Wyrok WSA w Warszawie z dnia 5 padziernika 2007 r., sygn. VI SA/Wa 1905/06
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Grażyna Śliwińska Sędziowie Sędzia WSA Dorota Wdowiak Sędzia WSA Andrzej Wieczorek (spr.) Protokolant A. B. po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 21 września 2007 r. sprawy ze skargi P. K. na decyzję Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad z dnia [...] sierpnia 2006 r. nr [...] w przedmiocie odmowy wydania zezwolenia na lokalizację zjazdu publicznego 1. uchyla zaskarżoną decyzję oraz poprzedzającą ją decyzję Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Ł. z dnia [...] lutego 2006 r.; 2. stwierdza, że uchylone decyzje nie podlegają wykonaniu; 3. zasądza od Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad na rzecz skarżącego P. K. kwotę 200 (dwieście) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania.
Uzasadnienie
Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad decyzją z dnia [...] sierpnia 2006r. nr [...] po ponownym rozpatrzeniu sprawy ze skargi - skarżących Pana P. K. i F. Sp. z o.o. w W. - uchylił decyzję Dyrektora Oddziału w [...] Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad z dnia [...] lutego 2006r. w części zezwalającej na funkcjonowanie do dnia 31 marca 2009 r. istniejącego w tej lokalizacji układu komunikacyjnego i w tym zakresie umorzył postępowanie a pozostałej części utrzymał w mocy zaskarżoną decyzję.
Ustalono, że Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w [...] decyzją z dnia [...] czerwca 2003r. wyraził zgodę na wykonanie zjazdu publicznego z drogi krajowej Nr [...] (wjazd i wyjazd wyposażone w dodatkowe pasy ruchu) do nieruchomości składającej się z działek nr [...] i [...] położonych w miejscowości P., na których terenie planowana jest budowa stacji paliw płynnych z obiektami towarzyszącymi - zgodnie z przedłożonym projektem budowlanym, pod następującymi warunkami ;
1/ w razie przebudowy drogi krajowej Nr [...] na drogę ekspresową /Klasy S/ i niezakwalifikowania ww. obiektów i urządzeń jako miejsca obsługi podróżnych przedmiotowy zjazd ulegnie rozbiórce, a dojazd do przedmiotowej inwestycji będzie możliwy tylko drogami tworzącymi lokalny układ komunikacyjny,
