Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Wielkopolskiego rok 2015 poz. 2687

Uchwała nr V/37/2015 Rady Gminy Żelazków

z dnia 30 marca 2015r.

w sprawie ustalenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 i art. 40 ust. 1, art. 41 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2013 r., poz. 594 ze zm.) w związku z art. 6r, ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t. j. Dz. U. z 2013 r., poz. 1399 ze zm.), Rada Gminy Żelazków po uzyskaniu pozytywnej opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Kaliszu w zakresie częstotliwości odbierania odpadów komunalnych uchwala, co następuje:

§ 1. Uchwała określa :

1) szczegółowy sposób i zakres świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowanie tych odpadów;

2) częstotliwość odbierania odpadów komunalnych od właściciela nieruchomości;

3) sposób świadczenia usług przez punkt selektywnego zbierania odpadów komunalnych;

4) tryb i sposób zgłaszania przez właścicieli nieruchomości przypadków niewłaściwego świadczenia usług przez przedsiębiorcę odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości lub przez prowadzącego punkt selektywnego zbierania odpadów komunalnych.

§ 2. 1. W systemie uczestniczą mieszkańcy Gminy Żelazków, to jest osoby stale lub czasowo zameldowane jak również zamieszkałe na terenie Gminy Żelazków bez meldunku.

2. System obejmuje jedynie odpady wytworzone w gospodarstwach domowych, wyłączone są z niego odpady pochodzące z działalności gospodarczej, nawet jeśli prowadzona jest ona w miejscu zamieszkania.

3. W przypadku prowadzenia w części lokalu mieszkalnego obsługi biurowej działalności gospodarczej opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi uiszcza się w ramach opłaty dotyczącej nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy.

§ 3. 1. W zamian za pobraną opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi Gmina Żelazków zapewnia właścicielom nieruchomości pozbywanie się wszystkich rodzajów odpadów komunalnych, przy czym rozumie się przez to odbieranie odpadów z terenu nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy oraz w punkcie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. Odpady komunalne będą odbierane od właściciela nieruchomości według podziału na następujące frakcje zgodnie z przyjętą na terenie Gminy Żelazków średnią ilością wytworzonych odpadów przez jednego mieszkańca w ciągu tygodnia w wysokości 25 l:

1) zmieszane odpady komunalne (frakcja mokra);

2) odpady zbierane w sposób selektywny (frakcja sucha):

a) szkło (każda ilość),

b) papier (każda ilość),

c) metale, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe (każda ilość),

d) odpady ulegające biodegradacji (do 5 worków 120 l),

e) popiół/żużel z palenisk domowych (ilość zgromadzona w pojemniku przystosowanym do gromadzenia popiołu stanowiącym własność właściciela nieruchomości o wielkości maksymalnie 120 l każdy),

f) meble i inne odpady wielkogabarytowe (do 5 szt. jednorazowo),

g) odpady budowlane i rozbiórkowe (do 100 kg jednorazowo w przypadku odpadów lekkich, objętościowych max do 480 litrów),

h) przeterminowane leki i chemikalia,

i) zużyte baterie i akumulatory,

j) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny,

k) zużyte opony (4 sztuki z samochodu osobowego),

l) komunalne odpady niebezpieczne.

§ 4. 1. Frakcje odpadów komunalnych dzieli się na dwie grupy, ze względu na sposób odbioru:

1) grupa odpadów odbieranych z nieruchomości: odpady zmieszane, odpady ulegające biodegradacji, tworzywa sztuczne, odpady wielomateriałowe, metal, szkło, papier oraz popiół/żużel z palenisk domowych;

2) grupa odpadów przyjmowanych od mieszkańców w punkcie selektywnej zbiórki odpadów komunalnych: odpady elektryczne i elektroniczne, baterie i akumulatory, komunalne odpady niebezpieczne, chemikalia, przeterminowane leki, zużyte opony, meble i inne odpady wielkogabarytowe oraz odpady budowlane i rozbiórkowe.

§ 5. 1. Komunalne odpady zmieszane, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi, odbierane będą bez względu na rodzaj zabudowy co najmniej raz w miesiącu, za wyjątkiem miesięcy od maja do sierpnia dwa razy w miesiącu, przy czym odbieranie następuje w ten sam dzień miesiąca, z zastrzeżeniem ust. 2,

2. Odbieranie odpadów, o których mowa w ust. 1 odbywa się zgodnie z harmonogramem ustalonym przez Gminę Żelazków z podmiotem odbierającym odpady komunalne, z którym Gmina Żelazków zawarła umowę na odbieranie odpadów komunalnych albo na odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych.

§ 6. 1. Szkło zbierane selektywnie umieszcza się w pojemniku lub worku w kolorze zielonym lub białym.

2. Papier zbierany selektywnie umieszcza się w pojemniku lub worku w kolorze niebieskim.

3. Metale, tworzywa sztuczne i opakowania wielomateriałowe zbierane selektywnie umieszcza się w pojemniku lub worku w kolorze żółtym.

4. Odpady biodegradowalne w tym zielone umieszcza się w pojemniku lub worku w kolorze brązowym.

5. Odpady o których mowa w ust. 1 - 3 zebrane zgodnie z zasadami selektywnej zbiórki w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi, odbierane będą bez względu na rodzaj zabudowy raz w miesiącu.

6. Odpady biodegradowalne w tym zielone w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi, odbierane będą bez względu na rodzaj zabudowy 1 raz w miesiącu od kwietnia do października.

7. Popiół/żużel z palenisk domowych umieszcza się w pojemniku 120 l każdy, stanowiącym własność właściciela nieruchomości. W zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi, popiół odbierany będzie bez względu na rodzaj zabudowy w sezonie grzewczym 2 razy w miesiącu od października do kwietnia.

8. Odbieranie odpadów, o których mowa w ust. 1-4 i 7 odbywa się zgodnie z harmonogramem ustalonym przez Gminę Żelazków z podmiotem odbierającym odpady komunalne, z którym Gmina Żelazków zawarła umowę na odbieranie odpadów komunalnych, albo na odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych. Harmonogram odbioru odpadów zostanie udostępniony właścicielom nieruchomości, od których mają one zostać odebrane.

§ 7. 1. Zbiórka odpadów wielkogabarytowych będzie prowadzona 2 razy w roku w terminach i miejscu lokalizacji punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych, podanych do wiadomości mieszkańcom z odpowiednim wyprzedzeniem, ustalonym przez Gminę Żelazków z podmiotem odbierającym odpady komunalne, z którym Gmina Żelazków zawarła umowę na odbieranie albo odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych.

2. Odpady budowlane i rozbiórkowe powstałe w wyniku prowadzenia drobnych robót budowlanych niewymagających pozwolenia na budowę, ani zgłoszenia zamiaru prowadzenia robót do właściwego organu administracji, odbierane będą 2 razy w roku w terminach i miejscu lokalizacji punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych, podanych do wiadomości mieszkańcom z odpowiednim wyprzedzeniem, ustalonym przez Gminę Żelazków z podmiotem odbierającym odpady komunalne, z którym Gmina Żelazków zawarła umowę na odbieranie albo odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych.

3. Przeterminowane leki z gospodarstw domowych mieszkańcy gminy samodzielnie mogą również dostarczać do przychodni i aptek, uczestniczących w ich zbiórce, w których znajdują się pojemniki do zbierania tych odpadów.

4. Zużyte przenośne baterie i przenośne akumulatory można przekazywać do punktów ich sprzedaży detalicznej, których powierzchnia sprzedaży przekracza 25 m2, do punktów sprzedaży hurtowej, a także przedsiębiorcom świadczącym usługi w zakresie wymiany zużytych baterii lub zużytych akumulatorów.

5. Przy zakupie nowego sprzętu elektrycznego i elektronicznego istnieje możliwość pozostawienia zużytego w punkcie handlowym.

§ 8. 1. Punkt selektywnego zbierania odpadów komunalnych świadczy usługi na rzecz właścicieli nieruchomości, odbierając w szczególności dostarczony do niego: zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, przenośne baterie i akumulatory, przeterminowane leki i chemikalia, zużyte opony, inne odpady niebezpieczne wydzielone ze strumienia odpadów komunalnych, zgodnie z harmonogramem w terminach podanych do wiadomości mieszkańcom z odpowiednim wyprzedzeniem.

2. Informacja o lokalizacji oraz terminach świadczenia usług przez punkt selektywnego zbierania odpadów komunalnych będzie podana do wiadomości mieszkańcom z odpowiednim wyprzedzeniem, ustalonym przez Gminę Żelazków z podmiotem odbierającym odpady komunalne, z którym Gmina Żelazków zawarła umowę na odbieranie albo odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych.

3. Transport odpadów do punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych mieszkańcy zapewniają we własnym zakresie i na własny koszt oraz umieszczają je przy pomocy pracownika Punktu w odpowiednich pojemnikach, kontenerach bądź miejscach.

§ 9. Wójt Gminy Żelazków podaje do publicznej wiadomości w sposób zwyczajowo przyjęty oraz na stronie internetowej gminy, tablicach informacyjnych Urzędu Gminy, oraz informatorze społeczno - kulturalnym Gminy Żelazków harmonogram odbioru odpadów komunalnych

§ 10. 1. Podmiot odbierający odpady komunalne zobowiązany jest stworzyć warunki właścicielowi nieruchomości, do zbierania odpadów komunalnych zmieszanych i selektywnie zebranych, przez dostarczenie właścicielowi nieruchomości pojemników i worków, w ramach przejęcia tego obowiązku przez gminę jako część usługi w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

2. Podmiot odbierający odpady komunalne odbierze wyłącznie te odpady, które są umieszczone w oznaczonych pojemnikach i workach.

3. Odpady zgromadzone obok pojemników i worków lub brak ich wystawienia, o których mowa w ust. 1, a także odpady umieszczone w pojemnikach i workach nie spełniających wymogów, nie będą odbierane.

4. Pojemniki oraz worki z nieodpowiednią zawartością zostaną odebrane przez podmiot, ale przy zgłoszonej kolejnej nieprawidłowości dotyczącej gromadzenia odpadów niezgodnie z zasadami naliczona zostanie właścicielowi opłata jak za odpady zmieszane.

§ 11. Odpady komunalne odebrane od właścicieli nieruchomości w ramach gminnego systemu gospodarki odpadami przekazywane są uprawnionemu podmiotowi w celu poddania procesom odzysku lub unieszkodliwiania zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.

§ 12. 1 Niewłaściwy sposób świadczenia usług przez przedsiębiorcę odbierającego odpady komunalne i prowadzącego punkt selektywnego zbierania odpadów komunalnych należy zgłaszać do Urzędu Gminy w Żelazkowie do godziny 12 następnego dnia roboczego po wystąpieniu nieprawidłowości w jeden z następujących sposobów: telefonicznie, za pośrednictwem poczty elektronicznej, pisemnie lub osobiście.

2. Przedsiębiorca dokonuje odbioru reklamacyjnego i niezwłocznie kontaktuje się ze zgłaszającym ustalając z nim dogodny termin odbioru.

§ 13. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Żelazków.

§ 14. Traci moc Uchwała Nr XXXV/185/13 Rady Gminy Żelazków z dnia 7 marca 2013 r. w sprawie ustalenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

§ 15. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.


Załącznik do Uchwały Nr V/37/2015
Rady Gminy Żelazków
z dnia 30 marca 2015 r.

HARMONOGRAM CZĘSTOTLIWOŚCI ODBIORU ODPADÓW KOMUNALNYCH Z NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁYCH BEZ WZGLĘDU NA RODZAJ ZABUDOWY

GRUPA ODPADÓW

ODPADY

CZĘSTOTLIWOŚĆ

ILOŚĆ ODPADÓW

Odpady odbierane z nieruchomości

ZMIESZANE

Raz w miesiącu, za wyjątkiem miesięcy od maja do sierpnia dwa razy w miesiącu

Zgodnie z przyjętą na terenie Gminy średnią ilością wytworzonych odpadów na jednego mieszkańca

BIODEGRADOWALNE W TYM ZIELONE

Raz w miesiącu od kwietnia do października

Max do 5 worków 120 l

TWORZYWA SZTUCZNE

Raz w miesiącu

każda ilość

WIELOMATERIAŁOWE

Raz w miesiącu

każda ilość

METAL

Raz w miesiącu

każda ilość

SZKŁO

Raz w miesiącu

każda ilość

PAPIER

Raz w miesiącu

każda ilość

POPIÓŁ/ŻUŻEL Z PALENISK DOMOWYCH

W okresie grzewczym dwa razy w miesiącu od października do kwietnia

ilość zgromadzona w pojemniku o pojemności 120 l każdy

Odpady przyjmowane od mieszkańca w punkcie selektywnej zbiórki odpadów komunalnych

MEBLE I INNE ODPADY WIELKOGABARYTOWE

2 razy w roku

Do 5 sztuk jednorazowo

ODPADY BUDOWLANE I ROZBIÓRKOWE

2 razy w roku

Do 100 kg jednorazowo, w przypadku odpadów lekkich, objętościowo max do 480 litrów

PRZETERMINOWANE LEKI I CHEMIKALIA

1 dzień w tygodniu w godz. 8.00-13.00 (sobota)

każda ilość

ODPADY ELEKTRYCZNE I ELEKTRONICZNE

1 dzień w tygodniu w godz. 8.00-13.00 (sobota)

każda ilość

BATERIE I AKUMULATORY

1 dzień w tygodniu w godz. 8.00-13.00 (sobota)

każda ilość

OPONY

2 razy w roku

4 sztuki z samochodu osobowego

ODPADY NIEBEZPIECZNE

1 dzień w tygodniu w godz. 8.00-13.00 (sobota)

każda ilość

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00