Wyrok WSA w Gliwicach z dnia 15 października 2013 r., sygn. III SA/Gl 81/13
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Mirosław Kupiec (spr.), Sędziowie Sędzia WSA Marzanna Sałuda, Sędzia WSA Renata Siudyka, Protokolant Monika Rał, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 15 października 2013 r. przy udziale - sprawy ze skargi „A” sp. z o.o. w C. na decyzję Dyrektora Izby Celnej z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie podatku akcyzowego oddala skargę.
Uzasadnienie
1. Dyrektor Izby Celnej w K. decyzją z dnia [...] r., nr [...], utrzymał w mocy decyzję Naczelnika Urzędu Celnego w C. z dnia [...] r., nr [...], którą Organ ten określił "A" Sp. z o.o. z siedzibą w C. (zwanej dalej Spółką) wysokość zobowiązania podatkowego w podatku akcyzowym za miesiąc styczeń 2009 r. w kwocie [...] zł.
2. W [...] r. w Spółce została przeprowadzona kontrola podatkowa w zakresie prawidłowości rozliczenia podatku akcyzowego z tytułu obrotu olejem opałowym za okres od 1 stycznia 2009 r. do 28 lutego 2009 r. Z czynności tych w dniu 29 marca 2010 r. został spisany protokół.
2.1. Zgodnie z ustaleniami wynikającymi z tego protokołu Spółka w okresie objętym kontrolą dokonywała zakupu oleju opałowego lekkiego od "B" S.A., który następnie sprzedawała lub przeznaczała na własne cele grzewcze. Sprzedaż oleju opałowego lekkiego, dokumentowana była fakturami VAT (w przypadku podmiotów prowadzących działalność gospodarczą), jak również paragonami (w przypadku osób fizycznych nie prowadzących działalności gospodarczej). Dokumentom sprzedaży oleju opałowego towarzyszyły oświadczenia o przeznaczeniu oleju opałowego, o których mowa w § 4 ust. 1 pkt 1 i 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2004 r. w sprawie obniżenia stawek podatku akcyzowego (Dz. U. Nr 87, poz. 825 z późn. zm., zwanego dalej rozporządzeniem z 2004 r.).
2.2. Odnośnie złożonych oświadczeń w protokole wskazano, że:
- część oświadczeń o przeznaczeniu oleju opałowego składanych przez osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej nie spełnia wymogów wynikających z § 4 ust. 2 rozporządzenia z 2004 r., tj. brak było numeru PESEL, NIP oraz rodzaju i typu urządzenia grzewczego,
