Wyrok WSA w Warszawie z dnia 4 października 2012 r., sygn. VI SA/Wa 1419/12
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Pamela Kuraś-Dębecka Sędziowie Sędzia WSA Jolanta Królikowska-Przewłoka (spr.) Sędzia WSA Henryka Lewandowska-Kuraszkiewicz Protokolant st. ref. Eliza Mroczek po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 4 października 2012 r. sprawy ze skargi P. Spółka jawna z siedzibą w S. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] maja 2012 r. nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej oddala skargę
Uzasadnienie
Zaskarżoną decyzją Główny Inspektor Transportu Drogowego utrzymał w mocy decyzję [...] Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] marca 2012 r. nakładającą na Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe "D" [...],[...],[...]Spółka jawna z siedzibą w Ś., skarżącą w niniejszej sprawie, karę pieniężną w wysokości 2100 zł za przejazd pojazdem nienormatywnym bez zezwolenia.
Zaskarżona decyzja została wydana w następującym stanie faktycznym i prawnym.
W dniu [...] czerwca 2011 r. przeprowadzono kontrolę drogową, na drodze powiatowej nr [...] w Ś., pojazdu marki [...]. o nr rej. [...] wraz z naczepą marki [...]o nr rej. [...] kierowanego przez [...]. Zespołem pojazdów wykonywano przewóz w imieniu i na rzecz Przedsiębiorstwa Handlowo-Usługowe "D " [...],[...],[...] Spółka jawna z siedzibą w Ś. Z kontroli został sporządzony protokół podpisany przez kierowcę bez uwag. Podczas kontroli pojazd poddano procesowi ważenia w punkcie przystosowanym do statycznego ważenia pojazdów znajdującym się przy drodze krajowej nr [...] w miejscowości W. Zadeklarowana masa przewożonego ładunku, zgodnie z dokumentem przewozowym (CMR) wynosiła 20800 kg.
Za pomocą wag statycznych (nr fabryczne: [...];[...]) została przeprowadzona kontrola nacisków osi i masy całkowitej, która wykazała (po odjęciu 200 kg i 2% z każdej osi):
-oś pierwsza pojedyncza nienapędowa pojazdu silnikowego: 6,76 tony.
-oś druga pojedyncza napędowa pojazdu silnikowego: 9,7 tony.
