Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Wielkopolskiego rok 2016 poz. 5326

Uchwała nr XIX/104/16 Rady Miejskiej w Kobylinie

z dnia 31 sierpnia 2016r.

w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Kobylin

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 15 w związku z art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym ( tekst jednolity Dz. U. z 2016 r. poz. 446 ) oraz art. 4 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity Dz. U. z 2016 r., poz. 250) Rada Miejska w Kobylinie uchwala, co następuje:

§ 1. Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Kobylin, stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.

§ 2. Traci moc Uchwała nr XXVI/136/2012 Rady Miejskiej w Kobylinie z dnia 14 grudnia 2012 r. w sprawie przyjęcia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Kobylin.

§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Kobylina.

§ 4. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.

Przewodniczący Rady Miejskiej


Tadeusz Dżygała


Załącznik do Uchwały Nr XIX/104/16
Rady Miejskiej w kobylinie
z dnia 31 sierpnia 2016 r.

REGULAMIN UTRZYMANIA CZYSTOŚCI I PORZĄDKU NA TERENIE GMINY KOBYLIN

Rozdział 1.
Przepisy ogólne

§ 1. Regulamin określa szczegółowe zasady utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Kobylin z wyłączeniem zakresu spraw, które prowadzi Związek Międzygminny "EKO SIÓDEMKA", którego Gmina Kobylin jest członkiem:

1. Wymagania w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości obejmujących:

1) uprzątanie błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z części nieruchomości służących do użytku publicznego,

2) mycie i naprawy pojazdów samochodowych poza myjniami i warsztatami naprawczymi;

2. Częstotliwość i sposób pozbywania się nieczystości ciekłych.

3. Obowiązki osób utrzymujących zwierzęta domowe, mających na celu ochronę przed zagrożeniem lub uciążliwością dla ludzi oraz przed zanieczyszczeniem terenów przeznaczonych do wspólnego użytku.

4. Wymagania w zakresie utrzymywania zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej, w tym także zakazu ich utrzymywania na określonych obszarach lub w poszczególnych nieruchomościach;

5. Obszary podlegające obowiązkowej deratyzacji i terminy jej przeprowadzania.

Rozdział 2.
Wymagania w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości

§ 2. Właściciele nieruchomości, w zakresie uprzątnięcia błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z części nieruchomości służących do użytku publicznego, zobowiązani są do niezwłocznego oczyszczania ze śniegu, lodu i usunięcia śliskości nawierzchni chodnika oraz usuwania błota i innych zanieczyszczeń z chodnika położonego wzdłuż nieruchomości. Oczyszczanie ze śniegu i lodu winno być realizowane przez odgarnięcie w miejsce niepowodujące zakłóceń w ruchu pieszych lub pojazdów i podjęcie działań w celu usunięcia lub co najmniej ograniczenia śliskości chodnika; piasek użyty do tych celów należy usunąć po ustaniu przyczyn jego zastosowania.

§ 3. 1. Mycie pojazdów samochodowych poza myjniami może odbywać się wyłącznie pod warunkiem:

1) niezanieczyszczania środowiska i odprowadzania powstających ścieków do kanalizacji sanitarnej lub zbiornika bezodpływowego,

2) dokonywania tych czynności na wydzielonych, utwardzonych częściach nieruchomości oraz przy użyciu środków ulegających biodegradacji,

2. Naprawa pojazdów samochodowych poza warsztatami samochodowymi może odbywać się wyłącznie pod warunkiem:

1) niezanieczyszczania środowiska i gromadzenia powstających odpadów w urządzeniach do tego przeznaczonych,

2) że naprawa pojazdów samochodowych dotyczy drobnych napraw,

3) że naprawa pojazdów samochodowych nie stwarza uciążliwości dla właścicieli sąsiednich nieruchomości oraz negatywnego oddziaływania na środowisko w tym emisji hałasu lub spalin.

Rozdział 3.
Częstotliwość i sposób pozbywania się nieczystości ciekłych

§ 4. Właściciele nieruchomości obowiązani są do pozbywania się nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości w sposób systematyczny, nie dopuszczając do przepełnienia się urządzeń do gromadzenia nieczystości ciekłych, gwarantujący zachowanie czystości i porządku na nieruchomości.

Rozdział 4.
Obowiązki osób utrzymujących zwierzęta domowe, mających na celu ochronę przed zagrożeniem lub uciążliwością dla ludzi oraz przed zanieczyszczeniem terenów przeznaczonych do wspólnego użytku

§ 5. Do obowiązków osób utrzymujących zwierzęta domowe należy:

1. Utrzymywanie zwierząt w sposób niestwarzający zagrożenia sanitarnego, zagrożenia bezpieczeństwa, powodowania szkód i uciążliwości dla otoczenia oraz zanieczyszczania miejsc wspólnego użytku:

2. Zabezpieczenie nieruchomości, na których utrzymywane są zwierzęta, a także lokali, w których przebywają zwierzęta, w sposób uniemożliwiający niekontrolowane wydostanie się zwierzęcia na tereny przeznaczone do wspólnego użytku.

3. Oznakowanie psa poprzez elektroniczną identyfikację i rejestrację psa w bazie danych.

Rozdział 5.
Wymagania utrzymywania zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej, w tym także zakazu ich utrzymywania na określonych obszarach lub w poszczególnych nieruchomościach

§ 6. 1. W granicach administracyjnych miasta dopuszcza się chów zwierząt gospodarskich za wyjątkiem nieruchomości:

1) o zabudowie wielorodzinnej,

2) o zabudowie jednorodzinnej, położonych na terenach o zabudowie wielorodzinnej,

3) na których usytuowane są budynki użyteczności publicznej.

2. Prowadzący chów zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych z produkcji rolnej, zobowiązani są:

1) przestrzegać przepisów sanitarno- epidemiologicznych,

2) przeprowadzać deratyzację pomieszczeń, w których prowadzona jest hodowla zwierząt minimum dwa razy do roku wiosną i jesienią, realizowaną przez podmiot uprawniony,

3) niezwłocznie usuwać zanieczyszczenia pozostawione przez zwierzęta gospodarskie w obiektach i na innych terenach przeznaczonych do użytku publicznego, a w szczególności na chodnikach, jezdniach, placach, parkingach, terenach zielonych.

Rozdział 6.
Obszary podlegające obowiązkowej deratyzacji i terminy jej przeprowadzania

§ 7. 1. Obowiązkowej deratyzacji podlegają:

1) obszary zabudowy mieszkaniowej wielorodzinnej,

2) nieruchomości niezamieszkałe przeznaczone na czasowy pobyt osób,

3) obszary zabudowane obiektami i magazynami wykorzystywanymi odpowiednio do przetwórstwa bądź przechowywania lub składowania produktów rolno - spożywczych.

2. Obowiązkową deratyzację przeprowadza się co najmniej raz w roku w okresie wiosennym.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00