Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Krakowie z dnia 17 listopada 2010 r., sygn. I SA/Kr 1378/10

 

Sygn. akt I SA/Kr 1378/10 | | W Y R O K W IMIENIU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ Dnia 17 listopada 2010r., Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie, w składzie następującym:, Przewodniczący Sędzia: WSA Agnieszka Jakimowicz, Sędziowie: WSA Inga Gołowska (spr.), WSA Stanisław Grzeszek, Protokolant: Daniel Marzec, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 17 listopada 2010r., sprawy ze skargi B. Oddział w P., na interpretację indywidualną Ministra Finansów, z dnia 10 maja 2010r. Nr [...], w przedmiocie podatku od towarów i usług, I. uchyla zaskarżoną interpretację indywidualną, II. określa, że zaskarżona interpretacja indywidualna nie może być wykonana, III. zasądza od Ministra Finansów na rzecz strony skarżącej kwotę 457, 00 zł (czterysta pięćdziesiąt siedem złotych 00/100) tytułem zwrotu kosztów postępowania.

Uzasadnienie

Wnioskiem z dnia 18 lutego 2010r. "B" Spółka Akcyjna z siedzibą w K., ul. J., zwróciła się do Dyrektora Izby Skarbowej, działającego z upoważnienia Ministra Finansów, o udzielenie pisemnej interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego na gruncie podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania towarów w ramach akcji promocyjnych, nagród w konkursach i loteriach.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca (dalej-Spółka) prowadzi w Polsce działalność gospodarczą polegającą na zarządzaniu siecią stacji paliw, w tym również sprzedaży paliwa, gazu ziemnego w butlach i zbiornikach oraz "autogazu", jak również olei smarowych. Klientami Spółki są zarówno osoby fizyczne jak i firmy. W ramach swej działalności Spółka podejmuje szereg działań o charakterze promocyjno-reklamowym, które mają na celu uatrakcyjnienie sprzedawanych towarów, zapoznanie się z ofertą Spółki - są więc ściśle związane z jej przedsiębiorstwem. Przyjmują one postać różnego rodzaju konkursów, promocji, loterii itp. W ramach tych czynności Spółka chce nieodpłatnie przekazywać towary jako nagrody (np. ekspresy do kawy, laptopy, aparaty fotograficzne, samochody) lub jako gadżety reklamowe opatrzone logo Spółki (np. smycze, długopisy, polary, koszulki, parasole, pamięć USB). Będą one przekazywane zgodnie z regulaminem konkursów, loterii czy promocji. Celem tych akcji jest maksymalizacja sprzedaży i zachęcanie do zakupu towarów i usług oferowanych przez Spółkę. Przekazywane towary w ramach akcji promocyjnych nie będą stanowiły drukowanych materiałów informacyjnych czy reklamowych, prezentów o małej wartości czy próbek towarów w rozumieniu ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. nr 54, poz. 535, ze zm. dalej- u.p.t.u.).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00