Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 18 sierpnia 2009 r., sygn. III SA/Wa 443/09

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodnicząca Sędzia WSA Grażyna Nasierowska, Sędziowie Sędzia WSA Małgorzata Długosz-Szyjko (sprawozdawca), Sędzia WSA Jarosław Trelka, Protokolant Alicja Bogusz, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 18 sierpnia 2009 r. sprawy ze skargi P. S.A. z siedzibą w W. na interpretację indywidualną Ministra Finansów z dnia [...] listopada 2008 r. nr [...] w przedmiocie podatku od towarów i usług 1) uchyla zaskarżoną interpretację indywidualną, 2) stwierdza, że uchylona interpretacja indywidualna nie może być wykonana w całości, 3) zasądza od Ministra Finansów na rzecz P. S.A. z siedzibą w W. kwotę 440 zł (słownie: czterysta czterdzieści złotych ) tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.

Uzasadnienie

1. Tok postępowania przed organem podatkowym.

1.1. Wnioskiem z 24 września 2008 r. Skarżąca - P. SA z siedzibą w W., zwróciła się o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczących podatku od towarów i usług. Wskazała, iż prowadzi działalność gospodarczą polegającą na świadczeniu usług telekomunikacyjnych w zakresie telefonii komórkowej jako operator sieci P.. Skarżąca świadczy m. in. usługi telekomunikacyjne w systemie przedpłaconym (system prepaid). Skorzystanie z tej usługi uwarunkowane jest wcześniejszym zasileniem konta przez klienta, co umożliwia mu następnie korzystanie ze wszystkich dostępnych usług do wartości przedpłaconego salda konta (limit konta). Skarżąca wskazała, że z uwagi na wadliwe działanie systemu zdarzają się sytuacje, w których klient mając dodatnie saldo na koncie zainicjuje usługę o wartości przewyższającej wartość posiadanego salda. Wówczas usługa zostanie zrealizowana, a na koncie klienta pojawi się tzw. "ujemne saldo". W dacie najbliższego zasilenia konta, kwota zasilenia w pierwszej kolejności zostanie zaliczona na ujemne saldo. Jeśli w takiej sytuacji klient złoży reklamację, to co do zasady kwota pobrana na pokrycie ujemnego salda jest mu zwracana. Zdarzają się również sytuacje, w których klient po przekroczeniu salda nigdy nie dokona kolejnego zasilenia.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00