Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 22 kwietnia 2016 r., sygn. III SA/Wa 1445/15

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodnicząca sędzia WSA Barbara Kołodziejczak-Osetek, Sędziowie sędzia WSA Bożena Dziełak (sprawozdawca), sędzia WSA Jarosław Trelka, Protokolant starszy referent Monika Olszewska, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 22 kwietnia 2016 r. sprawy ze skargi C.sp. z o.o. z siedzibą w W. na interpretację indywidualną Minister Finansów z dnia 30 stycznia 2015 r. nr IPPP1/443-1300/14-2/MPe w przedmiocie podatku od towarów i usług oddala skargę

Uzasadnienie

Skarżąca - C. sp. z o.o. w W., 5 listopada 2014 r. złożyła wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług. Opisując stan faktyczny wyjaśniła, że prowadzi działalność gospodarczą w zakresie m.in. restauracji i innych stałych placówek gastronomicznych (PKD 56.10.A). Działalność gastronomiczna Skarżącej obejmuje przede wszystkim przygotowywanie potraw z gotowych półproduktów niewymagających obróbki wstępnej i dań przetworzonych; serwowanie dań na naczyniach wielokrotnego lub jednorazowego użytku; serwowanie zup dostarczonych przez firmę cateringową oraz serwowanie i sprzedaż napojów zimnych i gorących.

Placówki gastronomiczne obsługują podróżnych na terenie portów lotniczych lub dworców kolejowych. Lokale są zróżnicowane organizacyjnie, tworząc trzy podstawowe kategorie, tj. C., T. i C., ale w każdym świadczone są usługi gastronomiczne, charakteryzujące się dostarczaniem konsumentowi żywności i/lub napojów wraz z usługami wspomagającymi, pozwalającymi na ich natychmiastowe spożycie na terenie lokalu. W każdej placówce są miejsca siedzące przy stolikach zlokalizowanych w bezpośrednim sąsiedztwie lub w bliskiej odległości od lady wydawczej, przeznaczone wyłącznie do konsumpcji dla klientów Skarżącej. W miarę możliwości, na życzenie klienta pracownik może podać kupiony towar do stolika. Ponadto, aby zapewnić każdemu klientowi możliwość spożycia kupionego towaru, w ogólnie dostępnych miejscach w lokalu wyłożone są naczynia jednorazowe (np. talerzyki, sztućce, kubeczki, serwetki).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00