Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Krakowie z dnia 8 marca 2016 r., sygn. I SA/Kr 81/16

 

|Sygn. akt I SA/Kr 81/16 | [pic] W Y R O K W IMIENIU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ Dnia 8 marca 2016 r., Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie, w składzie następującym:, Przewodniczący Sędzia: WSA Grażyna Firek, Sędziowie: WSA Piotr Głowacki (spr.), WSA Agnieszka Jakimowicz, Protokolant st. sekretarz: Iwona Sadowska - Białka, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 8 marca 2016 r., sprawy ze skarg A. S. Sp.z o.o. w W., na decyzje Samorządowego Kolegium Odwoławczego w K., z dnia 27 listopada 2015 r. Nr [...],[...],[...],[...],[...],[...],[...],[...], w przedmiocie podatku od nieruchomości za 2010 r.,2011 r.,2012 r.,2013 r.,2014 r., i 2015 r., , , - s k a r g i o d d a l a -, ,

Uzasadnienie

Decyzjami z dnia 9 września 2015 r. nr [...],[...],[...],[...],[...],[...] Burmistrz Gminy A. określił w stosunku do "A. " sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie wysokość zobowiązania w podatku od nieruchomości za lata 2010 - 2015. W uzasadnieniu podano, iż przeprowadzone postępowanie podatkowe wykazało, że "A. " sp. z o.o. - zgodnie z art. 5 pkt 6 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o kinematografii - jako producent lub koproducent podejmuje inicjatywę, faktycznie organizuje, prowadzi i ponosi odpowiedzialność za kreatywny, organizacyjny i finansowy proces produkcji filmu. Działalność w zakresie ochrony narodowego dziedzictwa kulturalnego w dziedzinie kinematografii prowadzi Filmoteka Narodowa oraz filmoteki regionalne (vide: art. 28 ustawy o kinematografii). Natomiast upowszechnianie kultury filmowej jest działalnością polegającą na organizowaniu przeglądów, festiwali, dni kultury filmowej, sympozjów i innej podobnej działalności kulturalnej i edukacyjnej, a także wydawaniem czasopism oraz publikacji naukowych i kulturalnych, poświęconych sztuce filmowej (vide: art. 5 pkt 9 ustawy o kinematografii), czego podatnik nie wykonuje. Żadne z powyższych zadań nie jest celem podstawowym działalności podatnika. Organ nie podzielił argumentacji spółki co do prowadzenia przez nią działalności kulturalnej w rozumieniu art. 3 ust. 2 ustawy o kinematografii. "A. " ma bowiem status przedsiębiorcy, który według PKD zajmuje się działalnością gospodarczą związaną z kulturą. Jednakże "prowadzenie działalności związanej z kulturą" nie jest tożsame z "prowadzeniem działalności kulturalnej", o której mowa w art. 1 ust. 1 ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej. Organ podatkowy podkreślił, iż nie sposób zaliczyć spółki do instytucji kultury. "A. " sp. z o.o. produkuje dobra kultury, w formie sztuki filmowej, w celu ich dalszej odsprzedaży, a nie jej upowszechniania. Fakt, że działalność ta w jednym z jej aspektów wiąże się z kulturą nie pozbawia jej cech działalności gospodarczej, określonych w art. 2 ustawy o swobodzie działalności gospodarczej, do którego odsyła art. 1a ust. 1 pkt 4 ustawy o podatkach i opłatach lokalnych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00