Wyrok WSA w Warszawie z dnia 17 października 2012 r., sygn. III SA/Wa 2204/11
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodnicząca Sędzia WSA Aneta Lemiesz, Sędziowie Sędzia WSA Bożena Dziełak (sprawozdawca), Sędzia WSA Jolanta Sokołowska, Protokolant referent stażysta Marika Krawczyńska, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 17 października 2012 r. sprawy ze skargi N. sp. z o.o. z siedzibą w W. na interpretację indywidualną Ministra Finansów z dnia [...] kwietnia 2011 r. nr [...] w przedmiocie podatku od towarów i usług oddala skargę
Uzasadnienie
Skarżąca - N. sp. o.o. w W., 21 lutego 2011r. złożyła wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej w zakresie podatku od towarów i usług.
Opisując stan faktyczny wyjaśniła, że prowadzi działalność gospodarczą w zakresie dystrybucji sprzętu i akcesoriów fotograficznych, w toku której, podejmuje różnego rodzaju działania nakierowane na intensyfikację sprzedaży towarów, a w konsekwencji na osiągnięcie możliwie wysokich zysków z ich sprzedaży. Jednym z działań jest wypłata kontrahentom tzw. premii pieniężnych (bonusów). Zasady ich przyznawania określane są w załącznikach do umów handlowych wiążących Skarżącą z nabywcami jej towarów. Premie wypłacane są z następujących tytułów:
1) realizacja minimalnego planu zakupów (obrotów netto). Kontrahent otrzymuje premię pieniężną za osiągnięcie określonego poziomu planu zakupów od Skarżącej w ustalonym okresie. Wartość premii ustalana jest jako procent łącznego obrotu netto za dany okres rozliczeniowy, z wyłączeniem wartości faktur, które nie zostały przez kontrahenta uregulowane w terminie;
2) realizacja dalszej odsprzedaży produktów Skarżącej w sieci sprzedaży. Premia ta jest kalkulowana w oparciu o obrót netto zrealizowany przez kontrahenta z tytułu sprzedaży towarów Skarżącej do sieci sprzedaży w danym okresie rozliczeniowym (z uwzględnieniem wszelkich korekt ilościowych), przeliczony według cen nabycia tych towarów od Skarżącej. Premia przysługuje po otrzymaniu i pisemnym zaakceptowaniu przez Skarżącą wygenerowanych przez kontrahenta raportów z odsprzedaży jej towarów w danym okresie rozliczeniowym;
