Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Poznaniu z dnia 21 marca 2012 r., sygn. I SA/Po 151/12

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Małgorzata Bejgerowska (spr.) Sędziowie Sędzia NSA Włodzimierz Zygmont Sędzia WSA Dominik Mączyński Protokolant st. sekr. sąd. Kamila Kozłowska po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 21 marca 2012r. sprawy ze skargi "N" Sp. z o.o. w R. na decyzję Dyrektora Izby Skarbowej z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie podatku dochodowego od osób prawnych za 2004r. oddala skargę

Uzasadnienie

Decyzją z dnia [...] maja 2009 r., nr [...], Dyrektor Urzędu Kontroli Skarbowej w Poznaniu określił N. Spółce z o.o. zobowiązanie w podatku dochodowym od osób prawnych w wysokości [...] zł. W toku postępowania ustalono, że w 2004 r. Spółka zaliczyła do kosztów uzyskania przychodów wydatki wynikające z 4 faktur, wystawionych przez Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe R. M. C. na zakup oleju napędowego. W dniu [...] lutego 2009 r. postanowieniem włączono do akt sprawy materiały zgromadzone w toku postępowania kontrolnego przeprowadzonego przez Dyrektora Urzędu Kontroli Skarbowej w Poznaniu w Przedsiębiorstwie Handlowo - Usługowym R. M. C. w zakresie prawidłowości obliczania i wpłacania podatku VAT w 2004 r. Mianowicie wyciąg z wyniku kontroli z dnia [...] czerwca 2006 r., kserokopie pism Naczelnika Urzędu Skarbowego w G. z dnia [...] stycznia 2006 r. i [...] lutego 2006 r., wyciąg z protokołu przesłuchania M. C. w charakterze strony z dnia [...] marca 2006 r. i[...] kwietnia 2006 r. Organ I instancji wskazał, że z zeznań M. C. wynika, że sprzedaż oleju napędowego w firmie R. za 2004 r. była sprzedażą fikcyjną. M. C. nie posiadał zezwolenia Prezesa Regulacji Energetyki na obrót paliwami ciekłymi, nie posiadał magazynów do przechowywania paliwa. Za wystawienie fikcyjnej faktury pobierał od odbiorców 3 grosze od ceny za litr oleju, zawartej na wystawionej fakturze. Potwierdził, że od kwietnia do grudnia 2004 r. firma R. nie prowadziła rejestrów zakupu i sprzedaży VAT, nie sporządzała deklaracji VAT-7 za ten okres. Dyrektor Urzędu Kontroli Skarbowej powołał się również na treść protokołu z przesłuchania w charakterze świadka M. C. w dniu [...] listopada 2008 r. w Zakładzie Karnym w G. w związku z prowadzonymi postępowaniami kontrolnymi. Organ podniósł, że przesłuchiwany odmówił składania zeznań, podtrzymując wszystkie składane dotychczas wyjaśnienia. Ponadto Dyrektor Urzędu Kontroli Skarbowej wskazał, że z decyzji Naczelnika Urzędu Skarbowego w G. wynika, że na podstawie art. 96 ust. 8 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. nr 54, poz. 535 ze zm. - dalej w skrócie: "u.p.t.u."), wykreślił z urzędu z dniem 1 kwietnia 2004 r. M. C. z rejestru podatników podatku od towarów i usług, z uwagi na niewykonywanie czynności opodatkowanych podatkiem VAT. Organ przesłuchał również prokurenta kontrolowanego - I. S., który zeznał, że nie zna M. C., paliwo było dostarczane samochodami z trzema zbiornikami po około 2000 litrów przez osobę, która zaproponowała współpracę, ale nazwisko tej osoby nie jest mu znane.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00