Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Ministra Rodziny i Polityki Społecznej rok 2022 poz. 44
Wersja aktualna od 2022-12-31
Dziennik Urzędowy Ministra Rodziny i Polityki Społecznej rok 2022 poz. 44
Wersja aktualna od 2022-12-31
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

ZARZĄDZENIE NR 43
MINISTRA RODZINY I POLITYKI SPOŁECZNEJ

z dnia 29 grudnia 2022 r.

w sprawie powołania Zespołu do spraw realizacji Strategii rozwoju usług społecznych, polityka publiczna do roku 2030 (z perspektywą do 2035 r.)

§ 1.

1. W związku z uchwałą Nr 135 Rady Ministrów z dnia 15 czerwca 2022 r. w sprawie przyjęcia polityki publicznej pod nazwą Strategia rozwoju usług społecznych, polityka publiczna do roku 2030 (z perspektywą do 2035 r.) (M.P. poz. 767), powołuje się Zespół do spraw realizacji Strategii rozwoju usług społecznych, polityka publiczna do roku 2030 (z perspektywą do 2035 r.), zwanej dalej „Strategią".

2. Zespół do spraw realizacji Strategii, zwany dalej „Zespołem", jest organem pomocniczym ministra właściwego do spraw zabezpieczenia społecznego.

§ 2.

Do zadań Zespołu należy:

1) monitorowanie realizacji działań Strategii w ramach każdego z Celów Strategicznych;

2) monitorowanie stopnia realizacji wskaźników, obrazujących oczekiwane rezultaty realizacji Strategii na poziomie Celów Strategicznych;

3) opracowanie propozycji planu wdrażania Strategii (w wymiarze 2-3 letnim), który będzie przekazywany do decyzji ministra koordynującego realizację Strategii.

§ 3.

W skład Zespołu wchodzą:

1) przewodniczący - minister właściwy do spraw zabezpieczenia społecznego albo wskazany przez niego członek kierownictwa Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej, zwanego dalej „Ministerstwem";

2) zastępca przewodniczącego - Dyrektor Departamentu Pomocy i Integracji Społecznej Ministerstwa;

3) sekretarz - pracownik Departamentu Pomocy i Integracji Społecznej Ministerstwa wskazany przez Dyrektora Departamentu Pomocy i Integracji Społecznej Ministerstwa;

4) po jednym przedstawicielu następujących komórek organizacyjnych Ministerstwa:

a) Departamentu Analiz Ekonomicznych,

b) Departamentu Dialogu i Partnerstwa Społecznego,

c) Departamentu Ekonomii Społecznej,

d) Departamentu Funduszy,

e) Departamentu Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego,

f) Departamentu Polityki Rodzinnej,

g) Departamentu Polityki Senioralnej,

h) Departamentu Pomocy i Integracji Społecznej,

i) Departamentu Prawnego,

j) Departamentu Rynku Pracy,

k) Departamentu Prawa Pracy,

l) Departamentu Budżetu,

m) Departamentu Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego,

n) Biura Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych,

o) Biura Pełnomocnika Rządu do spraw Polityki Demograficznej,

p) Biura Pełnomocnika Rządu do Spraw Równego Traktowania;

5) po jednym przedstawicielu:

a) ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania,

b) ministra właściwego do spraw finansów publicznych,

c) ministra właściwego do spraw budownictwa, planowania i zagospodarowania przestrzennego oraz mieszkalnictwa,

d) ministra właściwego do spraw rolnictwa i rozwoju wsi,

e) ministra właściwego do spraw zdrowia,

f) ministra właściwego do spraw wewnętrznych,

g) ministra właściwego w sprawach sądownictwa,

h) ministra właściwego do spraw rozwoju regionalnego,

i) Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego;

6) przedstawiciele organizacji społeczeństwa obywatelskiego i podmiotów społecznych zaangażowanych bezpośrednio w obszarach objętych Strategią - po 2 przedstawicieli dla każdego z pięciu Celów Strategicznych Strategii;

7) przedstawiciel Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego;

8) przedstawiciel Konwentu Dyrektorów Regionalnych Ośrodków Polityki Społecznej.

§ 4.

1. Na zaproszenie przewodniczącego w pracach Zespołu, w zależności od potrzeb, mogą brać udział także eksperci i inne osoby niewymienione w § 3.

2. Członkowie Zespołu pełnią swoje funkcje osobiście.

3. W przypadku nieobecności członka Zespołu podczas posiedzenia może on wskazać osobę, która go zastępuje.

4. Członek Zespołu, który nie może wziąć udziału w posiedzeniu, może przekazać pisemną opinię w sprawach objętych projektem porządku tego posiedzenia.

5. Praca w Zespole odbywa się w ramach obowiązków służbowych. Z tytułu uczestnictwa w pracach Zespołu jej członkom oraz osobom zaproszonym nie przysługuje wynagrodzenie.

§ 5.

1. Zespół obraduje na posiedzeniach, które odbywają się nie rzadziej niż 2 razy w roku.

2. Miejsce i termin posiedzeń Zespołu wyznacza przewodniczący.

3. Prace Zespołu mogą być prowadzone z wykorzystaniem środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość lub w trybie obiegowym przy użyciu poczty elektronicznej.

4. Zespół podejmuje ustalenia zwykłą większością głosów obecnych na posiedzeniu członków Zespołu. W przypadku równej liczby głosów lub gdy osiągnięcie uzgodnienia nie jest możliwe, rozstrzygnięcia dokonuje przewodniczący.

§ 6.

1. Z posiedzenia prac Zespołu sporządzany jest protokół, który jest akceptowany i podpisywany przez przewodniczącego Zespołu.

2. Protokół jest przekazywany wszystkim członkom Zespołu w terminie 2 tygodni od posiedzenia przy użyciu poczty elektronicznej.

§ 7.

1. Do obowiązków przewodniczącego należy:

1) kierowanie pracami Zespołu;

2) zwoływanie posiedzeń Zespołu;

3) występowanie, w zakresie określonym w § 2, do instytucji zaangażowanych w realizację Strategii o udostępnienie informacji i dokumentów niezbędnych do prac Zespołu;

4) reprezentowanie Zespołu w sprawach dotyczących jego działalności;

5) zatwierdzanie informacji o pracach Zespołu za dany rok kalendarzowy, w terminie do dnia 31 stycznia następnego roku, sporządzonej przez sekretarza Zespołu,

6) akceptowanie i podpisywanie protokołu z posiedzenia prac Zespołu.

2. Przewodniczący przy wykonywaniu swoich obowiązków korzysta z pomocy sekretarza.

3. Przewodniczący, z własnej inicjatywy lub na wniosek przedstawicieli wymienionych w § 3 pkt 4-6, może powołać grupę roboczą.

4. Powołanie grupy roboczej, o której mowa w ust. 3, następuje w drodze postanowienia przewodniczącego, na swoim pierwszym posiedzeniu.

5. W przypadku nieobecności przewodniczącego jego obowiązki wykonuje zastępca przewodniczącego. Przewodniczący może upoważnić zastępcę przewodniczącego do realizacji obowiązków określonych w ust. 1.

§ 8.

Do obowiązków sekretarza należy:

1) przygotowywanie projektów ustaleń w sprawach organizacyjnych;

2) sporządzanie protokołu z posiedzenia Zespołu;

3) dokumentowanie obecności członków Zespołu na posiedzeniach;

4) przechowywanie dokumentacji;

5) organizowanie spraw proceduralnych oraz przepływu informacji związanych z działalnością Zespołu.

§ 9.

Obsługę organizacyjno-administracyjną Zespołu zapewnia Departament Pomocy i Integracji Społecznej Ministerstwa.

§ 10.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

MINISTER RODZINY
I POLITYKI SPOŁECZNEJ

Marlena Maląg

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00