Wyrok WSA w Krakowie z dnia 9 października 2007 r., sygn. II SA/Kr 345/05
Wojewódzki Sąd Administracyjny w K w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia WSA Wojciech Jakimowicz Sędziowie: WSA Grażyna Firek (spr.) WSA Barbara Pasternak Protokolant: Katarzyna Paszko-Fajfer po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 9 października 2007 r. sprawy ze skargi spółki branży spożywczej - o nazwie ,, " S.A. w miejscowości A na postanowienie Samorządowego Kolegium Odwoławczego w miejscowości A w przedmiocie pozytywnego uzgodnienia dotyczącego ustalenia warunków zabudowy I. uchyla zaskarżone postanowienie oraz poprzedzające je postanowienie organu I instancji, II. zasądza od Samorządowego Kolegium Odwoławczego w miejscowości A na rzecz strony skarżącej tj. spółki j/w kwotę 374 zł (trzysta siedemdziesiąt cztery złote), tytułem zwrotu kosztów postępowania
Uzasadnienie
Postanowieniem znak.............., wydanym dnia ........... października 2004 roku na podstawie art.106, art. 123 k.p.a. w zw. z art.53 ust.4 pkt.9 i ust.5 ustawy - o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym z dnia 27 marca 2003r oraz w zw. z przepisami ustawy - o drogach publicznych z dnia 21 marca 1985 r, z późniejszymi zmianami oraz treścią Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dn.2 marca1999r. , Prezydent Miasta ................. uzgodnił pozytywnie zamiar inwestycyjny, będący przedmiotem postępowania w sprawie ustalenia warunków zabudowy dla zamierzenia inwestycyjnego pn.: Budowa budynku centrum handlowo-usługowego z częścią biurową i hotelem wraz z infrastrukturą techniczną i budynkami infrastruktury technicznej, drogami dojazdowymi i parkingami na działkach nr .................obr............... przy ulicy .................. w ............."- z następującymi uwagami:
1. Planowane zagospodarowanie terenu musi uwzględniać rezerwę pod docelowy przekrój ulicy ..................., która będzie rozbudowana w związku z planowaną przebudową Ronda ......................,
2. Obsługa komunikacyjna objętego wnioskiem zagospodarowania powinna być zapewniona z ulicy ................, poprzez włączenie do ul............. z normatywnymi pasami włączenia i wyłączenia lub poprzez pełne skrzyżowanie sterowane sygnalizacją świetlną pod warunkiem uzyskania zgody Ministra Infrastruktury na odstępstwo od wymagań obowiązujących przepisów, włączenie do ulicy ............. z normatywnymi pasami włączenia i wyłączenia, jednoznaczne określenie lokalizacji miejsca włączenia na odcinku pomiędzy Rondem, a wiaduktem kolejowym winno nastąpić w odrębnym postępowaniu o ustalenie warunków zabudowy i zagospodarowania terenu
