Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Kielcach z dnia 4 czerwca 2008 r., sygn. II SAB/Ke 23/08

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Kielcach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Beata Ziomek, Sędziowie Sędzia WSA Dorota Pędziwilk-Moskal (spr.),, Sędzia WSA Jacek Kuza, Protokolant Asystent sędziego Katarzyna Mrozicka - Bąbel, po rozpoznaniu w Wydziale na rozprawie w dniu 4 czerwca 2008r. sprawy ze skargi M. A. na bezczynność Wójta Gminy w przedmiocie udostępnienia informacji publicznej I. zobowiązuje Wójta Gminy do rozpoznania wniosku M. A. o udostępnienie informacji publicznej w przedmiocie przesłania kserokopii zawartych umów z wykonawcami robót, ewentualnych aneksów do tych umów, a także protokołów odbioru robót - zadań wykonanych w 2007r., dotyczących remontu budynku Urzędu Gminy w N. ul. [...] i remontu budynku Urzędu Gminy w N. ul. [...] - w terminie 14 dni od dnia doręczenia organowi odpisu prawomocnego wyroku; II. zasądza od Gminy na rzecz M A. kwotę 357 (trzysta pięćdziesiąt siedem) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.

 

UZASADNIENIE

Wnioskiem z dnia [...], złożonym w Urzędzie Gminy w N., M. A. zażądał udostępnienia następujących informacji publicznych:

- kserokopii dokumentacji (ogłoszenia o przetargu, SIWZ, umowy i ewentualne aneksy do umów z wykonawcami, protokoły odbioru), wykonanych w 2007r. remontów budynków Urzędu Gminy w N. przy [...],

- wskazania wielkości kwoty, jaka została zabezpieczona w budżecie Gminy N. na realizację powyższych zadań - według stanu na dzień podpisania umów z wykonawcami tych zadań.

Wnioskodawca wniósł o udostępnienie informacji poprzez przesłanie ich pocztą na jego adres.

Zastępca Wójta Gminy N. pismem z dnia 27.02.2008r. poinformował M. A., że na wykonanie remontu pomieszczeń w budynku Urzędu Gminy przy ul. [...] nie był ogłaszany przetarg, gdyż zgodnie z art. 4 pkt 8 ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 29.01.2004r. (Dz. U. Nr 19, poz. 177), ustawy tej nie stosuje się do zamówień, których wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 14.000 euro. Z tego też względu nie jest możliwe przesłanie ogłoszenia o przetargu oraz SIWZ. Opracowania takich dokumentów nie wymagały bowiem przepisy cyt. ustawy. Natomiast wysokość kwoty, jaka została zabezpieczona w budżecie według stanu na dzień podpisania umów na powyższe zadania, wynosi 190.375,00 zł (dz. 758 rozdz. 75818, § 481 - rezerwa budżetowa).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00