Wyrok WSA w Warszawie z dnia 17 czerwca 2014 r., sygn. V SA/Wa 265/14
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodnicząca Sędzia WSA Beata Krajewska (spr.), Sędzia WSA Beata Blankiewicz-Wóltańska, Sędzia WSA Dorota Mydłowska, Protokolant referent stażysta Katarzyna Smaga, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 17 czerwca 2014 r. sprawy ze skargi T. C. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w Warszawie z dnia [...] listopada 2013 r. nr [...] w przedmiocie określenia zobowiązania podatkowego w podatku akcyzowym oddala skargę
Uzasadnienie
Przedmiotem skargi wniesionej przez T. C. (dalej: Skarżący) jest decyzja Dyrektora Izby Celnej w Warszawie (dalej: Dyrektor Izby) z [...] listopada 2013 r. nr [...], utrzymująca w mocy decyzję Naczelnika Urzędu Celnego w C. (dalej: Naczelnik Urzędu) z [...] sierpnia 2012 r. nr [...] w przedmiocie określenia zobowiązania podatkowego w podatku akcyzowym z tytułu nabycia wewnątrzwspólnotowego samochodu osobowego marki [...].
Zaskarżona decyzja została wydana w następującym stanie faktycznym.
T. C., w dniu [...] września 2009 r., zgodnie z fakturą nr [...], zakupił na terytorium Danii pojazd marki [...] o nr nadwozia [...], za kwotę 95.000,00 koron duńskich, który następnie został przemieszczony na terytorium kraju. Pojazd ten w dacie zakupu posiadał duński dowód rejestracyjny.
Z dokumentu tego wynikało, iż został zarejestrowany w Danii jako samochód ciężarowy z przeznaczeniem do prywatnego transportu towarów. Samochód posiadał jeden rząd siedzeń dla pasażera i kierowcy. W części dowodu rejestracyjnego - informacje dodatkowe - widniał zapis - nadwozie otwarte.
Po przemieszczeniu pojazdu na terytorium kraju Skarżący nie złożył deklaracji uproszczonej AKC-U z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia samochodu osobowego.
W kraju, w dniu 5 października 2009r. samochód został poddany badaniu technicznemu, w wyniku którego stwierdzono, że pojazd jest samochodem ciężarowym. Pierwszej rejestracji pojazdu na terytorium kraju podatnik dokonał w dniu 6 października 2009 r. Auto zarejestrowano jako samochód ciężarowy z dwoma miejscami siedzącymi i nadwoziem typu VAN.
