Wyrok WSA w Szczecinie z dnia 22 lipca 2014 r., sygn. II SA/Sz 1436/13
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Szczecinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Grzegorz Jankowski (spr.), Sędziowie Sędzia WSA Katarzyna Grzegorczyk-Meder,, Sędzia WSA Maria Mysiak, Protokolant starszy sekretarz sądowy Aneta Kukla, po rozpoznaniu w Wydziale II na rozprawie w dniu 17 lipca 2014 r. sprawy ze skargi J. S. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie warunków zabudowy oddala skargę.
Uzasadnienie
Spółka A w [...] wystąpiła do Wójta Gminy
z wnioskiem o ustalenie warunków zabudowy dla inwestycji polegającej na budowie budynku mieszkalnego wielorodzinnego z usługami na działce nr[..] , obręb [...] [...] o następujących parametrach: wysokość zabudowy - do 4 kondygnacji,
do wysokości 14,5 m, dach płaski, powierzchnia zabudowy do 50%, powierzchnia biologicznie czynna min. 25%, nieprzekraczalna linia zabudowy od ul. [...] m.
Decyzją z dnia [..] r. nr [...] 4 Wójt Gminy ustalił warunki zabudowy dla ww. inwestycji.
Od przedmiotowej decyzji odwołanie złożyła J. S zarzucając jej naruszenie:
- art. 61 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. 2012.647) w ogólności,
- art. 9 ust. 1 u.p.z.p. poprzez brak uwzględnienia przy wydawaniu zaskarżonej decyzji zapisów Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Mielno (uchwała nr XLIV/459/10 Rady Gminy Mielno z dnia 27.04.2010 r. m.in. w zakresie ilości miejsc parkingowych, powierzchni biologicznie czynnej, a w konsekwencji również powierzchni zabudowy,
- § 4 ust. 3 Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 26.08.2013 r. w sprawie sposobu ustalania wymagań dotyczących nowej zabudowy i zagospodarowania terenu w przypadku braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (Dz. U. 2003.164.1588) poprzez brak jego zastosowania i niezgodne z zasadami planowania i zagospodarowania przestrzennego wyznaczenie linii zabudowy,
- § 8 poprzez niezgodne z faktyczną polityką przestrzenną gminy uzasadnienie odstąpienia od ustalenia wysokości najwyższego dachu płaskiego i liczby kondygnacji dla planowanej inwestycji odpowiednio do geometrii dachów występujących na obszarze analizowanym,
