Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Śląskiego rok 2015 poz. 4075

Uchwała nr X/136/2015 Rady Miasta Knurów

z dnia 17 lipca 2015r.

w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Knurów

Na podstawie art. 4 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2013 r. poz. 1399 z późn. zm.); art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2013 r. poz. 594 z późn. zm.); art. 4 ust. 1 i art. 13 pkt 2 ustawy z dnia 20 lipca 2000 r. o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych (Dz. U. z 2011 r. Nr 197 poz. 1172 z późn. zm.), po zasięgnięciu opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego, Rada Miasta Knurów uchwala Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Knurów o treści:

Rozdział 1.
Postanowienia ogólne

§ 1. 1. Regulamin określa szczegółowe zasady utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Knurów.

§ 2. 1. Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:

1)odpadach komunalnych - rozumie się przez to odpady określone w art. 3 ust. 1 pkt 7 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21 z późn. zm.);

2)odpadach ulegających biodegradacji - rozumie się przez to odpady określone w art. 3 ust. 1 pkt 10 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21 z późn. zm.);

3)odpadach zielonych - rozumie się przez to odpady określone w art. 3 ust. 1 pkt 12 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21 z późn. zm.);

4)odpadach budowlanych i rozbiórkowych - rozumie się przez to frakcję odpadów pochodzących z rozbiórek, remontów i innych robót budowlanych, na wykonanie których nie jest wymagane uzyskanie pozwolenia na budowę, lub na wykonanie których nie jest wymagane zgłoszenie do organów administracji budowlano - architektonicznej;

5)odpadach niebezpiecznych - rozumie się przez to odpady określone w art. 3 ust. 4 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21 z późn. zm.);

6)selektywnym zbieraniu - rozumie się przez to sposób zbierania określony w art. 3 ust.1 pkt 24 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21 z późn. zm.);

7)pojemnikach służących do zbierania odpadów - należy przez to rozumieć także worki o kolorystyce przyjętej dla poszczególnego rodzaju odpadu;

8)właścicielach nieruchomości - należy przez to rozumieć podmioty określone w art. 2 ust. 1 pkt 4 i ust. 3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 1399 z późn. zm.);

9)zabudowie jednorodzinnej - należy przez to rozumieć zabudowę określoną w § 3 pkt 2 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. z 2002 r. Nr 75, poz. 690 z póżn. zm.);

10)zabudowie wielorodzinnej - zabudowa na którą składają się budynki wielorodzinne nie spełniające definicji budynku jednorodzinnego określonej w punkcie 9;

11)nieruchomościach niezamieszkałych - należy przez to rozumieć nieruchomości na których nie zamieszkują mieszkańcy a powstają odpady komunalne w szczególności: obiekty i tereny przeznaczone pod działalność gospodarczą, obiekty i tereny użytku publicznego, ogródki działkowe, garaże, cmentarze, targowiska itp;

12)nieruchomościach użytku publicznego - rozumie się przez to miejsca służące zaspokajaniu potrzeb użytkujących je osób w zakresie rekreacji, wypoczynku, komunikacji, edukacji itp.;

13)nieruchomościach zamieszkałych - należy przez to rozumieć nieruchomości na których trwale przebywają osoby w celu zaspokojenia potrzeb mieszkaniowych;

14)zwierzętach domowych - należy przez to rozumieć zwierzęta określone w art. 4 ust. 17 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ochronie zwierząt (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 856 z późn. zm.);

15)zwierzętach gospodarskich - należy przez to rozumieć zwierzęta określone w art. 2 pkt 1 ustawy z dnia 29 czerwca 2007 r. o organizacji hodowli i rozrodzie zwierząt gospodarskich (Dz. U. z 2007 r. Nr 133 poz. 921 z późn. zm.);

16)punkcie selektywnego zbierania odpadów komunalnych - PSZOK - należy przez to rozumieć miejsce bezpłatnego przyjmowania od właścicieli nieruchomości zamieszkałych oraz odpłatnego od właścicieli nieruchomości niezamieszkałych następujących odpadów komunalnych:

a) przeterminowanych chemikaliów,

b) zużytych baterii i akumulatorów,

c) zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego,

d) mebli i innych odpadów wielkogabarytowych,

e) odpadów budowlanych i rozbiórkowych stanowiących odpady komunalne,

f) zużytych opon,

g) odpadów zielonych.

Szczegółowe informacje na temat lokalizacji oraz dni i godzin otwarcia PSZOK-a są podawane do publicznej wiadomości na stronie internetowej www.knurow.pl i www.knurow.bip.info.pl, oraz w prasie lokalnej.

Rozdział 2.
Wymagania w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości

§ 3. 1. Właściciele nieruchomości obowiązani są do prowadzenia selektywnego zbierania, a odbierający do odbioru na zasadach określonych niniejszym Regulaminem następujących odpadów komunalnych:

1)papieru i tektury oraz opakowań z papieru i tektury;

2)szkła oraz opakowań ze szkła;

3)tworzyw sztucznych oraz opakowań z tworzyw sztucznych, metali oraz opakowań z metali, opakowań wielomateriałowych - gromadzonych łącznie;

4)odpadów komunalnych ulegających biodegradacji w tym opakowań ulegających biodegradacji;

5)przeterminowanych leków;

6)przeterminowanych chemikaliów;

7)zużytych baterii i akumulatorów;

8)zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego;

9)mebli i innych odpadów wielkogabarytowych;

10)odpadów budowlanych i rozbiórkowych stanowiących odpady komunalne;

11)zużytych opon;

12)odpadów zielonych;

13)pozostałych odpadów niewymienionych powyżej.

2. Właściciele nieruchomości mają obowiązek selektywnego pozbywania się odpadów poprzez:

1)zbieranie wyselekcjonowanych frakcji odpadów komunalnych wymienionych w ust. 1 pkt 1-4 oraz 10, 12 i 13 poprzez odrębne ich umieszczanie w pojemnikach których rodzaj został określony w Rozdziale 3. Szczegółowy sposób pozbywania się odpadów został określony w Rozdziale 4;

2)przekazywanie wyselekcjonowanych frakcji odpadów komunalnych wymienionych w ust. 1 pkt 5-9 i 11 podczas okresowej zbiórki odpadów zgodnie z ogłoszonym harmonogramem lub dostarczenie odpadów do PSZOK-a. Szczegółowy sposób pozbywania się odpadów został określony w Rozdziale 4;

3. Właściciel nieruchomości zapewnia utrzymanie czystości i porządku na jej terenie poprzez wyposażenie nieruchomości w dostateczną ilość i odpowiedni rodzaj pojemników służących do selektywnego zbierania odpadów komunalnych.

§ 4. Odbierający odpady od właścicieli nieruchomości, zobowiązany jest do odbioru zebranych selektywnie odpadów komunalnych w sposób gwarantujący ich niezmieszanie. Odpady te należy odbierać z częstotliwością określoną w Rozdziale 4.

§ 5. 1. Na nieruchomości zabudowanej kompleksami garaży, z których każdy stanowi odrębną własność a ich właściciele są współużytkownikami wieczystymi gruntu lub dzierżawcami, obowiązek utrzymania porządku i czystości należy do Zarządcy a w przypadku jego braku do każdego właściciela poszczególnego garażu. W przypadku umowy najmu garażu obowiązek spoczywa na Zarządcy nieruchomości.

2. Właściciele lub Zarządcy garaży zobowiązani są do zbierania odpadów powstałych w związku z użytkowaniem pomieszczenia garażu i eksploatacją pojazdów. Odpady powinny być zbierane z podziałem na:

1)odpady niebezpieczne;

2)pozostałe odpady komunalne.

Uprzątanie błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z części nieruchomości służących do użytku publicznego

§ 6. 1. Uprzątanie błota, śniegu i lodu powinno być w miarę możliwości realizowane niezwłocznie po ich wystąpieniu, natomiast innych zanieczyszczeń systematycznie w miarę potrzeb w sposób niepowodujący zakłócenia w ruchu pieszych lub pojazdów.

Mycie i naprawa pojazdów samochodowych poza myjniami i warsztatami naprawczymi

§ 7. 1. Mycie pojazdów samochodowych poza myjniami może się odbywać w miejscach utwardzonych, wyposażonych w osadnik i podłączonych do kanalizacji lub wyposażonych w zbiornik bezodpływowy. Zabrania się odprowadzania ścieków bezpośrednio do cieków i zbiorników wodnych lub do ziemi.

2. Dopuszcza się wykonywanie doraźnych napraw pojazdów samochodowych, związanych z bieżącą eksploatacją na terenie nieruchomości, pod warunkiem że nie są uciążliwe dla sąsiednich nieruchomości oraz nie spowodują emisji zanieczyszczeń do środowiska.

3. Zabrania się wykonywania napraw blacharskich i lakierniczych poza warsztatami naprawczymi.

4. Na terenach służących do użytku publicznego zakazuje się wykonywania napraw oraz mycia pojazdów mechanicznych.

Rozdział 3.
Rodzaj i minimalna pojemność pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości oraz na drogach publicznych, warunki rozmieszczania tych pojemników i ich utrzymania w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym

§ 8. 1. Ilość i pojemność pojemników przeznaczonych do selektywnego zbierania odpadów komunalnych winna uwzględniać w zależności od rodzaju nieruchomości liczbę osób zamieszkujących nieruchomość lub ilość powstających na nieruchomości odpadów komunalnych oraz częstotliwość i sposób pozbywania się odpadów z nieruchomości, a także zapewniać nieprzepełnianie się pojemników.

2. Ustala się następujące rodzaje pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości oraz na drogach publicznych:

1)kosze uliczne o minimalnej pojemności 10 litrów;

2)pojemniki oznaczone odpowiednimi kolorami w stosunku do każdego rodzaju odpadu selektywnie zbieranego o minimalnej pojemności 110 litrów;

3)pojemniki przeznaczone na odpady budowlane i rozbiórkowe stanowiące odpady komunalne o minimalnej pojemności 1,1 m3 lub "big bagi".

3. Wprowadza się następujący sposób oznakowania pojemników na odpady gromadzone selektywnie:

1)kolor niebieski i napis PAPIER I TEKTURA- na odpady z papieru i tektury oraz odpady opakowaniowe z papieru i tektury;

2)kolor zielony i napis SZKŁO - na odpady ze szkła oraz odpady opakowaniowe ze szkła;

3)kolor żółty i napis TWORZYWA SZTUCZNE - na tworzywa sztuczne oraz opakowania z tworzyw sztucznych, metale oraz opakowania z metali, opakowania wielomateriałowe;

4)kolor brązowy i napis ODPADY ULEGAJĄCE BIODEGRADACJI - na bioodpady stanowiące odpady komunalne;

5)kolor czarny i napis ODPADY ZMIESZANE - na zmieszane (pozostałe) odpady niewymienione wyżej.

4. Dla potrzeb selektywnej zbiórki odpadów komunalnych dopuszcza się stosowanie worków polietylenowych, odpornych na rozerwanie o minimalnej pojemności 40 litrów, oznakowanych jak w ust. 3.

5. Przyjmuje się na podstawie przeprowadzonych badań składu morfologicznego i frakcyjnego strumieni odpadów komunalnych powstających na terenie miasta Knurów, że średnia ilość odpadów komunalnych wytwarzanych w gospodarstwie domowym przez jednego mieszkańca wynosi 90 litrów na miesiąc przy uwzględnieniu wzrostu ilości odbieranych odpadów w początkowym okresie działania systemu gospodarki odpadami ustala się następującą minimalną pojemność pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych:

1)nieruchomość zamieszkała winna być wyposażona w co najmniej jeden pojemnik o minimalnej pojemności 110 litrów, o konstrukcji o której mowa w § 10 ust. 2 pkt 4;

2)właściciele nieruchomości niezamieszkałych zobowiązani są dostosować wielkość pojemników do ilości powstających odpadów i częstotliwości ich wywozu;

3)zarządcy nieruchomości wielolokalowych zobowiązani są dostosować wielkość pojemników do liczby mieszkańców i częstotliwości ich wywozu przy czym w każdym punkcie zbierania odpadów powinny się znajdować co najmniej trzy pojemniki typu "dzwon" w kolorach: niebieskim, zielonym i żółtym. W uzasadnionych przypadkach pojemniki typu "dzwon" mogą zostać zastąpione innymi pojemnikami.

6. Prowadzący działalność gospodarczą, kierujący instytucjami oświaty, zdrowia itp., zobowiązani są dostosować ilość i wielkość pojemników do swych indywidualnych potrzeb uwzględniając częstotliwość odbioru odpadów i następujące tygodniowe wskaźniki ich wytwarzania:

1)dla lokali handlowych lub usługowych - 50 litrów na każde 10 m2 pow. całkowitej, jednak co najmniej jeden pojemnik o pojemności 110 litrów na lokal;

2)dla lokali gastronomicznych - 20 litrów na jedno miejsce konsumpcyjne, dotyczy to także miejsc w tzw. ogródkach zlokalizowanych na zewnątrz lokalu, jednak nie mniej niż jeden pojemnik o pojemności 110 litrów na lokal;

3)w przypadku lokali handlowych i gastronomicznych oraz pozostałych, w których prowadzona jest działalność gospodarcza, dla zapewnienia czystości wymagane jest również ustawienie na zewnątrz, poza lokalem kosza ulicznego na odpady;

4)dla pomieszczeń biurowych, rzemiosła, zakładów wytwórczych, działalności gospodarczej - 10 litrów na jednego zatrudnionego pracownika;

5)dla domów opieki, szpitali, hoteli, pensjonatów itp. - 20 litrów na jedno łóżko;

6)dla budynków użytku publicznego, poza wymienionymi niżej - 2 litry na każdego pracownika;

7)dla szkół wszelkiego typu - 3 litry na każdego ucznia i pracownika;

8)dla żłobków i przedszkoli - 3 litry na każde dziecko i pracownika.

7. Miejsca publiczne takie jak ciągi handlowo - usługowe, przystanki komunikacji, skwery, zieleńce, parki właściciel nieruchomości obowiązkowo wyposaża w kosze uliczne.

8. Kosze uliczne należy utrzymywać na bieżąco w dobrym stanie technicznym i porządkowym oraz poddawać okresowej dezynfekcji.

9. Miejsca imprez masowych są wyposażane w pojemnik do selektywnej zbiórki odpadów o pojemności zapewniającej uzyskanie wskaźnika 110 litrów odpadów na każde 20 osób uczestniczących w imprezie oraz w szalety przenośne w liczbie jeden szalet na 100 osób uczestniczących w imprezie.

10. Właściciele nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe, lub innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe, wykorzystywanych jedynie przez część roku zobowiązani są dostosować ilość i wielkość pojemników do swych indywidualnych potrzeb uwzględniając częstotliwość odbioru odpadów i miesięczny wskaźnik ich wytwarzania - 40 litrów na miesiąc na każdą działkę w okresie od 1 kwietnia do 31 października.

§ 9. 1. Pojemniki na odpady komunalne powinny być usytuowane na utwardzonej nawierzchni, w miejscu umożliwiającym bezpośredni dojazd pojazdów przeznaczonych do odbioru odpadów z zachowaniem warunków określonych w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r, w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz.U. z 2002 r. Nr 75 poz. 690 z późn. zm.).

2. W przypadku braku możliwości zlokalizowania miejsca na pojemniki na terenie własnej nieruchomości właściciel nieruchomości zobowiązany jest do zapewnienia takiego miejsca na terenie innej nieruchomości na zasadach uzgodnionych z jej właścicielem.

3. W przypadku braku możliwości bezpośredniego dojazdu do posesji, pojemnik z odpadami komunalnymi powinien być umieszczony w miejscu umożliwiającym odbiór odpadów, na jeden dzień przed terminem odbioru.

Rozdział 4.
Częstotliwość i sposób pozbywania się odpadów komunalnych i nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości oraz z terenów przeznaczonych do użytku publicznego

§ 10. 1. Pozbywanie się odpadów komunalnych przez właścicieli nieruchomości odbywa się poprzez ich umieszczenie w odpowiednich pojemnikach lub workach, a następnie odebranie przez podmiot działający na podstawie umowy z gminą, lub dostarczenie do PSZOK-a.

2. Właściciele nieruchomości są zobowiązani do:

1)pozbywania się odpadów komunalnych i nieczystości ciekłych w sposób systematyczny, gwarantujący zachowanie czystości i porządku na terenie nieruchomości;

2)udostępnienia pojemników do zbierania odpadów, zbiorników bezodpływowych i osadników oczyszczalni na czas odbioru;

3)utrzymywania pojemników do zbierania odpadów komunalnych w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym, w szczególności poprzez ich okresowe mycie i dezynfekowanie;

4)zaopatrzenia nieruchomości w pojemniki na odpady które powinny posiadać konstrukcję umożliwiającą ich opróżnianie przy użyciu mechanizmu załadowczego pojazdów przeznaczonych do odbioru odpadów.

§ 11. 1. Odpady komunalne zebrane selektywnie i odpady pozostałe powinny być przekazywane z terenu nieruchomości w terminach wyznaczonych harmonogramem podawanym do publicznej wiadomości na stronie internetowej www.knurow.pl i www.knurow.bip.info.pl, w prasie lokalnej oraz na stronie internetowej przedsiębiorcy świadczącego usługę odbioru odpadów.

2. Ustala się następującą częstotliwość pozbywania się odpadów komunalnych z terenu nieruchomości:

1)w zabudowie jednorodzinnej:

a) selektywnie zebrane odpady komunalne są odbierane nie rzadziej niż jeden raz na miesiąc,

b) odpady ulegające biodegradacji są odbierane nie rzadziej niż jeden raz na dwa tygodnie,

c) pozostałe odpady komunalne są odbierane nie rzadziej niż jeden raz na dwa tygodnie,

d) odpady zielone w ilości do 10 worków o pojemności 120 litrów każdy podczas planowego odbioru z jednej nieruchomości w okresie od 1 marca do 30 listopada są odbierane nie rzadziej niż jeden raz na dwa tygodnie, natomiast w pozostałym okresie lub w przypadku wytworzenia zwiększonej ilości należy dostarczyć odpady we własnym zakresie do PSZOK-a;

2)w zabudowie wielorodzinnej:

a) selektywnie zebrane odpady komunalne są odbierane nie rzadziej niż jeden raz na tydzień,

b) odpady biodegradowalne są odbierane nie rzadziej niż jeden raz na tydzień,

c) pozostałe odpady komunalne są odbierane nie rzadziej niż jeden raz na tydzień,

d) odpady zielone w okresie od 1marca do 30 listopada są odbierane w pojemnikach o pojemności 1100 litrów nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie, natomiast w pozostałym okresie lub w przypadku wytworzenia zwiększonej ilości należy dostarczyć odpady we własnym zakresie do PSZOK-a;

3)niezamieszkałych na których powstają odpady komunalne, w tym:

a) z terenów i obiektów użytku publicznego nie rzadziej niż jeden raz na miesiąc,

b) z nieruchomości gdzie prowadzona jest działalność gospodarcza nie rzadziej niż jeden raz na miesiąc,

c) z nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe, lub innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe, wykorzystywanych jedynie przez część roku i cmentarzy usuwanie odpadów komunalnych odbywa się z częstotliwością nie rzadziej niż jeden raz na miesiąc,

d) z koszy ulicznych w zależności od miejsca usytuowania muszą być opróżniane z częstotliwością zapewniającą utrzymanie właściwego standardu sanitarnego i czystości w okolicy ustawienia koszy, nie dopuszczając do ich przepełnienia i wysypywania odpadów na ziemię,

e) z terenów na których odbywają się zorganizowane imprezy masowe niezwłocznie po zakończeniu imprezy, a jeżeli impreza trwa dłużej niż 1 dzień codziennie przez cały czas trwania imprezy.

3. Meble i odpady wielkogabarytowe oraz zużyte opony, są odbierane nie rzadziej niż dwa razy na rok w zabudowie wielorodzinnej oraz nie rzadziej niż jeden raz na rok w zabudowie jednorodzinnej w systemie objazdowym według ustalonego harmonogramu. Szczegółowe informacje o terminach zbiórki podaje do publicznej wiadomości gmina poprzez publikację na stronie internetowej www.knurow.pl i www.knurow.bip.info.pl, oraz w prasie lokalnej. Odpady można także dostarczyć we własnym zakresie i na własny koszt do PSZOK-a.

4. Odpady budowlane i rozbiórkowe stanowiące odpady komunalne wytworzone poza terenami budowy należy gromadzić w specjalnie do tego przystosowanych kontenerach lub big bagach. Mieszkaniec we własnym zakresie zaopatruje się w pojemnik jak i dostarcza na własny koszt odpady do PSZOK-a. Natomiast gruz powstały w wyniku drobnych napraw w ilości do 25 l może być umieszczany w pojemniku w kolorze czarnym na odpady pozostałe.

5. Zużyty sprzęt elektryczny lub elektroniczny jest odbierany nie rzadziej niż dwa razy na rok w zabudowie wielorodzinnej oraz nie rzadziej niż jeden raz na rok w zabudowie jednorodzinnej w systemie objazdowym według ustalonego harmonogramu. Szczegółowe informacje o terminach zbiórki podaje do publicznej wiadomości gmina poprzez publikację na stronie internetowej www.knurow.pl i www.knurow.bip.info.pl, oraz w prasie lokalnej. Odpady można także dostarczyć we własnym zakresie do PSZOK-a lub przekazać podmiotom zbierającym zużyty sprzęt elektryczny lub elektroniczny zgodnie z ustawą z dnia 29 lipca 2005 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 1155).

6. Odpady niebezpieczne dostarczane są do PSZOK-a lub pojemników zlokalizowanych na terenie miasta, w tym:

1)przeterminowane leki do specjalnych pojemników ustawionych w aptekach, które przystąpiły do zbiórki i których adresy są dostępne na stronie internetowej www.knurow.pl, www.knurow.bip.info.pl;

2)zużyte baterie do specjalnych pojemników w punktach handlowych lub placówkach oświatowych;

3)pozostałe odpady niebezpieczne, w tym chemikalia takie jak farby, kleje, rozpuszczalniki, środki ochrony roślin, oleje oraz opakowania po tych substancjach, lampy fluorescencyjne i akumulatory do PSZOK-a.

§ 12. Odpady zielone w zabudowie jednorodzinnej osoby fizyczne mogą zbierać we własnym zakresie i na własne potrzeby w przydomowych kompostownikach. Kompostownie te nie mogą powodować uciążliwości dla otoczenia.

§ 13. Właściciele nieruchomości na terenie których są organizowane imprezy masowe są zobowiązani do zabezpieczenia odpowiedniej ilości pojemników do zbierania odpadów i toalet przenośnych, zgodnie z §8 ust. 9, oraz do pozbycia się odpadów i nieczystości ciekłych poprzez zawarcie umowy z podmiotem uprawnionym.

§ 14. 1. Właściciele nieruchomości wyposażonych w zbiorniki bezodpływowe są zobowiązani opróżniać je z częstotliwością zapewniającą niedopuszczenie do ich przepełnienia bądź wylewania nieczystości na powierzchnię terenu.

2. Częstotliwość opróżniania zbiornika bezodpływowego musi wynikać z jego pojemności i odpowiadać ilości zużytej wody w analogicznych okresach czasu, określonej na podstawie wskazań licznika poboru wody lub norm zużycia wody wynikających z właściwych przepisów.

3. Częstotliwość opróżniania zbiorników przydomowych oczyszczalni z osadów ściekowych wynika z ich instrukcji eksploatacji.

4. Opróżnianie zbiorników bezodpływowych i osadników oczyszczalni przydomowych odbywa się na podstawie zlecenia złożonego przez właściciela nieruchomości, podmiotowi posiadającemu stosowne zezwolenie, z którym podpisał umowę.

5. Przepustowość przydomowej oczyszczalni ścieków musi zostać dostosowana do liczby mieszkańców w sposób zapewniający uzyskanie stopnia oczyszczania ścieków określonego w odrębnych przepisach.

6. Szczelny zbiornik bezodpływowy na nieczystości ciekłe lub przydomowa oczyszczalnia muszą być zlokalizowane w sposób umożliwiający dojazd do nich pojazdu asenizacyjnego przedsiębiorcy.

Rozdział 5.
Inne wymagania wynikające z wojewódzkiego planu gospodarki odpadami

§ 15. 1. Selektywne zbieranie odpadów ulegających biodegradacji i w konsekwencji ograniczenie składowania tych odpadów.

2. Zwiększenie udziału odzysku, w szczególności recyklingu w odniesieniu do szkła, metali, tworzyw sztucznych oraz papieru i tektury, jak również odzysku energii z odpadów zgodnego z wymaganiami ochrony środowiska.

3. Gospodarowanie odpadami w oparciu o regionalną instalację przetwarzania odpadów komunalnych.

4. Wyeliminowanie praktyki nielegalnego składowania odpadów.

5. Zwiększenie ilości zbieranych selektywnie odpadów niebezpiecznych występujących w strumieniu odpadów komunalnych.

Rozdział 6.
Obowiązki osób utrzymujących zwierzęta domowe, mające na celu ochronę przed zagrożeniem lub uciążliwością dla ludzi oraz zanieczyszczeniem terenów przeznaczonych do wspólnego użytku

§ 16. 1. Utrzymywanie zwierząt w warunkach nie powodujących zagrożenia i uciążliwości dla ludzi.

2. Prowadzenie psa na uwięzi, a psa rasy uznawanej za agresywną dodatkowo w nałożonym na pysku kagańcu.

3. Zwolnienie psa ze smyczy jest dozwolone tylko w miejscach mało uczęszczanych i pod warunkiem, że pies ma założony kaganiec, a właściciel lub opiekun psa ma możliwość sprawowania bezpośredniej kontroli nad jego zachowaniem.

4. Nie wprowadzanie zwierząt na teren placów zabaw i piaskownic dla dzieci, a także na kąpieliska.

5. Nie wprowadzanie zwierząt do obiektów użytku publicznego i obsługi ludności w szczególności do urzędów, zakładów opieki zdrowotnej i społecznej, szkół i placówek wychowawczych, placówek kulturalno-oświatowych o ile władający tymi budynkami nie postanowią inaczej; postanowienie to nie dotyczy osób niewidomych, korzystających z pomocy psów przewodników oraz osób niepełnosprawnych korzystających z pomocy psów towarzyszących.

6. Natychmiastowe usuwanie, zanieczyszczeń pozostawionych przez zwierzęta w obiektach i na terenach przeznaczonych do użytku publicznego, a w szczególności na wejściach do budynków, klatkach schodowych, chodnikach, jezdniach, placach, parkingach i terenach zielonych; postanowienie to nie dotyczy osób niewidomych, korzystających z pomocy psów przewodników oraz osób niepełnosprawnych korzystających z pomocy psów towarzyszących.

Rozdział 7.
Wymagania odnośnie utrzymywania zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej

§ 17. 1. Zabrania się utrzymywania zwierząt gospodarskich na terenach osiedli o zabudowie wielorodzinnej, szeregowej i zwartej zabudowie jednorodzinnej.

2. Właściciele zwierząt gospodarskich zobowiązani są do zapewnienia odpowiednich warunków bytowania zwierząt, zabezpieczając przed zagrożeniem i uciążliwością dla otoczenia i posesji sąsiednich.

3. Hodowlę zwierząt gospodarskich na terenach ogrodów działkowych regulują odrębne przepisy.

Rozdział 8.
Obszary podlegające obowiązkowej deratyzacji oraz terminy jej przeprowadzania

§ 18. 1. Na terenie obszaru całej gminy ustala się następujące terminy przeprowadzania obowiązkowej deratyzacji:

1)od 1 kwietnia do 15 maja;

2)od 1 września do 15 października.

Rozdział 9.
Postanowienia końcowe

§ 19. Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta Knurów.

§ 20. Traci moc Uchwała Nr XXVII/415/12 Rady Miasta Knurów z dnia 19 grudnia 2012 r. w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Knurów (Dz. Urz. Woj. Śl. z 2013 r. poz. 1158) oraz Uchwała Nr VIII/94/15 Rady Miasta Knurów z dnia 20 maja 2015 r. zmieniająca uchwalę w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Knurów (Dz. U. Woj. Śl. z 2015 r. poz. 2963).

§ 21. Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego.

§ 22. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego.

Wiceprzewodniczący Rady


Jerzy Pach

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00