Wyrok WSA w Gdańsku z dnia 29 kwietnia 2015 r., sygn. II SA/Gd 550/14
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Katarzyna Krzysztofowicz Sędziowie: Sędzia WSA Jolanta Górska Sędzia WSA Dorota Jadwiszczok (spr.) Protokolant Starszy Sekretarz Sądowy Agnieszka Pazdykiewicz po rozpoznaniu w dniu 29 kwietnia 2015 r. w Gdańsku na rozprawie sprawy ze skargi Z. Ś. na decyzję Wojewody z dnia 26 czerwca 2014 r. nr [...] w przedmiocie umorzenia postępowania odwoławczego w sprawie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej oddala skargę.
Uzasadnienie
Decyzją z 26 czerwca 2014 r. Wojewoda po rozpoznaniu odwołań [A.A.]-[Z.Z.] od decyzji Prezydenta Miasta z 31 marca 2014 r. umorzył postępowanie odwoławcze.
Kwestionowaną decyzją Prezydenta Miasta:
1) zezwolił na realizację inwestycji drogowej pn. przebudowa ul. K. na odcinku od ul. L. do ul. K. w G. zlokalizowanej w G. na nieruchomościach: w liniach rozgraniczających teren proponowanego przebiegu pasa drogowego - obręb [...], działki nr [...]-[...] (przed podziałem [...]), [...] (przed podziałem [...]) oraz zajętych na czas realizacji inwestycji w związku z obowiązkiem przebudowy istniejącej infrastruktury technicznej i obowiązkiem przebudowy dróg innych kategorii - obręb [...], działki nr [...]-[...], zatwierdzającej na potrzeby ww. inwestycji podział nieruchomości;
2) zatwierdził na potrzeby ww. inwestycji podział nieruchomości;
3) oznaczył nieruchomości, wg katastru nieruchomości, które stały się z mocy prawa własnością odpowiedniej jednostki samorządu terytorialnego;
4) oznaczył nieruchomości, wg katastru nieruchomości, na których wygasło
użytkowanie wieczyste;
5) zatwierdził na potrzeby ww. inwestycji projekt budowlany.
.
W odwołaniu wymienione powyżej osoby podniosły, że ulica K. na odcinku planowanej inwestycji objęta jest postanowieniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, który ogranicza szerokość jezdni do 5-6 m., zatwierdzony projekt budowlany przewiduje tymczasem jezdnię o szerokości 8 m. Plan miejscowy przewiduje również zachowanie i uzupełnienie istniejącego wzdłuż ulicy szpaleru drzew, natomiast w projekcie przewidziano wycinkę wszystkich drzew po zachodniej stronie ulicy. Dodatkowo plan przewiduje pozostawienie skrzyżowania z ul. K. w istniejącym stanie, natomiast projekt przebudowy zakłada zmianę geometrii skrzyżowania i jego poszerzenie.
