Wyrok WSA we Wrocławiu z dnia 1 sierpnia 2013 r., sygn. I SA/Wr 662/13
Dnia 1 sierpnia 2013 roku Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Ewa Kamieniecka, Sędziowie Sędzia WSA Zbigniew Łoboda (sprawozdawca), Sędzia WSA Marta Semiczek, Protokolant Anna Kruś, po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 1 sierpnia 2013 r. sprawy ze skargi A spółki cywilnej z siedzibą we W. na decyzję Dyrektora Izby Celnej we W. z dnia [...] marca 2013 r. nr [...] w przedmiocie podatku akcyzowego z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia samochodu osobowego oddala skargę.
Uzasadnienie
Przedmiotem skargi A. Spółki cywilnej z siedzibą we W. była decyzja Dyrektora Izby Celnej we W. z dnia 19.03.2013 r. (nr [...]) utrzymująca w mocy decyzję Naczelnika Urzędu Celnego we W. z dnia 20.12.2012 r. nr [...]) określającą wymienionej spółce zobowiązanie w podatku akcyzowym z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia samochodu osobowego w kwocie 1.180 zł.
Jak wynika z akt sprawy, Naczelnik Urzędu Celnego we W. wszczął wobec spółki postępowanie w zakresie określenia wysokości zobowiązania w podatku akcyzowym z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia samochodu marki [...] nr nadwozia [...], rok produkcji 2008, w związku z ustaleniami zawartymi w protokole kontroli z dnia 22.02.2012 r. w zakresie prawidłowości rozliczeń z budżetem państwa z tytułu importu i nabycia wewnątrzwspólnotowego pojazdów samochodowych za okres od 1.01.2010 r. do 31.12.2011 r.
W toku postępowania podatkowego organ pierwszej instancji ustalił, że ww. samochód strona nabyła od belgijskiej firmy B. za pośrednictwem internetowego portalu aukcyjnego, w dniu 14.10.2010 r. za kwotę 8.755 euro. Po zakupie samochodu (w czasie, gdy właścicielem była spółka), w dniu 23.11.2010 r. został on zarejestrowany na terenie N. przez wspólnika D. W., jako ciężarowy. Z dokumentu rejestracyjnego wynikało, że pojazd posiadał zamkniętą skrzynię i dwa miejsca siedzące oraz ścianę grodziową oddzielającą przestrzeń ładunkową oraz zamknięte mocowania pasów bezpieczeństwa siedzeń tylnego rzędu.
