Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Zachodniopomorskiego rok 2015 poz. 2887

Uchwała Nr VI/43/2015 Rady Gminy Krzęcin

z dnia 18 czerwca 2015 r.

w sprawie przyjęcia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Krzęcin

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2013 r. poz. 594, poz. 645, poz. 1318, z 2014 r. poz. 379, poz. 1072) oraz art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2013 r. poz. 1399, poz. 1593, z 2015r. poz. 87, 122) po zasięgnięciu opinii Powiatowego Inspektora Sanitarnego, uchwala się co następuje:

Rozdział I.
Postanowienia ogólne

§ 1. Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Krzęcin, zwany dalej "regulaminem", określa szczegółowe zasady utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Krzęcin

§ 2. Ilekroć w regulaminie jest mowa o:

1) gminie - należy przez to rozumieć Gminę Krzęcin;

2) harmonogramie - należy przez to rozumieć harmonogram odbioru odpadów komunalnych na terenie Związku Gmin Dolnej Odry, sporządzany i ogłaszany przez zarządzającego;

3) punkcie selektywnego zbierania odpadów komunalnych - należy przez to rozumieć, specjalnie w tym celu przygotowane, wyposażone i dozorowane miejsce, zlokalizowane w miejscu dostępnym dla mieszkańców, w którym mieszkańcy mogą przekazywać nieodpłatnie odpady komunalne pochodzące z nieruchomości zamieszkałych zbierane selektywnie wymienione w § 3 pkt 2 litera a-k oraz czysty gruz budowlany, o którym mowa w pkt 8;

4) przedsiębiorcy odbierającym odpady komunalne - rozumie się przez to podmiot lub podmioty prowadzące działalność w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz przetwarzania tych odpadów, który został wybrany w drodze przetargu, o którym mowa w art. 6d ustawy o utrzymania czystości i porządku w gminach (Dz. U. 2012 poz. 391 z późn. zm.) i z którym zarządzający podpisał umowę;

5) ustawie - należy przez to rozumieć ustawę z 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. 2012 poz. 391 z późn. zm.);

6) zarządzającym systemem gospodarowania odpadami komunalnymi (dalej - zarządzający) - rozumie się przez to Zarząd Związku Gmin Dolnej Odry, wykonujący zadania Związku Gmin Dolnej Odry w zakresie gospodarki odpadami komunalnymi na obszarach gmin należących do tego Związku, na podstawie Statutu Związku Gmin Dolnej Odry (Dz. Urz. Województwa Zachodniopomorskiego z 2003 r. Nr 24, poz. 326 z późn. zmianami) oraz art. 3 ust. 2a ustawy;

7) osoba zatrudniona - rozumie się przez to zarówno właścicieli, osoby współpracujące w rozumieniu ustawy z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych (Dz. U. z 2009 r. Nr 205, poz. 1585, z późn. zm.) osoby zatrudnione na podstawie stosunku pracy oraz umów cywilnoprawnych, świadczące pracę w miejscu powstawania odpadów;

8) czysty gruz budowlany - rozumie się przez to odpadowy materiał budowlany w postaci potłuczonych wyrobów ceramiki budowlanej (pustaków, cegieł, dachówek, kafli i in.), pokruszonego betonu, tynku, gipsu, cementu;

9) odpady wielkogabarytowe - rozumie się przez to odpady komunalne, które ze względu na swoje rozmiary i masę, nie mogą być umieszczone w typowych pojemnikach/workach przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych, między innymi: drzwi, okna, meble, sprzęt elektryczny i elektroniczny, sprzęt AGD, RTV, armatura sanitarna, materace, dywany, kołdry, donice, duże elementy dekoracyjne wyposażenia wnętrz, stolarka budowlana, opakowania i inne materiały o dużych rozmiarach.

Rozdział II.
Wymagania dotyczące utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości

§ 3. Właściciel nieruchomości zapewnia utrzymanie czystości i porządku oraz należyty stan sanitarno-higieniczny na terenie nieruchomości poprzez:

1) wyposażenie nieruchomości w pojemniki i worki do zbierania odpadów komunalnych, opisane w rozdziale III regulaminu;

2) prowadzenie selektywnego zbierania odpadów komunalnych, z wydzieleniem następujących frakcji odpadów:

a) papier i tektura, czasopisma, gazety, itp., w tym opakowania;

b) szkło i odpady opakowaniowe ze szkła bezbarwnego i kolorowego;

c) metal, tworzywa sztuczne, w tym opakowania oraz opakowania wielomateriałowe i typu tetrapak;

d) odpady biodegradowalne w tym odpady zielone;

e) zużyte opony;

f) odpady wielkogabarytowe;

g) przeterminowane leki i opakowania po lekach;

h) chemikalia i opakowania po chemikaliach, w tym farby, rozpuszczalniki, oleje odpadowe, itp.;

i) zużyte baterie i akumulatory;

j) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny;

k) wszelkiego rodzaju lampy żarowe, halogenowe, świetlówki;

l) odpady budowlane i rozbiórkowe;

3) przekazywanie selektywnie zebranych odpadów komunalnych o których mowa w § 3 pkt 2 lit. a-c :

a) przedsiębiorcy odbierającemu odpady komunalne,

b) do punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych,

c) do ogólnodostępnych punktów zbierania odpadów wyposażonych w minimum trzy pojemniki do gromadzenia odpadów, o których mowa w pkt 2 lit. a-c niniejszego paragrafu, dostępnych w ilościach co najmniej 250 punktów na terenie Związku Gmin Dolnej Odry;

4) postępowanie z innymi odpadami, nie wymienionymi w punkcie 2 w sposób zgodny z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności z ustawą o odpadach;

5) usuwanie z chodnika położonego bezpośrednio przy granicy nieruchomości śniegu, błota oraz lodu na całej jego długości i możliwie największej jego szerokości, lecz nie mniej niż 1,5 m;

6) dojścia i dojazdy do obiektów budowlanych, znajdujących się na terenie nieruchomości, winny być odśnieżane i odladzane w miarę potrzeby, jeżeli po nieruchomości poruszają się pojazdy lub osoby postronne poza właścicielem i stałą obsługą;

7) śnieg, lód lub błoto należy odgarnąć w miejsce nie powodujące zakłóceń w ruchu pieszych lub pojazdów.

§ 4. Poza myjniami i warsztatami samochodowymi:

1) mycie pojazdów samochodowych zgodnie z niniejszym regulaminem oraz obowiązującymi przepisami może odbywać się jedynie pod warunkiem, że powstające ścieki odprowadzane są do kanalizacji sanitarnej lub gromadzone w sposób umożliwiający ich usunięcie zgodnie z niniejszym regulaminem. W szczególności ścieki takie nie mogą być bezpośrednio odprowadzane do zbiorników wodnych lub do gruntu;

2) doraźne naprawy i regulacje samochodów mogą odbywać się wyłącznie w miejscach do tego przeznaczonych i pod warunkiem, że powstające odpady gromadzone będą w pojemnikach do tego przeznaczonych.

Rozdział III.
Rodzaje i minimalna pojemność pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości i na drogach publicznych oraz warunki rozmieszczania i utrzymania tych pojemników

§ 5. Odpady komunalne mogą być zbierane w zamkniętych i szczelnych pojemnikach (kontenerach) wyłącznie do tego celu przeznaczonych, spełniających polskie normy PN-EN 840 oraz przeznaczonych do tego celu workach, z zastrzeżeniem § 6 pkt 3.

§ 6. Określa się następującą minimalną pojemność pojemników i worków przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych:

1) z nieruchomości zamieszkałych:

a) do zbierania odpadów komunalnych zmieszanych - pojemniki o minimalnej pojemności 120 l;

b) do selektywnego zbierania odpadów komunalnych o których mowa w § 3 pkt 2 lit. a-c z nieruchomości z zabudową jednorodzinną i zagrodową - worki o minimalnej pojemności 60 l;

c) do selektywnego zbierania odpadów komunalnych z nieruchomości z zabudową wielorodzinną - pojemniki o minimalnej pojemności 240 l;

d) do selektywnego zbierania odpadów komunalnych o których mowa w § 3 pkt 2 lit. a-c z nieruchomości z zabudową wielorodzinną poniżej 7 lokali dopuszcza się używanie worków o minimalnej pojemności 60 l;

e) w zabudowie wielorodzinnej, w której liczba lokali nie jest większa niż siedem, a nieruchomość nie jest objęta wspólnym zarządem, odbiór odpadów komunalnych odbywa się zgodnie z częstotliwością obowiązującą dla nieruchomości w zabudowie jednorodzinnej lub zagrodowej;

2) z nieruchomości niezamieszkałych:

a) do zbierania odpadów komunalnych zmieszanych - pojemniki o minimalnej pojemności 120 l;

b) do selektywnego zbierania odpadów komunalnych - worki o minimalnej pojemności 60 l lub pojemniki o minimalnej pojemności 120 l;

c) skreślony;

d) do zbierania odpadów komunalnych zmieszanych na drogach i w miejscach publicznych - kosze uliczne o minimalnej pojemności 20 l;

3) do selektywnego gromadzenia odpadów komunalnych wymienionych w § 3 pkt 2, lit.:a-c, zarówno z nieruchomości zamieszkałych jak i niezamieszkałych mogą być używane punkty selektywnego gromadzenia odpadów składające się każdy z co najmniej 3 pojemników o pojemności nie mniejszej niż 1,1 m3 po nie mniej niż jednym na określoną w §3 pkt 2 lit. a-c grupę odpadów.

§ 7. Właściciel nieruchomości zamieszkałej, przy jej wyposażaniu w pojemniki przeznaczone do zbierania odpadów komunalnych, zobowiązany jest dostosować pojemność pojemników na odpady zmieszane do częstotliwości odbioru odpadów z nieruchomości oraz liczby osób korzystających z pojemników, kierując się niżej wymienionymi normatywami:

1) w przypadku prowadzenia selektywnego zbierania, w oparciu o worki, w zabudowie jednorodzinnej i zagrodowej:

a) gospodarstwo jedno-, dwu-, trzyosobowe - co najmniej jeden pojemnik o minimalnej pojemności 80 l;

b) gospodarstwo cztero-, pięcioosobowe - co najmniej jeden pojemnik o minimalnej pojemności 120 l;

c) gospodarstwo sześcioosobowe i większe - co najmniej jeden pojemnik o minimalnej pojemności 240 l;

2) w przypadku prowadzenia selektywnego zbierania, w oparciu o pojemniki, w zabudowie wielorodzinnej - pojemnik o minimalnej pojemności 1100l uwzględniającej średnią tygodniową ilość wytwarzanych odpadów komunalnych - 20 l na osobę;

3) w przypadku zbierania wyłącznie zmieszanych odpadów komunalnych w zabudowie jednorodzinnej i zagrodowej:

a) gospodarstwo jedno-, dwu- i trzyosobowe - co najmniej jeden pojemnik o minimalnej pojemności 120 l;

b) gospodarstwo cztero-, pięcioosobowe - co najmniej jeden pojemnik o minimalnej pojemności 240 l;

c) gospodarstwo sześcioosobowe i większe - co najmniej dwa pojemniki o minimalnej pojemności 240 l lub jeden pojemnik o pojemności 660 l;

4) w przypadku zbierania wyłącznie zmieszanych odpadów komunalnych w zabudowie wielorodzinnej - pojemnik o minimalnej pojemności 1100 l uwzględniającej średnią tygodniową ilość wytwarzanych odpadów komunalnych - 30 l na osobę.

§ 8. Właściciel nieruchomości niezamieszkałej, przy jej wyposażaniu w pojemniki przeznaczone do zbierania odpadów komunalnych, zobowiązany jest dostosować pojemność pojemników do częstotliwości odbioru odpadów z nieruchomości, liczby osób korzystających z pojemników oraz uwzględniać średnią tygodniową ilość wytwarzanych odpadów komunalnych, kierując się niżej wymienionymi normatywami:

1) dla budynków przeznaczonych dla administracji publicznej, kultury i innych budynków biurowych i socjalnych; dla zakładów rzemieślniczych, usługowych i produkcyjnych w odniesieniu do pomieszczeń biurowych i socjalnych - 10 l na każdą osobę zatrudnioną, jednak nie mniej niż jeden pojemnik o minimalnej pojemności 120 l;

2) dla szkół wszelkiego typu, żłobków i przedszkoli - 6 l na każdą osobę zatrudnioną, ucznia, dziecko jednak nie mniej niż jeden pojemnik o minimalnej pojemności 240 l;

3) dla lokali handlowych - co najmniej 60l na każdą osobę zatrudnioną, przy czym nie mniej niż jeden pojemnik 120l na lokal;

4) dla lokali gastronomicznych - 10 l na jedno miejsce konsumpcyjne, jednak nie mniej niż jeden pojemnik o minimalnej pojemności 120 l na lokal; dotyczy to także miejsc w tzw. "ogródkach", zlokalizowanych na zewnątrz lokalu;

5) dla ulicznych punktów szybkiej konsumpcji - nie mniej niż jeden pojemnik o minimalnej pojemności 120 l na punkt;

6) dla domów opieki, hoteli, pensjonatów, koszarów, internatów, zakładów karnych itp. - 12 l na jedno łóżko, jednak nie mniej niż jeden pojemnik o pojemności 240 l;

7) dla ogródków działkowych 3 l na każdą działkę ,jednak nie mniej niż jeden pojemnik o pojemności 240 l na rodzinny ogród działkowy w rozumieniu ustawy z dnia 13 grudnia 2013r. o rodzinnych ogrodach działkowych (Dz.U z 2014r.poz. 40);

8) dla budynków rekreacji indywidualnej, domków letniskowych przeznaczonych do okresowego wypoczynku rodzinnego - nie mniej niż jeden pojemnik o pojemności 120 l na budynek rekreacji indywidualnej, domek letniskowy;

9) na drogach i w miejscach publicznych, na przystankach komunikacji publicznej, w parkach - kosze uliczne o minimalnej pojemności 20 l;

10) dla targowisk, hal targowych, giełd - 1 l na każdy m2 powierzchni całkowitej, jednak nie mniej niż jeden pojemnik o pojemności 240 l;

11) dla gabinetów lekarskich, weterynaryjnych i innych - 15l na każdą osobę zatrudnioną, jednak nie mniej niż jeden pojemnik o pojemności 120 l;

12) dla cmentarzy - co najmniej jeden pojemnik 660l;

13) dla kempingów, pól namiotowych, obozowisk 2l na każde 10m2 powierzchni całkowitej, jednak nie mniej niż jeden pojemnik o minimalnej pojemności 240 l;

14) dla innych nieruchomości niezamieszkałych niewymienionych powyżej - nie mniej niż jeden pojemnik o pojemności 120 l.

§ 9. Normy gromadzenia odpadów, o których mowa w § 8 nie obejmują odpadów innych niż komunalne, wytwarzanych na terenie nieruchomości niezamieszkałych, lub nieruchomości w części niezamieszkałej.

§ 10. Właściciel nieruchomości, która w części stanowi nieruchomość zamieszkałą, a w części nieruchomość niezamieszkałą, przy jej wyposażaniu w pojemniki przeznaczone do zbierania odpadów komunalnych, zobowiązany jest do wyposażenia tej nieruchomości w co najmniej jeden dodatkowy pojemnik o minimalnej pojemności 120 l.

§ 11. Właściciel nieruchomości, na której będzie organizowana impreza masowa, ma obowiązek wyposażenia tej nieruchomości w pojemniki o pojemności dostosowanej do przewidywanej średniej liczby osób uczestniczących w imprezie, uwzględniając średnią ilość wytwarzanych odpadów 1l na 1 osobę.

§ 12. 1. Ustala się następującą kolorystykę pojemników do selektywnego zbierania odpadów komunalnych:

1) NIEBIESKI lub inny trwale oznakowany z napisem PAPIER - na papier i tekturę, czasopisma, gazety, itp., w tym opakowania;

2) ZIELONY lub inny trwale oznakowany z napisem SZKŁO - na szkło i odpady opakowaniowe ze szkła bezbarwnego i kolorowego;

3) ŻÓŁTY lub inny trwale oznakowany z napisem TWORZYWA SZTUCZNE/METAL - na tworzywa sztuczne, w tym opakowania oraz opakowania wielomateriałowe i typu tetrapak, oraz metal;

2. Ustala się następującą kolorystykę worków do selektywnego zbierania odpadów komunalnych:

1) NIEBIESKI lub inny właściwie opisany umożliwiający identyfikację odpadów bez konieczności jego otwierania - na papier i tekturę, czasopisma, gazety, itp., w tym opakowania;

2) ZIELONY lub inny właściwie opisany umożliwiający identyfikację odpadów bez konieczności jego otwierania - na szkło i odpady opakowaniowe ze szkła bezbarwnego i kolorowego;

3) ŻÓŁTY lub inny właściwie opisany umożliwiający identyfikację odpadów bez konieczności jego otwierania - na tworzywa sztuczne, w tym opakowania oraz opakowania wielomateriałowe i typu tetrapak, oraz metal;

§ 13. W przypadku, gdy odpady wymienione w § 3 pkt 2, lit. a-c, są zbierane w sposób selektywny powinny być gromadzone:

1) w workach - na terenie nieruchomości w zabudowie jednorodzinnej i zagrodowej, przy czym worki te mogą być umieszczone w pojemnikach, z zastrzeżeniem, że w dniu odbioru odpadów właściciel nieruchomości obowiązany jest do wyjęcia worków z pojemników i umieszczenia ich w miejscu widocznym przed posesją;

2) w pojemnikach - na terenie pozostałych nieruchomości zamieszkałych, z zastrzeżeniem § 6 pkt 1 lit. d;

3) w pojemnikach lub workach - na terenie nieruchomości niezamieszkałych.

§ 14. Pojemniki, w których gromadzone są odpady, powinny być utrzymane przez właściciela nieruchomości w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym, w szczególności:

1) użytkowanie nie powinno prowadzić do przeciążenia lub uszkodzenia pojemników;

2) właściciel nieruchomości ma obowiązek umieścić worki lub pojemniki w punkcie zbierania odpadów komunalnych spełniających wymagania § 22 i § 23 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. 2002.75.690), pojemniki należy umieszczać tak, by nie powodować uciążliwości i utrudnień dla mieszkańców i innych osób trzecich;

3) właściciel nieruchomości zobowiązany jest gwarantować dostęp dla pracowników przedsiębiorcy odbierającego odpady w dniu ich odbioru, pojemniki na odpady oraz worki z wyselekcjonowanymi odpadami należy ustawić w miejscu widocznym, dostępnym dla pracowników przedsiębiorcy odbierającego odpady komunalne, bez konieczności otwierania wejścia na teren nieruchomości lub gdy takiej możliwości nie ma, należy wystawić je w dniu odbioru, przed wejściem na teren nieruchomości;

4) właściciel nieruchomości ma obowiązek okresowego dezynfekowania pojemników.

5) właściciel nieruchomości zobowiązany jest do wrzucania odpadów odpowiednio do pojemników zgodnie z ich przeznaczeniem;

6) właściciel nieruchomości zobowiązany jest do domykania pojemników wyposażonych w klapy w celu zabezpieczenia przed dostępem wód opadowych;

7) właściciel nieruchomości zobowiązany jest do czyszczenia preparatami usuwającymi drobnoustroje, owady oraz nieprzyjemne zapachy.

§ 15. Właścicieli nieruchomości w pojemniki i worki przeznaczone do zbierania odpadów komunalnych może wyposażyć zarządzający, za pośrednictwem przedsiębiorcy odbierającego odpady komunalne, na podstawie uchwały Zgromadzenia Związku Gmin Dolnej Odry.

Rozdział IV.
Częstotliwość i sposób odbioru odpadów komunalnych z terenu nieruchomości oraz z terenów przeznaczonych do użytku publicznego

§ 16. 1. Ustala się częstotliwość odbioru odpadów komunalnych z terenu nieruchomości zamieszkałej i niezamieszkałej na co najmniej raz na dwa tygodnie, z zastrzeżeniem ust. 2-7.

2. Odpady zbierane selektywnie, o których mowa w §3 pkt 2 lit. od e) do k) regulaminu, odbierane są przez przedsiębiorcę odbierającego odpady komunalne nie rzadziej niż jeden raz w roku według ogłoszonego harmonogramu.

3. Odpady budowlane i rozbiórkowe powinny być wywożone przez przedsiębiorstwo wywozowe wpisane do Rejestru Działalności Regulowanej Związku Gmin Dolnej Odry w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na podstawie indywidualnego zgłoszenia właścicieli, na ich koszt.

4. Czysty gruz budowlany pochodzący z drobnych prac wykonywanych we własnym zakresie (nie dotyczy robót budowlanych i rozbiórkowych, na wykonanie których, zgodnie z ustawą Prawo budowlane, wymagane jest uzyskanie pozwolenia na budowę, lub na wykonanie których wymagane jest zgłoszenie do administracji architektoniczno - budowlanej), - można bezpłatnie oddać do punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych.

5. Odpady biodegradowalne za wyjątkiem odpadów zielonych zebrane na terenie nieruchomości należy gromadzić w pojemnikach na zmieszane odpady komunalne. Dopuszcza się zbieranie i gromadzenie w przydomowych kompostownikach odpadów biodegradowalnych powstających na terenie nieruchomości.

6. Odpady zielone można bezpłatnie oddać do punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych.

7. Odpady ze szkła i odpady opakowaniowe ze szkła bezbarwnego i kolorowego w zabudowie wielorodzinnej są odbierane przez przedsiębiorcę odbierającego odpady komunalne nie rzadziej niż 1 raz w miesiącu według ogłoszonego harmonogramu.

§ 17. Odpady wielkogabarytowe powinny być gromadzone, nie wcześniej niż 24 godziny przed wyznaczonym terminem odbioru, na terenie nieruchomości w miejscu przeznaczonym na gromadzenie odpadów, w sposób umożliwiający swobodny dostęp przedsiębiorcy odbierającego odpady komunalne.

§ 18. Opróżnianie koszy ulicznych powinno być prowadzone z częstotliwością, która nie powoduje ich przepełnienia jednak nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie.

§ 19. Opróżnianie zbiorników bezodpływowych i oczyszczalni przydomowych odbywa się na podstawie zamówienia właściciela nieruchomości, złożonego do podmiotu uprawnionego.

§ 20. Częstotliwość opróżniania z osadów ściekowych zbiorników oczyszczalni przydomowych wynika z ich instrukcji eksploatacji; instrukcja taka powinna być przedłożona po oddaniu do eksploatacji danej instalacji oraz na żądanie organu gminy.

§ 21. Właściciele nieruchomości wyposażonych w zbiorniki bezodpływowe są zobowiązani opróżniać je z częstotliwością i w sposób gwarantujący, że nie nastąpi wypływ ze zbiorników, zwłaszcza wynikający z jego przepełnienia, a także zanieczyszczenia powierzchni ziemi i wód podziemnych, jednak nie rzadziej niż raz na pół roku.

§ 22. Zabrania się używania zawartości zbiorników bezodpływowych na potrzeby użyźniania gleby oraz wylewania ich zawartości na teren nieruchomości, odprowadzania nieczystości do cieków wodnych, urządzeń melioracyjnych i odwadniających drogi.

Rozdział V.
Obowiązki osób utrzymujących zwierzęta domowe, mające na celu ochronę przed zagrożeniem lub uciążliwością dla ludzi oraz przed zanieczyszczeniem terenów przeznaczonych do wspólnego użytku

§ 23. Do obowiązków właścicieli utrzymujących zwierzęta domowe należy:

1) zachowanie bezpieczeństwa i środków ostrożności, zapewniających ochronę zdrowia i życia ludzi oraz innych zwierząt;

2) stworzenie takich warunków, aby utrzymywane zwierzęta nie były uciążliwe dla otoczenia;

3) sprawowanie nad zwierzętami właściwej opieki, w szczególności nie pozostawiania ich bez dozoru, chyba że zwierzę znajduje się w pomieszczeniu zamkniętym, za ogrodzeniem lub na uwięzi;

4) usuwanie przez właścicieli zanieczyszczeń pozostawionych przez zwierzęta domowe w obiektach i na terenach przeznaczonych do użytku publicznego, a w szczególności chodnikach, jezdniach, terenach zielonych.

§ 24. Utrzymujący psy są zobowiązani dodatkowo do prowadzenia psa na smyczy, a w przypadku psa rasy uznanej za agresywną dodatkowo z nałożonym kagańcem; zwolnienie psa ze smyczy dopuszczalne jest tylko w miejscach mało uczęszczanych, pod warunkiem, że pies ma kaganiec, a osoba prowadząca zwierzę ma możliwość pełnej kontroli nad jego zachowaniem.

§ 25. Zakazuje się:

1) pozostawienia przez właścicieli zanieczyszczeń spowodowanych przez zwierzęta w obiektach i na innych terenach przeznaczonych do użytku publicznego, a w szczególności na chodnikach, jezdniach, placach, parkingach, terenach zielonych, itp.; nieczystości te mogą być deponowane w komunalnych urządzeniach do zbierania odpadów; postanowienie to nie dotyczy osób niewidomych, korzystających z psów przewodników;

2) porzucania zwierząt.

Rozdział VI.
Zasady utrzymywania zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej, w tym także zakazu ich utrzymywania na określonych obszarach lub w poszczególnych nieruchomościach

§ 26. Hodowla drobnego inwentarza i drobiu na prywatnych posesjach w obrębie osiedli o zabudowie luźnej jest dopuszczalna, pod warunkiem zachowania wymagań higieniczno - sanitarnych.

§ 27. Wprowadza się następujące zasady utrzymania pszczół:

1) ule należy ustawiać w odległości, co najmniej 10 m od granicy nieruchomości w taki sposób, aby wylatujące i przylatujące pszczoły nie zakłócały korzystania z nieruchomości sąsiednich ponad przeciętną miarę wynikającą ze społeczno - gospodarskiego przeznaczenia nieruchomości i stosunków miejscowych,

2) w przypadku nie zachowania tej odległości, na terenie, na którym stoją ule z pszczołami, należy z trzech stron ustawić ekran naturalny, np. z gęstych krzewów lub sztuczny, o wysokości 3 m.

§ 28. Prowadzący hodowlę zwierząt gospodarskich jest obowiązany zapewnić:

1) gromadzenie i usuwanie powstających w związku z hodowlą odpadów i nieczystości w sposób zgodny z prawem, w tym zwłaszcza z wymaganiami niniejszej uchwały, i nie powodowanie zanieczyszczenia terenu nieruchomości oraz wód powierzchniowych i podziemnych;

2) nie powodowanie przez prowadzoną hodowlę wobec innych osób zamieszkujących na nieruchomości lub nieruchomościach sąsiednich uciążliwości takich, jak: hałas, odory czy podobne;

3) przestrzeganie obowiązujących przepisów sanitarno - epidemiologicznych.

Rozdział VII.
Obszary podlegające obowiązkowej deratyzacji i terminy jej przeprowadzania

§ 29. Zobowiązuje się właścicieli nieruchomości do przeprowadzania obowiązkowej deratyzacji przynajmniej raz w roku do końca października oraz do okazywania się dowodem jej wykonania, na żądanie osoby kontrolującej.

§ 30. Obowiązkowej deratyzacji podlegają wszystkie obiekty na terenie gminy, w szczególności: budynki mieszkalne, obiekty użyteczności publicznej, zabudowania gospodarcze, sklepy, warsztaty, altany, pojemniki na odpady, piwnice, przyłącza kanalizacyjne.

§ 31. W przypadku wystąpienia populacji gryzoni, stwarzającej zagrożenie sanitarne, wójt określi obszary podlegające obowiązkowej deratyzacji oraz określi termin jej przeprowadzenia i poda do publicznej wiadomości poprzez obwieszczenie.

§ 32. Deratyzację powinny wykonywać specjalistyczne jednostki posiadające odpowiednie środki do jej przeprowadzenia.

Rozdział VIII.
Wymagania wynikające z wojewódzkiego planu gospodarki odpadami

§ 33. Zagospodarowanie zmieszanych odpadów komunalnych odebranych przez przedsiębiorcę z nieruchomości na terenie Gminy Krzęcin odbywa się w regionalnych instalacjach przetwarzania odpadów komunalnych, wskazanych w "Planie Gospodarki Odpadami dla Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2012-2017 z uwzględnieniem perspektywy na lata 2018-2023", przyjętym przez Sejmik Województwa Zachodniopomorskiego uchwałą Nr XVI/218/12 z dnia 29 czerwca 2012 roku.

§ 34. System gospodarowania odpadami komunalnymi ma zapewniać ograniczenie masy odpadów ulegających biodegradacji kierowanych do składowania:

1) do 2013 r. do nie więcej niż 50%,

2) do 2020 r. do nie więcej niż 35%, w stosunku do masy tych odpadów wytworzonych w roku 1995.

§ 35. Podmioty uprawnione są zobowiązane w kolejnych latach zebrać selektywnie spośród odpadów komunalnych przekazywanych przez właścicieli nieruchomości i poddać odzyskowi oraz recyklingowi ilości odpadów:

1) zmniejszenie masy składowanych odpadów komunalnych do maksymalnie 60% wytworzonych odpadów do końca 2014 r.,

2) przygotowanie do ponownego wykorzystania i recykling odpadów, w tym frakcji papieru i tektury, metalu, tworzyw sztucznych i szkła z gospodarstw domowych do 2020 r. do poziomu 50% ich masy.

Rozdział IX.
Postanowienia końcowe

§ 36. Traci moc Uchwała Nr XXXIV/217/2014 Rady Gminy Krzęcin z dnia 27 maja 2014r. w sprawie przyjęcia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Krzęcin.

§ 37. Wykonanie uchwały powierza się wójtowi.

§ 38. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego, z mocą obowiązującą od dnia 1 stycznia 2016 r.

Przewodniczący Rady Gminy w Krzęcinie


Artur Konopelski

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00