Wyrok WSA w Olsztynie z dnia 10 listopada 2010 r., sygn. I SA/Ol 709/10
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Andrzej Błesiński Sędziowie Sędzia NSA Włodzimierz Kędzierski Sędzia WSA Wojciech Czajkowski (spr.) Protokolant Ewa Grusza po rozpoznaniu w Olsztynie na rozprawie w dniu 10 listopada 2010 r. sprawy ze skargi Caritas Diecezji Toruńskiej na ocenę Zarządu Województwa z dnia "[...]" nr "[...]" w przedmiocie wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego 2007 - 2013 I) stwierdza, że ocena projektu została przeprowadzona w sposób naruszający prawo i przekazuje sprawę do ponownego rozpatrzenia przez Zarząd Województwa, II) zasądza od Zarządu Województwa na rzecz skarżącego kwotę 457 zł (czterysta pięćdziesiąt siedem złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.
Uzasadnienie
A złożył wniosek o dofinansowanie projektu pt.: "Rewaloryzacja i nadanie nowych funkcji społecznych i kulturowych budynkowi koszar na terenie byłego obozu zagłady w D.", do konkursu "[...]" "Restrukturyzacja terenów powojskowych i poprzemysłowych" ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego "[...]" na lata 2007 - 2013. Wniosek ten został zarejestrowany pod nr "[...]" przez Zarząd Województwa, działający jako instytucja zarządzająca.
Pismem działającej z upoważnienia Zarządu Województwa, Dyrektor Departamentu Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego w Urzędzie Marszałkowskim - B.W.Z., z dnia "[...]", poinformowano wnioskodawcę, że jego wniosek o dofinansowanie projektu został oceniony negatywnie. Nie spełniał bowiem kryterium spójności informacji zawartych we wniosku, z informacjami zawartymi w przedstawionych załącznikach. Uzasadniając powyższą ocenę wskazano, że podana w studium wykonalności i we wniosku o dofinansowanie wysokość wkładu własnego wnioskodawcy różni się o ok. 58.000 zł. Wniosek nie spełniał również wymogu właściwego przygotowania analizy finansowej projektu w części dotyczącej tabeli nr 5, obejmującej wynagrodzenia i narzuty. Kwota rocznych kosztów wynagrodzeń brutto nie wynikała bowiem z kosztu wynagrodzeń miesięcznych. Ponadto stwierdzono, że nie było możliwe ustalenie właściwego kosztu wynagrodzeń miesięcznych, z uwagi na stosowanie przez wnioskodawcę niestandardowego, niemożliwego do zweryfikowania systemu liczenia kosztów wynagrodzeń. Jak wskazano w wymienionym piśmie, ocena merytoryczna wniosku została przeprowadzona zgodnie z zasadami Regulaminu naboru i oceny wniosków o dofinansowanie projektów ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego "[...]"na lata 2007 - 2013 do konkursu "[...]". Stosownie do § 9 ust. 5 Regulaminu ocena merytoryczna jest oceną dwustopniową. Eksperci rozpoczynają ocenę wniosków od kryteriów merytorycznych zerojedynkowych. Niespełnienie jednego z tych kryteriów powoduje odrzucenie wniosku i na tym etapie wykluczenie go z dalszej oceny. Uwzględniając powyższe, złożony wniosek oceniony został negatywnie.
