Akt prawny
Alerty
Uchwała Nr XXXVII/228/2014 Rady Miejskiej w Maszewie
z dnia 28 maja 2014 r.
w sprawie zmiany uchwały Nr XXII/137/2012 z dnia 28 listopada 2012 r. w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Maszewo
Na podstawie art. 4 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity: tj. Dz. U. z 2013 r. poz. 1399) oraz art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2013 r. poz. 594, 645 i 1318 z 2014r. poz. 379) Rada Miejska w Maszewie uchwala, co następuje:
§ 1. 1. W uchwale Nr XXII/137/2012 z dnia 28 listopada 2012 r. w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Maszewo (Dz. Urz. Woj. Zach. z 2013 r. poz. 497 i 498) wprowadza się następujące zmiany:
1) § 3 ust. 2, otrzymuje brzmienie: ,,2. Pojemniki i worki odpowiednio oznakowane do prowadzenia selektywnej zbiórki, zostaną dostarczone właścicielom nieruchomości przez przedsiębiorcę odbierającego odpady lub przez Gminę Maszewo. W zakresie nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy a powstają odpady komunalne, pojemniki i worki odpowiednio oznakowane do prowadzenia selektywnej zbiórki zostaną, dostarczone właścicielom nieruchomości przez przedsiębiorcę odbierającego odpady w przypadku postanowienia przez Radę Miejską o odbieraniu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na której nie zamieszkują mieszkańcy a powstają odpady.'';
2) § 3 ust. 9, otrzymuje brzmienie: ,,9.Właściciele nieruchomości zobowiązani są udostępnić pojemniki lub worki przeznaczone do zbierania odpadów komunalnych, w dniu odbierania tych odpadów (wg określonego harmonogramu odbioru). Pojemniki lub worki muszą być udostępnione dla odbierającego odpady przy wejściu od strony ulicy z możliwością swobodnego dostępu i odbioru z terenu nieruchomości.'';
3) § 3 ust. 11, otrzymuje brzmienie: ,, 11. Wymienione w ust. 10 odpady, właściciel będzie mógł złożyć nieodpłatnie na terenie PSZOK. Przeterminowane leki oraz baterie można również składać w dodatkowo wyznaczonych punktach (adresy punktów i terminy zbiórki podane na stronie BIP Gminy Maszewo).";
4) § 6 ust. 5 , otrzymuje brzmienie: ,, 5. W umowie zawartej pomiędzy właścicielem nieruchomości niezamieszkałej a firmą odbierającą odpady komunalne, powinna być określona częstotliwość odbioru odpadów oraz minimalna ilość pojemników, w którą powinien być wyposażony właściciel nieruchomości zgodnie z wymaganiami wynikającymi z niniejszej uchwały.'';
5) § 12. ust. 1. otrzymuje brzmienie: ,,1. Ustala się następującą częstotliwość odbioru odpadów komunalnych z terenu nieruchomości zamieszkałych przez mieszkańców oraz niezamieszkałych (podając do ich wiadomości harmonogram):
1) z obszarów zabudowy zagrodowej, jednorodzinnej, terenów i posesji będących pod zarządem gminnym oraz nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne:
a) odpady zmieszane - co dwa tygodnie;
b) odpady zbierane selektywnie: szkło - co 8 tygodni;
c) odpady zbierane selektywnie: tworzywo sztuczne, metal, opakowania wielomateriałowe, papier i tektura - co 2 tygodnie;
d) pozostałe odpady zbierane selektywnie - w wyznaczonych terminach w/g harmonogramu i w razie potrzeby z punktu PSZOK.
2) z obszarów zabudowy wielorodzinnej oraz nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne takich jak: obiekty oświatowe i służące ochronie zdrowia, obiekty gastronomiczne, obiekty handlowe i produkcyjne o profilu gastronomicznym lub produkcji albo sprzedaży żywności:
a) odpady zmieszane - co tydzień;
b) odpady zbierane selektywnie: szkło - co 8 tygodni;
c) odpady zbierane selektywnie: tworzywo sztuczne, metal, opakowania wielomateriałowe, papier i tektura - co 2 tygodnie;
d) pozostałe odpady zbierane selektywnie - w wyznaczonych terminach w/g harmonogramu i w razie potrzeby z punktu PSZOK.
3) z nieruchomości zamieszkałych czasowo - odpady będą zbierane w okresie od 01 kwietnia do 30 września:
a) odpady zmieszane - co dwa tygodnie;
b) odpady zbierane selektywnie w workach i pojemnikach - co 4 tygodnie;''.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Maszewa.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego z wyjątkiem przepisów § 1 pkt. 1 i pkt. 5 niniejszej uchwały, które wchodzą w życie z dniem 1 stycznia 2015 r.
Przewodniczący Rady |