Akt prawny
Alerty
Uchwała nr XLVI/421/14 Rady Miejskiej w Ustrzykach Dolnych
z dnia 10 lipca 2014r.
w sprawie ustalenia „Regulaminu Porządkowego Cmentarzy Komunalnych w Ustrzykach Dolnych i w Brzegach Dolnych”
Na podstawie art. 40 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 594 z późn. zm.), art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 31 stycznia 1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych (t.j. Dz. U. z 2011 r. Nr 118, poz. 687 z późn. zm.) Rada Miejska w Ustrzykach Dolnych uchwala
R e g u l a m i n P o r z ą d k o w y
Cmentarzy Komunalnych w Ustrzykach Dolnych i w Brzegach Dolnych
§ 1. Gmina Ustrzyki Dolne jest właścicielem cmentarzy komunalnych w Ustrzykach Dolnych, położonych przy ulicy Szkolnej i ulicy Jasień oraz w Brzegach Dolnych.
§ 2. W imieniu Gminy Ustrzyki Dolne cmentarzami wymienionymi w § 1 oraz domem pogrzebowym na cmentarzu komunalnym przy ul. Szkolnej w Ustrzykach Dolnych zarządza Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Brzegach Dolnych 1, zwane dalej Administratorem.
§ 3. Cmentarze otwarte są codziennie:
- w okresie od 1 kwietnia do 31 października w godzinach od 700 do 2100,
- w okresie od 1 do 2 listopada całą dobę,
- w okresie od 3 listopada do 31 marca w godzinach od 700 do 1900.
§ 4. 1. Pogrzeby odbywają się w każdy dzień roboczy w godzinach od 700 do 1500.
2. W przypadkach szczególnie uzasadnionych, po porozumieniu z Administratorem, istnieje możliwość zorganizowania pogrzebu w innych dniach i godzinach.
§ 5. Wszelkie prace budowlane, kamieniarskie, brukowe itp. mogą odbywać się w dni robocze w godzinach otwarcia cmentarzy. Prace te muszą być wstrzymane w czasie i okolicach miejsca, w którym odbywa się uroczystość pogrzebowa.
§ 6. Na wykonywanie prac wymienionych w § 5 należy uzyskać zgodę Administratora i wnieść opłatę.
§ 7. 1. Po terenie cmentarzy można poruszać się pojazdami mechanicznymi wyłącznie za zgodą Administratora i po uiszczeniu opłaty, z zastrzeżeniem § 8.
2. Pojazdy mechaniczne, o których mowa w ust. 1 nie obejmuje wózków inwalidzkich.
3. Kierujący pojazdami zobowiązani są do zachowania szczególnej ostrożności. Na terenie cmentarzy obowiązuje ograniczenie prędkości do 5 km/godz.
§ 8. Do korzystania z bezpłatnego wjazdu pojazdami mechanicznymi na cmentarze, po okazaniu dokumentu potwierdzającego uprawnienia są:
1) osoby niepełnosprawne,
2) osoby powyżej 70 roku życia,
§ 9. Na cmentarzach należy zachować powagę i ciszę.
§ 10. Na cmentarzach zabrania się:
1) wprowadzania psów,
2) prowadzenia handlu,
3) niszczenia zieleni i urządzeń,
4) zaśmiecania,
5) spożywania alkoholu i przebywania na cmentarzach w stanie nietrzeźwym,
6) porzucania elementów z rozbiórki nagrobków, ziemi,
7) przebywania dzieci poniżej 10 lat bez opieki,
8) ustawiania ogrodzeń wokół miejsc zarezerwowanych,
9) utrudniania komunikacji między grobami
§ 11. 1. Sadzenie drzew i krzewów może być dokonywane po uzyskaniu pisemnej zgody Administratora.
2. Samowolne nasadzenia będą likwidowane bez uprzedzenia i prawa do odszkodowania.
§ 12. 1. Opłaty za korzystanie z cmentarzy komunalnych ustala zarządzeniem Burmistrz Ustrzyk Dolnych.
2. Opłaty ustalone zgodnie z pkt 1 pobierane są przez Administratora i stanowią jego dochód, za wyjątkiem opłat za nisze w kolumbarium, które stanowią dochód Gminy .
§ 13. Wszystkie osoby i podmioty gospodarcze, korzystające z cmentarzy, zobowiązane są do uiszczania opłat według obowiązującego cennika.
§ 14. W sprawach nie unormowanych niniejszym regulaminem mają zastosowanie przepisy ustawy z dnia 31 stycznia 1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych (t.j. Dz. U. z 2011 r. Nr 118, poz. 687 z późn. zm.) oraz przepisy wykonawcze do ustawy.
§ 15. Osoby zakłócające spokój i porządek na cmentarzach oraz niszczące mienie mogą być pociągnięte, na wniosek Administratora, do odpowiedzialności karnej na podstawie ustawy z dnia 20 maja 1971 r. Kodeks wykroczeń (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 482 z późn. zm.).
§ 16. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Ustrzyk Dolnych.
§ 17. Uchwała podlega umieszczeniu na tablicach informacyjnych na terenie cmentarzy.
§ 18. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podkarpackiego.
Przewodniczący Rady Miejskiej |