Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 25 listopada 2009 r., sygn. III SA/Wa 1148/09

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Lidia Ciechomska-Florek, Sędziowie Sędzia WSA Małgorzata Długosz-Szyjko, Sędzia WSA Jarosław Trelka (sprawozdawca), Protokolant Emilia Jaktorska, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 25 listopada 2009 r. spraw ze skarg C. Sp. z o.o. z siedzibą w W. na interpretacje indywidualne Ministra Finansów z dnia [...] lutego 2009 r. nr [...] nr [...] w przedmiocie podatku od towarów i usług 1) uchyla zaskarżone interpretacje indywidualne, 2) stwierdza, że uchylone interpretacje indywidualne nie mogą być wykonane w całości, 3) zasądza od Ministra Finansów na rzecz C. Sp. z o.o. z siedzibą w W. kwotę 880 zł (słownie: osiemset osiemdziesiąt złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.

Uzasadnienie

W dniu 28 listopada 2008 r. C. Sp. z o.o. z siedzibą w W. (dalej jako "Spółka" lub "Skarżąca") złożyła wniosek o udzielenie indywidualnych interpretacji przepisów prawa podatkowego. W stanie faktycznym przedstawionym we wniosku Skarżąca wskazała, ze zajmuje się sprzedażą piwa oraz innych napojów produkowanych na jej zlecenie przez inne podmioty. W efekcie produkty Skarżącej są dostarczane do hurtowni. Zgodnie z przyjętymi procedurami Skarżąca dąży do ograniczenia do minimum przypadków, w których na szwank narażona zostaje jej reputacja i dobre imię. Sytuacje takie mogłyby zaistnieć w szczególności w przypadku, gdyby sprzedawcy produktów Skarżącej zdecydowali się sprzedać towary pomimo. iż upłynął już termin ich przydatności do spożycia (okoliczność, iż jest to działanie bezprawne sprzedawcy nie zmienia faktu, że niekorzystnie odbija się ono na wizerunku Skarżącej).

Zdaniem Skarżącej najwłaściwszym rozwiązaniem, pozwalającym uniknąć ryzyka oraz uzyskać zamierzone cele, jest takie ustalenie współpracy z określonymi grupami sprzedawców detalicznych, iż Skarżąca utrzymywać będzie konieczny zakres kontroli nad sprzedawanymi towarami również na etapie, gdy towary te są już u sprzedawcy. Biorąc powyższe pod uwagę Skarżąca przyjęła w uzgodnieniu z kontrahentami (hurtownikami) i punktami sprzedaży detalicznej procedurę pozwalającą na wycofywanie produktów, które zgodnie ze standardami jakościowymi Spółki nie powinny trafić do rąk ostatecznego konsumenta (produkty bliskie przekroczenia lub po przekroczeniu terminu ważności). W konsekwencji, jeżeli przedstawiciel Skarżącej stwierdził w trakcie wizyty (kontroli jakościowej) u sprzedawcy detalicznego (z pominięciem szczebla pośredniego - hurtowni), że powyższy przypadek ma miejsce, powinien zabrać takie produkty i na ich miejsce wstawić takie same produkty pełnowartościowe. Jednocześnie podpisywany jest z danym sprzedawcą detalicznym protokół wymiany.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00