Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Olsztynie z dnia 9 grudnia 2010 r., sygn. I SA/Ol 731/10

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Ryszard Maliszewski Sędziowie Sędzia WSA Wiesława Pierechod (spr.) Sędzia WSA Tadeusz Piskozub Protokolant Monika Gajowniczek po rozpoznaniu w Olsztynie na rozprawie w dniu 9 grudnia 2010r. sprawy ze skargi spółki A na interpretację indywidualną Dyrektora Izby Skarbowej działającego z upoważnienia Ministra Finansów z dnia "[...]" nr "[...]" w przedmiocie zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego 1. uchyla zaskarżoną interpretację indywidualną 2. zasądza od Dyrektora Izby Skarbowej na rzecz strony skarżącej kwotę 457 zł. (czterysta pięćdziesiąt siedem złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.

Uzasadnienie

"D." D.B. i R.K. Spółka jawna w M. skierowała do Dyrektora Izby Skarbowej, działającego z upoważnienia Ministra Finansów, wniosek z dnia 12 marca 2010r. o udzielenie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie amortyzacji budynku.

Spółka przedstawiła następujący stan faktyczny:

Przedmiotem działalności jest sprzedaż detaliczna wyrobów farmaceutycznych. Dla celów podatkowych prowadzona jest księga przychodów i rozchodów. Spółka w latach 2007-2009 na podstawie uzyskanego pozwolenia, wydanego przez Starostwo Powiatowe, wybudowała na działce stanowiącej jej własność, budynek usługowo-mieszkalny, z przeznaczeniem w całości na działalność gospodarczą. Budynek składa się z dwóch kondygnacji - parteru, na którym jest apteka Spółki, piętra, które w całości jest wynajęte na przychodnię lekarską i gabinet stomatologiczny oraz poddasza, na którym zgodnie z projektem miały być lokale mieszkalne na sprzedaż. Obecnie jednak Spółka zamierza wykończyć poddasze na potrzeby lokali użytkowych pod wynajem.

Ponadto w budynku są dwie niezależne, wewnętrzne klatki schodowe (jedna prowadzi na piętro budynku, druga wyłącznie na poddasze) oraz dźwig osobowy, który prowadzi na piętro i poddasze. Decyzją z dnia 31 marca 2009r. Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego udzielił Spółce pozwolenia na użytkowanie części usługowej zlokalizowanej na parterze i piętrze budynku. Ponadto zobowiązał inwestora, przed przystąpieniem do użytkowania pozostałej części budynku, do zawiadomienia właściwego organu o zakończeniu robót budowlanych prowadzonych po przystąpieniu do użytkowania obiektu budowlanego. W wydanej decyzji pozwalającej na użytkowanie części usługowej stwierdzono, że pozostały do wykonania następujące roboty budowlane:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00