Wyrok WSA w Szczecinie z dnia 9 kwietnia 2015 r., sygn. I SA/Sz 1527/14
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Szczecinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Nadzieja Karczmarczyk-Gawęcka (spr.), Sędziowie Sędzia WSA Marzena Kowalewska, Sędzia WSA Jolanta Kwiecińska, Protokolant starszy sekretarz sądowy Beata Radomska, po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 9 kwietnia 2015 r. sprawy ze skargi S. Z. - prowadzącego działalność gospodarczą pod nazwą [...] na decyzję Dyrektora Izby Celnej z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie podatku akcyzowego oddala skargę.
Uzasadnienie
Zaskarżoną decyzją z dnia [...] r., nr [...] Dyrektor Izby Celnej w S. utrzymał w mocy decyzję Naczelnika Urzędu Celnego w S. nr [...] z dnia [...]r. określającą S. Z. prowadzącemu działalność gospodarczą pod nazwą [...][...] S. Z., zobowiązanie podatkowe w podatku akcyzowym z tytułu nabycia wewnątrzwspólnotowego samochodu osobowego marki [...] [...] [...], rok produkcji [...], o numerze nadwozia [...] i pojemności silnika [...] cm3 w kwocie [...] zł.
Z uzasadnienia zaskarżonej decyzji wynika, że w dniu 21 sierpnia 2009 r. S. Z. w ramach prowadzonej działalności gospodarczej dokonał sprzedaży opisanego wyżej samochodu osobowego [...] [...] [...], firmie "[...]" s.c. M. i Z. C., potwierdzonej fakturą VAT Marża
nr [...] z dnia 21 sierpnia 2009 r., następnie pojazd ten został sprzedany
w dniu 24 sierpnia 2009 r. na rzecz Indywidualnej P. P. E. E. Ł.
Przedmiotowy samochód został zarejestrowany czasowo w dniu 24 sierpnia 2009 r. W celu rejestracji pojazdu, przedłożono w Urzędzie Miasta w Ś., m.in. kopię d. dowodu rejestracyjnego, faktury sprzedaży, zaświadczenie
o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu z dnia 19 sierpnia 2009r. wraz
z załączonym dokumentem identyfikacyjnym pojazdu, w których to dokumentach wskazano, że przedmiotowy pojazd jest samochodem ciężarowym, podrodzaj VAN.
Z informacji udzielonej Naczelnikowi Urzędu Celnego w S. w dniu
22 listopada 2011 r. przez [...] [...] [...] Sp. z o.o. wynikało, że pojazdy [...] opuszczają fabrykę w wersji osobowej i ewentualnie są przystosowane do wersji ciężarowych u poszczególnych dystrybutorów według lokalnych rozporządzeń prawnych.
