Akt prawny
Alerty
Uchwała nr XII/95/2016 Rady Gminy Czudec
z dnia 22 stycznia 2016r.
w sprawie opłaty targowej
Na podstawie art. 18, ust. 2 pkt 8 i art. 40 ust.1, i 41 ust. 1 oraz art. 42 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2015r. poz. 1515 ze zm.) i art. 15, art. 19 pkt 1a i 2 ustawy z dnia 12 stycznia 1991r. o podatkach i opłatach lokalnych (t.j. Dz. U. z 2014 r., poz. 849 ze zm.) Rada Gminy Czudec uchwala co następuje:
§ 1. Na terenie Gminy Czudec wprowadza się opłatę targową. Opłatę targową pobiera się od osób fizycznych, osób prawnych oraz jednostek organizacyjnych niemających osobowości prawnej, dokonujących sprzedaży na targowiskach.
§ 2. Ustala się dzienne stawki opłaty targowej od sprzedaży na targowiskach na terenie Gminy Czudec, w wysokości:
1. przy sprzedaży z samochodu ciężarowego - 10 zł
2. przy sprzedaży z samochodu osobowego - 4 zł
3. przy sprzedaży ze straganu o długości do 2 mb włącznie 5 zł + 1zł za każdy następny rozpoczęty metr bieżący straganu.
4. przy sprzedaży z ręki, kosza, wózka ręcznego 2 zł
5. w pozostałych przypadkach nie ujętych w pkt 1 - 4 - 1 zł za każdy rozpoczęty 1m2 powierzchni zajętej pod sprzedaż - jednakże nie więcej niż 758,47 zł dziennie.
§ 3. Na inkasenta opłaty targowej wyznacza się Urząd Gminy w Czudcu.
§ 4. Poboru opłaty targowej dokonuje się w dniu dokonywania sprzedaży.
§ 5. Wykonanie uchwały zleca się Wójtowi Gminy. Nadzór nad realizacją uchwały powierza się Komisji Budżetowo - Finansowej.
§ 6. Traci moc uchwała Nr IX/57/2015 Rady Gminy Czudec z dnia 30 października 2015 r. w sprawie opłaty targowej.
§ 7. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podkarpackiego.
Przewodniczący Rady Gminy |