Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 11 stycznia 2010 r., sygn. III SA/Wa 1439/09

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Jerzy Płusa, Sędziowie Sędzia WSA Izabela Głowacka-Klimas, Sędzia WSA Hieronim Sęk (sprawozdawca), Protokolant Robert Powojski, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 11 stycznia 2010 r. sprawy ze skargi H. sp. z o.o. z siedzibą w W. na interpretację indywidualną Ministra Finansów z dnia [...] maja 2009 r. nr [...] w przedmiocie podatku od towarów i usług 1) uchyla zaskarżoną interpretację, 2) stwierdza, że uchylona interpretacja nie może być wykonana w całości, 3) zasądza od Ministra Finansów na rzecz H. sp. z o.o. z siedzibą w W. kwotę 440 zł (słownie: czterysta czterdzieści złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.

Uzasadnienie

1. Spółka z o.o. H. (dalej: Spółka lub Skarżąca) złożyła wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług. We wniosku wskazała, że:

- jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług,

- prowadzi działalność między innymi w zakresie sprzedaży żywności dla niemowląt,

- w związku z prowadzoną działalnością ponosi i będzie ponosić różnego typu i rodzaju wydatki na reprezentację i reklamę,

- w ramach tych działań wydaje i będzie wydawać osobom trzecim (klientom, kontrahentom, potencjalnym, przyszłym odbiorcom produktów wytwarzanych przez Skarżącą) nabywane przez siebie towary, takie jak: broszury informacyjne, plakaty zostawiane w szpitalach, aptekach, przychodniach, próbki produktów, gadżety (łyżeczki, śliniaki, zegar), zawierające logo firmy: fartuchy, opakowania na stetoskop, etui na recepty dla lekarzy, piłki plażowe, torby podróżne, torby na wózek, maty do przewijania,

- w ramach działań reklamowych wydaje (funduje) również różnego rodzaju nagrody rzeczowe w konkursach organizowanych przez radio, prasę, szkoły rodzenia,

- cena nabycia wyżej wskazanych towarów w większości przypadków jest wyższa niż 10 złotych netto i taka też z założenia będzie w przypadku wymienionych towarów, których nabycie nastąpi w przyszłości,

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00