Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Łódzkiego rok 2014 poz. 1932

Uchwała nr LI/450/14 Rady Miejskiej w Radomsku

z dnia 9 kwietnia 2014r.

w sprawie określenia organizacji i trybu działania Miejskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego w Radomsku oraz trybu powoływania jej członków

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 i art. 7 ust. 1 pkt 19 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. z 2013 r. poz. 594, poz. 645, poz. 1318, z 2014 r. poz. 379) oraz art. 41g ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tj. Dz. U. z 2010 r. Nr 234, poz. 1536; z 2011r. Nr 112, poz. 654; Nr 205, poz. 1211; Nr 209, poz. 1244; Nr 208, poz. 1241; Nr 149, poz. 887; Nr 232, poz. 1378; z 2014r. poz. 223) uchwala się co następuje:

§ 1. Określa się organizację i tryb działania Miejskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego w Radomsku, stanowiący załącznik Nr 1 do uchwały.

§ 2. Określa się tryb powoływania członków Miejskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego w Radomsku, stanowiący załącznik Nr 2 do uchwały.

§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta Radomsko.

§ 4. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Łódzkiego

Przewodniczący Rady Miejskiej


Jacenty Olszewski


Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr LI/450/14
Rady Miejskiej w Radomsku
z dnia 9 kwietnia 2014 r.

Organizacja i tryb działania Miejskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego w Radomsku

§ 1. Ilekroć w załączniku Nr 1 i Nr 2 jest mowa o:

1) ustawie - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tj. Dz. U. z 2010r. Nr 234 poz. 1536z późn. zm.);

2) organizacjach pozarządowych - należy przez to rozumieć organizacje pozarządowe, osoby prawne i jednostki organizacyjne, o których mowa w art. 3 ust 3 ustawy z dnia 24 kwietnia o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, działające na terenie Miasta Radomsko;

3) Radzie Pożytku - należy przez to rozumieć Miejską Radę Działalności Pożytku Publicznego w Radomsku;

4) Radzie Miejskiej - należy przez to rozumieć Radę Miejską w Radomsku;

5) Prezydencie - należy przez to rozumieć Prezydenta Miasta Radomsko;

6) Urzędzie - należy przez to rozumieć Urząd Miasta Radomsko.

§ 2. Rada Pożytku konstytuuje się na pierwszym posiedzeniu, w którym uczestniczą członkowie stanowiący co najmniej 3/4 składu Rady Pożytku.

§ 3. Rada Pożytku jest organem konsultacyjnym i opiniodawczym w sprawach dotyczących sfery zadań publicznych określonych w ustawie.

§ 4. 1. Termin wyrażenia przez Radę Pożytku opinii w sprawach o których mowa w § 3 wynosi 14 dni od dnia doręczenia Przewodniczącemu Rady Pożytku materiałów ich dotyczących.

2. Nieprzedstawienie opinii w terminie, o którym mowa w ust. 1, oznacza rezygnację z prawa do jej wyrażenia.

§ 5. 1. Pracami Rady Pożytku kieruje Przewodniczący.

2. Przewodniczący Rady Pożytku wybierany jest na pierwszym posiedzeniu przez członków Rady Pożytku w głosowaniu tajnym, zwykłą większością głosów, w obecności co najmniej 3/4 składu Rady Pożytku.

3. Spośród pozostałych członków Rada Pożytku wybiera Zastępcę Przewodniczącego oraz Sekretarza Rady w trybie, o którym mowa w ust. 2.

4. Odwołanie Przewodniczącego, Zastępcy oraz Sekretarza z pełnionych funkcji następuje w tym samym trybie co ich wybór, na wniosek co najmniej 1/3 składu Rady Pożytku.

§ 6. 1. Rada Pożytku obraduje na posiedzeniach.

2. Pierwsze posiedzenie Rady Pożytku zwołuje i przewodniczy mu do chwili wyboru Przewodniczącego, Zastępcy i Sekretarza, Prezydent lub osoba przez niego wskazana.

3. Posiedzenia Rady Pożytku zwołuje jej Przewodniczący w miarę potrzeb, jednak nie rzadziej niż raz na 3 miesiące.

4. Posiedzeniom Rady Pożytku przewodniczy Przewodniczący Rady Pożytku, a pod jego nieobecność Zastępca bądź inna osoba upoważniona przez Przewodniczącego.

5. Przewodniczący lub z jego upoważnienia Zastępca, zobowiązani są zwołać posiedzenie Rady Pożytku na wniosek Prezydenta, Przewodniczącego Rady Miejskiej lub co najmniej połowy składu Rady Pożytku.

6. Jeżeli Przewodniczący lub z jego upoważnienia Zastępca w sytuacji określonej w ust. 5 nie zwołają posiedzenia, posiedzenie Rady Pożytku zwołuje Prezydent, który wskazuje jednocześnie członka Rady Pożytku do wykonania kompetencji Przewodniczącego.

§ 7. 1. Członkowie Rady Pożytku o terminie spotkania powiadamiani są co najmniej na 7 dni przed planowanym spotkaniem, a w przypadkach wyjątkowych w trybie natychmiastowym.

2. Zawiadomienie o zwołaniu posiedzenia dokonywane może być osobiście, telefonicznie, drogą pocztową lub elektroniczną.

3. W zawiadomieniu podaje się termin, miejsce oraz proponowany porządek posiedzenia.

§ 8. 1. Obsługę administracyjną posiedzeń Rady Pożytku prowadzi Sekretarz.

2. Poprzez obsługę administracyjną rozumie się wysyłanie zawiadomień na posiedzenie, protokołowanie, przekazywanie zainteresowanym stronom właściwych informacji wynikających z obrad Rady Pożytku.

§ 9. 1. Rada Pożytku podejmuje decyzje w postaci uchwał.

2. Uchwały Rady Pożytku podejmowane są zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy członków Rady.

3. Jeżeli brak jest określonej liczby członków, powoduje to konieczność zwołania kolejnego posiedzenia.

4. Przy głosowaniach osobowych zarządza się głosowanie tajne.

§ 10. 1. Z przebiegu posiedzenia Rady Pożytku sporządza się protokół, który podpisuje Przewodniczący i Sekretarz.

2. Do protokołu dołącza się listy obecności członków i innych osób uczestniczących w posiedzeniu oraz wszystkie podjęte uchwały.

3. Protokół powinien odzwierciedlać przebieg realizacji tematyki obrad oraz wyniki głosowania nad podjętymi uchwałami.

§ 11. W przypadku procedowania zagadnień wymagających specjalistycznej wiedzy lub szczególnego doświadczenia, na posiedzenia Rady Pożytku mogą być zaproszone osoby dysponujące stosowną wiedzą lub doświadczeniem.

§ 12. Członkowie Rady Pożytku biorą udział w jej pracach nieodpłatnie.

§ 13. Rada Pożytku korzysta z pomieszczeń biurowych udostępnionych przez Urząd.

§ 14. Informacje dotyczące prac Rady Pożytku zamieszczane będą na www.radomsko.pl/ngo.


Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr LI/450/14
Rady Miejskiej w Radomsku
z dnia 9 kwietnia 2014 r.

Tryb powoływania członków Miejskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego w Radomsku

§ 1. Wyłonienie kandydatów organizacji pozarządowych do Rady Pożytku odbywa się w oparciu o przepisy niniejszej uchwały, z uwzględnieniem zasady reprezentatywności w zakresie rodzajów działalności pożytku publicznego organizacji pozarządowych, co oznacza równy dostęp tych organizacji do zgłaszania kandydatów oraz wybierania kandydatów do Rady.

§ 2. Radę Pożytku powołuje Prezydent Miasta Radomsko w formie zarządzenia w sprawie powołania Miejskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego na wniosek organizacji pozarządowych oraz podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy prowadzącymi działalność na terenie Miasta Radomsko.

§ 3. Miejska Rada Działalności Pożytku Publicznego składa się z 13 członków, w tym:

1) 9 przedstawicieli organizacji pozarządowych;

2) 2 przedstawicieli Rady Miejskiej w Radomsku;

3) 2 przedstawicieli Prezydenta Miasta Radomsko.

§ 4. 1. Prezydent w drodze zarządzenia ogłasza nabór kandydatów - przedstawicieli organizacji pozarządowych na członków Rady Pożytku, wskazując termin zgłoszeń nie krótszy niż 21 dni.

2. Kandydatów na przedstawicieli, o których mowa w § 3 pkt 1 mogą zgłaszać działające na terenie miasta Radomsko organizacje pozarządowe reprezentowane przez osoby statutowo do tego upoważnione.

3. Każdy z kandydatów winien być zgłoszony przez co najmniej 2 organizacje pozarządowe prowadzące działalność na terenie miasta Radomsko.

4. Organizacja pozarządowa może zgłosić tylko jednego kandydata.

§ 5. Zgłoszenia dokonuje się na karcie zgłoszeniowej stanowiącej załącznik do zarządzenia Prezydenta ogłaszającego nabór.

§ 6. 1. Karta zgłoszeniowa powinna zawierać:

1) nazwę i siedzibę organizacji pozarządowych zgłaszających kandydata;

2) numer telefonu oraz adres emailowy organizacji pozarządowych zgłaszających kandydata;

3) numer KRS lub innego dokumentu wraz z nazwą właściwego rejestru oraz określenie formy prawnej organizacji pozarządowych zgłaszających kandydata;

4) imiona i nazwiska oraz pełnione funkcje osób zgłaszających kandydata, a działających w imieniu organizacji pozarządowych;

5) imię i nazwisko kandydata na członka Rady Pożytku;

6) krótki opis doświadczeń i umiejętności kandydata na członka Rady Pożytku;

7) krótkie uzasadnienie zgłoszenia kandydata do udziału w pracach Rady Pożytku;

8) wskazanie sposobu reprezentacji organizacji pozarządowej zgodnie z jej statutem;

9) podpisy osób zgłaszających kandydata, a działających w imieniu organizacji pozarządowych.

2. Do karty zgłoszeniowej należy dołączyć:

1) oświadczenie kandydata na członka Rady Pożytku o wyrażeniu zgody na kandydowanie oraz oświadczenie zawierające zgodę na przetwarzanie danych osobowych;

2) oświadczenie kandydata na członka Rady Pożytku o niekaralności za przestępstwa popełnione z winy umyślnej.

§ 7. Lista imienna osób, których kandydatury zostały zgłoszone w sposób określony w § 6 zostaje zamieszczona na stronie internetowej Miasta Radomsko www.radomsko.pl/ngo nie później niż w ciągu 14 dni od daty upływu terminu na zgłaszanie kandydatów na członków Rady Pożytku.

§ 8. 1. W terminie 21 dni od daty opublikowania listy, o której mowa w § 7 organizacje pozarządowe mogą głosować na nie więcej niż 9 kandydatów z listy.

2. Każda organizacja pozarządowa głosuje poprzez wypełnienie karty do głosowania, jej podpisanie, a następnie złożenie w siedzibie Urzędu w terminie wskazanym w ust. 1, poprzez jeden z niżej wymienionych sposobów:

1) osobiście w siedzibie Urzędu Miasta w Radomsku, ul. Tysiąclecia 5, 97-500 Radomsko;

2) za pośrednictwem poczty na adres, o którym mowa w pkt 1 - decyduje data stempla pocztowego;

3. Głosy złożone po terminie, podpisane przez osoby nieupoważnione lub zawierające zgłoszenie większej ilości kandydatów niż określona w ust. 1, nie będą uwzględniane.

§ 9. Do Rady Pożytku wchodzi 9 osób, które otrzymały największą liczbę głosów. W przypadku równej ilości głosów decyduje losowanie.

§ 10. Wyniki głosowania ustala powołana przez Prezydenta komisja złożona z 2 przedstawicieli Prezydenta oraz 2 przedstawicieli organizacji pozarządowych.

§ 11. Wyniki głosowania uwzględniające ilość głosów uzyskanych przez poszczególnych kandydatów oraz informację, o tych którzy weszli w skład Rady Pożytku, Prezydent ogłasza na stronie internetowej Urzędu w ciągu 14 dni od daty zakończenia głosowania.

§ 12. Wskazanie przedstawicieli, o których mowa w § 3 pkt 2 następuje w drodze uchwały Rady Miejskiej.

§ 13. Wskazania przedstawicieli, o których mowa w § 3 pkt 3 następuje w drodze zarządzenia Prezydenta.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00