Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Podkarpackiego rok 2014 poz. 3577

Uchwała nr XXXI/241/014 Rady Gminy Padew Narodowa

z dnia 13 listopada 2014r.

w sprawie przyjęcia "Wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy Padew Narodowa na lata 2014-2019"

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15, art. 40 ust. 1 ustaw y z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2013 r. poz. 594 z późn. zm.) oraz art. 21 ust. 1 pkt 1 i ust. 2 ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego (j.t Dz. U. z 2014 r., poz. 150) Rada Gminy w Padwi Narodowej uchwala, co następuje :

§ 1. Uchwala się Wieloletni program gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy na lata 2014-2019 w brzmieniu określonym w załączniku do niniejszej uchwały.

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Padew Narodowa

§ 3. Nadzór nad wykonaniem uchwały powierza się Komisji Komunalnej i Rozwoju    Gospodarczego.

§ 4. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podkarpackiego .

Przewodniczący Rady Gminy


mgr Jan Mycek


Załącznik do Uchwały Nr XXXI/241/014
Rady Gminy Padew Narodowa
z dnia 13 listopada 2014 r.

WIELOLETNI PROGRAM GOSPODAROWANIA MIESZKANIOWYM ZASOBEM GMINY PADEW NARODOWA NA LATA 2014-2019

Zaspokojenie potrzeb mieszkaniowych członków wspólnoty samorządowej jest zadaniem własnym gminy.

Wieloletni program gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy Padew Narodowa został opracowany stosownie do postanowień art. 21 ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego (j.t Dz. U. z 2014 r, poz. 150)

Rozdział 1.
POSTANOWIENIA OGÓLNE

Przyjmuje się wieloletni program gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy na lata 2014-2019. W miarę zaistniałej potrzeby program będzie podlegał aktualizacji. Program swoim zakresem obejmuje:

1. prognozę dotyczącą wielkości oraz stanu technicznego zasobu mieszkaniowego gminy,

2. analizę potrzeb oraz plan remontów i modernizacji budynków i lokali,

3. planowaną sprzedaż lokali,

4. zasady polityki czynszowej,

5. sposób i zasady zarządzania lokalami i budynkami wchodzącymi w skład mieszkaniowego zasobu gminy,

6. źródła finansowania gospodarki mieszkaniowej,

7. wysokość wydatków na gospodarowanie mieszkaniowym zasobem gminy,

8. inne działania mające na celu poprawę i racjonalizację gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy.

Rozdział 2.
PROGNOZA DOTYCZĄCA WIELKOŚCI ORAZ STANU TECHNICZNEGO ZASOBU MIESZKANIOWEGO GMINY

Analiza wielkości oraz stanu technicznego zasobu mieszkaniowego.

Mieszkaniowy zasób Gminy Padew Narodowa tworzą lokale mieszkalne usytuowane w budynkach stanowiących w całości własność gminy. Gmina Padew Narodowa nie dysponuje lokalami socjalnymi.

Według stanu na 01.11.2014 r. mieszkaniowy zasób gminy to 4 lokale o łącznej powierzchni użytkowej 2 62,33 m2 położone w miejscowości  Padew Narodowa i Zarównie :

1. lokal usytuowany w Zarówniu w budynku filii Szkoły Podstawowej posiada powierzchnię. 62,33 m2,

2. lokal usytuowany w Padwi Narodowej przy ul. Ludwiki Uzar Krysiakowej 7 posiada powierzchnię 123, 00 m2

3. lokal usytuowany w w Padwi Narodowej przy ul. Ludwiki Uzar Krysiakowej 15 posiada powierzchnię 42, 00 m2

4. lokal usytuowany w w Padwi Narodowej przy ul. Grunwaldzkiej 40 posiada powierzchnię

36, 00 m2

Prognoza dotycząca wielkości mieszkaniowego zasobu gminy.

Gmina Padew Narodowa nie planuje zwiększania zasobu mieszkaniowego.

Prognoza stanu technicznego zasobu mieszkaniowego gminy.

Nieruchomości w postaci lokali mieszkalnych są w dobrym stanie technicznym i nie wymagają remontów kapitalnych. Mogą wystąpić remonty bieżące.

Rozdział 3.
ANALIZA POTRZEB ORAZ PLAN REMONTÓW I MODERNIZACJI BUDYNKÓW I LOKALI

W zależności od potrzeb finansowych Gminy w każdym roku budżetowym należy przewidzieć środki finansowe na remonty gminnego zasobu mieszkaniowego. Pozwoli to w okresie objętym programem gospodarowania na realizację bieżących napraw i konserwacji. Podstawowym źródłem finansowania bieżącego utrzymania zasobów mieszkaniowych są wpływy z czynszu najmu lokali mieszkaniowych oraz opłaty za administrowanie. Jednym z podstawowych założeń w zakresie gospodarki mieszkaniowej powinno być kształtowanie stawek czynszu za lokale w takiej wysokości, aby uzyskane wpływy wystarczyły na pokrycie wydatków w zakresie eksploatacji, konserwacji zarządu nieruchomościami, czyli utrzymania zasobu w stanie niepogorszonym.

Analiza potrzeb mieszkaniowych.

Podstawowym celem władz gminy jest dążenie do zapewnienia mieszkańcom odpowiednich warunków socjalno - bytowych, zgodnych z obowiązującymi standardami poprzez:

1. tworzenie dogodnych warunków umożliwiających zaspokajanie potrzeb mieszkaniowych jak największej części wspólnoty samorządowej,

2. podejmowanie działań mających na celu utrzymanie gminnego zasobu mieszkaniowego w stanie co najmniej nie pogorszonym oraz w uzasadnionych sytuacjach inwestowanie w modernizację zasobu.

Analiza potrzeb remontowych.

1. Lokale mieszkalne są w dobrym stanie technicznym nie wymagają remontów kapitalnych.

2. Należy przeprowadzać przeglądy stanu technicznego budynków w których są lokale mieszkalne, w wyniku czego określone zostaną warunki dopuszczenia do dalszej eksploatacji budynków i lokali.

Plan remontów nieruchomości gminnych.

Gmina nie planuje remontów w lach 2014-2019 w lokalach wynajętych jedynie niezbędne bieżące naprawy.

Rozdział 4.
PLANOWANA SPRZEDAŻ LOKALI

Ze względu na ograniczony zasób mieszkaniowy gmina nie planuje sprzedaży lokali mieszkalnych będących w zasobie mieszkaniowym.

Rozdział 5.
ZASADY POLITYKI CZYNSZOWEJ

1. Z uwagi na mały zasób mieszkaniowy Gminy oraz niską stawkę bazową czynszu, wpływy z czynszów nie pokrywają wydatków na bieżącą eksploatację i remonty. Planuje się zwiększyć w kolejnych latach wpływy z czynszów poprzez podniesienie stawki bazowej czynszu.

2. Ustanawia się stawkę bazową czynszu na kwotę 2,50 zł. /m2 w kolejnych latach obowiązywania niniejszej uchwały, prognozuje się zwiększyć stawkę bazową.

3. Stawkę czynszu za 1m2 powierzchni użytkowej lokali mieszkalnych stanowiących zasób mieszkaniowy Gminy ustala Wójt Gminy z uwzględnieniem określonych niniejszym programem czynników podwyższających lub obniżających stawkę bazową czynszu za lokale mieszkalne w zależności od wyposażenia lokalu w urządzenia techniczne i instalacje oraz jego położenia.

4. Stawka czynszu wzrastać może stopniowo raz w roku na podstawie zarządzenia Wójta Gminy.

5. Najemcy lokali opłacają czynsz najmu, ustalony według stawki podstawowej za 1 m2 powierzchni użytkowej lokali z uwzględnieniem czynników podwyższających lub obniżających wartość użytkową lokalu.

6. Najemca oprócz czynszu obowiązany jest do uiszczenia opłat niezależnych od właściciela związanych z eksploatacją mieszkania tj. za dostawę do lokalu wody, energii elektrycznej, gazu, odbiór nieczystości stałych i ścieków.

7. Ustala się następujące czynniki podwyższające lub obniżające stawkę bazową czynszu za lokale mieszkalne stanowiące mieszkaniowy zasób Gminy Padew Narodowa według poniższej tabeli:


Lp.

Czynnik podwyższający stawkę czynszu +%

Czynnik obniżający stawkę czynszu - %

1.

- za wyposażenie w instalację co + 5%
- za wyposażenie w gaz + 5%
- za wyposażenie w instalacje wodno-kanalizacyjną +5%

- lokal bez wyposażenia w instalację co - 5%
- lokal bez wyposażenia w gaz - 5%
- lokal bez wyposażenia w instalacje wodno-kanalizacyjną
-5%

2

- lokal położony do 1 piętra +5%

3

- docieplenie budynku +5%

- zły stan techniczny zagrzybienie wynikające z przedostawania się wilgoci z zewnątrz (z gruntu lub z nieszczelnych pokryć- nie dotyczy piwnic) - 5%

4.

- położenie budynku w siedzibie gminy +5%


8. Wysokość czynników podwyższających i obniżających nie może przekroczyć wysokości 50% stawki bazowej czynszu.

9. Czynniki obniżające i podwyższające nie mają zastosowania do stawek czynszu za lokale socjalne i pomieszczenia tymczasowe.

10. Stawka czynszu za lokal socjalny nie może przekraczać połowy stawki najniższego czynszu obowiązującego w gminnym zasobie mieszkaniowym.

11. Stawka czynszu za pomieszczenie tymczasowe, nie może przekraczać połowy stawki najniższego czynszu obowiązującego w mieszkaniowym zasobie Gminy.

12. Termin oraz sposób zapłaty czynszu określa umowa najmu.

13. Najemca może wprowadzić w lokalu mieszkalnym ulepszenia mające wpływ na wysokość czynszu tylko za zgodą wynajmującego i na podstawie umowy.

14. Osobom będącym w trudnej sytuacji materialnej i życiowej Wójt Gminy, wyraża zgodę na uregulowanie zaległości czynszu w formie zawarcia ugody co do wysokości rat i harmonogramu spłaty istniejącego zadłużenia lub co do innych form ugodowego uregulowania zaległości lub proponuje zamianę lokalu na inny o niższym standardzie, co spowoduje poprawę płatności czynszu.

Rozdział 6.
SPOSÓB I ZASADY ZARZĄDZANIA LOKALAMI I BUDYNKAMI WCHODZĄCYMI W SKŁAD MIESZKANIOWEGO ZASOBU GMINY

Lokalami mieszkalnymi stanowiącymi zasób mieszkaniowy gminy zarządza Wójt Gminy Padew Narodowa.

Rozdział 7.
ŹRÓDŁA FINANSOWANIA GOSPODARKI MIESZKANIOWEJ

Źródłem finansowania gospodarki mieszkaniowej są:

1. przychody z tytułu najmu lokali mieszkalnych,

2. przychody z tytułu wynajmu lokali użytkowych,

3. środki przewidziane w budżecie gminy niezbędne do przeprowadzenia remontów.


Rozdział 8.
WYSOKOŚĆ WYDATKÓW NA GOSPODAROWANIE MIESZKANIOWYM ZASOBEM GMINY

Rok

Koszt remontu bieżącego

2014

1.000,00 zł

2015

1.100,00 zł

2016

1.100,00 zł

2017

1.200,00 zł

2018

1.200,00 zł

Rozdział 9.
INNE DZIAŁANIA MAJĄCE NA CELU POPRAWĘ WYKORZYSTANIA MIESZKANIOWEGO ZASOBU GMINY

1. Adaptowanie lokali będących w zasobie gminy na cele mieszkaniowe.

2. Podjęcie skutecznych działań w celu egzekwowania regularnych i terminowych płatności czynszu poprzez niezwłoczne uruchamianie procesu windykacji w momencie pojawienia się zaległości czynszowych obejmujących trzy kolejne okresy płatności.

3. Realizację założeń mających na celu uregulowanie zaległości czynszowych przez lokatorów.

4. Podejmowanie działań w celu zabezpieczania corocznie w budżecie gminy stosownych środków na wykonanie remontów bieżących.

Rozdział 10.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE

W przypadku wystąpienia zmian istotnych w zakresie wielkości mieszkaniowego zasobu gminy, posiadanych środków finansowych oraz planowanej wielkości wskaźnika wzrostu cen towarów i usług konsumpcyjnych, Wójt Gminy Padew Narodowa przedkłada Radzie Gminy propozycję zmian " Wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy Padew Narodowa w latach 2014-2019 ".

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00