - w przypadku polecenia przelewu;

3) określenie rodzaju transakcji, na podstawie której mają być dokonane przelew lub wypłata;

4) kwotę przelewu lub wypłaty, wyrażoną liczbowo i słownie;

5) zatwierdzenie dowodu księgowego.",

- dodaje się pkt 15 i 16 w brzmieniu:

"15. Do ustrukturyzowanych dokumentów elektronicznych, innych niż ustrukturyzowana faktura elektroniczna, określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 9 ust. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2018 r. o elektronicznym fakturowaniu w zamówieniach publicznych, koncesjach na roboty budowlane lub usługi oraz partnerstwie publiczno-prywatnym, stosuje się odpowiednio pkt 2.1.

16. Okres przechowywania ustrukturyzowanych faktur elektronicznych oraz innych ustrukturyzowanych dokumentów elektronicznych, zarchiwizowanych na zewnętrznym informatycznym nośniku danych, jest określony w załączniku nr 7 do zarządzenia nr 28 Prezesa Wyższego Urzędu Górniczego z dnia 13 lutego 2018 r. w sprawie prowadzenia gospodarki finansowej oraz rachunkowości w Wyższym Urzędzie Górniczym (Dz. Urz. WUG poz. 45 oraz z 2019 r. poz. 27 i 38).",

c) w pkt III w pkt 7.1 tabela otrzymuje brzmienie określone w załączniku do niniejszego zarządzenia;

4) w załączniku nr 6 do zarządzenia w części C w pkt I uchyla się pkt 2.2.3;

5) w załączniku nr 9 do zarządzenia:

a) w pkt 1 w ppkt 4 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się ppkt 5 w brzmieniu:

"5) pracownicy wyznaczeni przez Dyrektora Generalnego WUG.",

b) w pkt 2.2 ppkt 2 otrzymuje brzmienie:

"2) wskazanie miesięcznego lub dziennego limitu wydatków;",

c) uchyla się pkt 3.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Prezes Wyższego Urzędu Górniczego: Adam Mirek

Załącznik do zarządzenia nr 21 Prezesa Wyższego Urzędu
Górniczego z dnia 7 czerwca 2019 r. (poz. 48)

SZCZEGÓŁOWY SCHEMAT OBIEGU NIEKTÓRYCH DOWODÓW KSIĘGOWYCH

Lp.

Nazwa dowodu księgowego

Dowód księgowy sporządza

Kontrola dowodu księgowego

Zatwierdzenie dowodu księgowego

Przeznaczenie dowodu księgowego

komórka lub podmiot

liczba egzempla­rzy

data sporządzenia

merytoryczna

formalno-rachunkowa

komórka lub podmiot

numer egzemplarza*)

1.

Dowód zakupu

dostawca

1

zgodnie z umową lub zamówieniem

jednostki organizacyjne w WUG, OUG albo SUG

zgodnie z niniejszym załącznikiem

zgodnie z niniejszym załącznikiem

BBF

1

2.

Lista płac

BBF

2

przynajmniej 1 dzień przed planowanym terminem wypłaty

WKS

BBF

zgodnie z niniejszym załącznikiem

BBF

1, 2

3.

Umowa zlecenia albo o dzieło

jednostki organizacyjne w WUG, OUG albo SUG

2

najpóźniej w dniu rozpoczęcia obowiązywania umowy

-

-

zgodnie z niniejszym załącznikiem

wykonawca BBF

1
1

4.

Rachunek za wykonaną umowę zlecenia albo o dzieło

wykonawca

1

po wykonaniu umowy

jednostki organizacyjne w WUG, OUG albo SUG

BBF

zgodnie z niniejszym załącznikiem

BBF

1

5.

Lista wypłat z tytułu umowy zlecenia albo o dzieło

BBF

1

po otrzymaniu rachunku

jednostki organizacyjne w WUG, OUG albo SUG

BBF

zgodnie z niniejszym załącznikiem

BBF

1

6.

Rachunek kosztów podróży służbowej

jednostki organizacyjne w WUG, OUG albo SUG

1

przynajmniej 1 dzień przed planowanym wyjazdem służbowym

jednostki organizacyjne w WUG, OUG albo SUG

zgodnie z niniejszym załącznikiem

zgodnie z niniejszym załącznikiem

BBF

1

7.

Polecenie księgowania

BBF

1

w dniu stwierdzenia konieczności dokonania przeksięgowania

-

zgodnie z niniejszym załącznikiem

Główny Księgowy WUG

BBF

1

8.

Nota odsetkowa

BBF

2

w dniu stwierdzenia przekroczenia terminu zapłaty albo wykonania umowy

-

zgodnie z niniejszym załącznikiem

zgodnie z niniejszym załącznikiem

odbiorca BBF

1
2

9.

Rachunek sprzedaży (faktura VAT)

BBF

2

do 7 dni od daty sprzedaży lub na wezwanie nabywcy

-

-

zgodnie z niniejszym załącznikiem

odbiorca BBF

1
2

10.

Nota księgowa

BBF albo właściwa jednostka organizacyjna w WUG

2

najpóźniej w dniu powstania obowiązku wystawienia

-

-

zgodnie z niniejszym załącznikiem

odbiorca BBF

1
2

11.

Dokument LT

BBF

1

po przekazaniu protokołu likwidacji środka trwałego

Dyrektor BBF

-

Dyrektor BBF

BBF

1

12.

Dokument OT

BBF

2

po przekazaniu protokołu odbioru do użytkowania

-

-

-

BBF OUG, SUG albo osoba gospodaru­jąca mieniem w WUG

1
2

13.

Dokument OTP/I

BBF

2

po przekazaniu do użytkowania

-

-

-

BBF OUG, SUG albo osoba gospodaru­jąca mieniem w WUG

1
2

14.

Dokument MT

BBF

2

po przekazaniu protokołu zmiany miejsca użytkowania

-

-

-

BBF OUG, SUG albo osoba gospodaru­jąca mieniem w WUG

1
2

15.

Dokument OTP

BBF

2

po przekazaniu do użytkowania

-

-

-

BBF OUG, SUG albo osoba gospodaru­jąca mieniem w WUG

1
2

16.

Dokument RW / Dokument WZ

BKS

2

w dniu wydania z magazynu

-

BKS

Dyrektor BKS

BBF
BKS

1
2

17.

Dokument PZ

BKS

2

w dniu przyjęcia do magazynu

-

BKS (łącznie z fakturą zakupu)

Dyrektor BKS

BBF
BKS

1
2

18.

Polecenie przelewu

jednostki organizacyjne w WUG, OUG albo SUG

1

przed dokonaniem przelewu

jednostki organizacyjne w WUG, OUG albo SUG

zgodnie z niniejszym załącznikiem

zgodnie z niniejszym załącznikiem

BBF

1

19.

Polecenie wypłaty

jednostki organizacyjne w WUG, OUG albo SUG

1

przed dokonaniem wypłaty

jednostki organizacyjne w WUG, OUG albo SUG

zgodnie z niniejszym załącznikiem

zgodnie z niniejszym załącznikiem

BBF

1

Objaśnienia: (A) W przypadku numerów egzemplarzy (*)) 1 - oryginał; 2 - kopia; (B) jednostki organizacyjne w WUG - komórki organizacyjne, samodzielne wydziały oraz samodzielne stanowiska, wymienione w obowiązującym statucie WUG; (C) WKS - Samodzielny Wydział Kadr i Szkolenia; (D) BKS - Biuro Komunikacji Społecznej.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00